Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ErikVI

ErikVI

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 10:56

beste,
wie kan mij een antwoord geven op onderstaande vragen?
1. is het met een android phone mogelijk om MS outlook te bekijken?
2. zo ja, kan ik dan 2 verschillende agenda's synchroniseren op mijn phone
(één van het werk en één privé)
3. kan MS office worden geïnstalleerd op een android?
4. zo ja, zowel lezen al schrijven?

alvast met dank

erik

Bewerkt (24 april 2013 13:51)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 11 december 2011
  • 11:15

MS-Office kun je niet installeren maar wel een alternatief zoals OfficeSuite. Te downloaden via de market.

Voor de mail kun je een account toevoegen in de mailapp op je toestel, of bij instellingen, accounts.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 11 december 2011
  • 12:52

Wat je eigenlijk vraagt is: “kan ik met een hamer (MS Outlook) iets met een schroef (Android)?”.
Het eenvoudige antwoord luidt dan: “nee, dat kan niet”.
Maar als de vraag eigenlijk luidt: “kan ik met een schroef (Android) ook een hondenhok in elkaar zetten (mail lezen)?”, dan is het antwoord: “Ja, dat kan. Met een schroevendraaier (een ander mail-programma) kan je een hondenhok in elkaar schroeven schroeven (mail lezen)”.

Er vanuit gaande dat je uiteindelijk niet geïnteresseerd bent in het drukken op knoppen in MS Outlook luiden de antwoorden als volgt:

1) Kan je e-mail lezen op een Android phone?
Ja. Android is gemaakt door google en de primaire keuze is om je e-mail over te zetten naar google mail, maar als je dat niet wil of kan, dan kan je met behulp van andere mail programma's uitstekend e-mail via andere aanbieders (blijven) lezen en schrijven

1b) Kan je agenda's bijhouden op je Android phone?
Ja. Ook hier: primair is Android een google product en dus geoptimaliseerd om via google calendar te werken. Er zijn echter methodes om ook andere agenda-beheerders (exchange bijvoorbeeld) te gebruiken.

2) Als je google calendar gebruikt is dat zeer goed mogelijk. Hoe goed andere applicaties met andere aanbieders omgaan hangt af van de gebruiker applicaties en de aanbieders.

3) Nee, MS Office kan niet geïnstalleerd worden op Android (hamer, schroef). Maar als je teksten wil kunnen typen en spreadsheets wil gebruiken om berekeningen te maken, dan kan dat… via google docs. Of via allerlei third-party applicaties zoals het eerder genoemde OfficeSuite, maar ook Documents to Go is een goede (en er zijn er ongetwijfeld nog veel meer). Niet alles wat de modernste versies van MS Office kan kan je ook in deze Android apps, maar de basis is beschikbaar.

4) That depends. Als je MS Office compatible bestanden wil schrijven, dan kan dat bijvoorbeeld via Documents to Go. En als je MS Office bestanden wil lezen, dan kan dat ook. Maar sommige dingetjes werken niet. Als je bijvoorbeeld een presentatie met allerlei animaties hebt gemaakt in power-point, dan is het heel goed mogelijk dat die animaties niet door de Android apps gelezen en/of getoond kunnen worden.

Waar het op neerkomt: wat doe je precies met die tools van Microsoft? Welke functionaliteit heb je nodig? Dan krijg je wellicht een meer gericht antwoord…

a.jongebloed

a.jongebloed

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 163
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 13:17

@ErikVI, het wordt uit jouw verhaal niet duidelijk of je al een Android toestel hebt gekocht, of alleen de vragen wilde stellen. Het lijkt mij, dat als je van de door jou genoemde Windows programma's gebruik wilt maken, je een toestel aanschaft met een Windows besturingssysteem… Maar, zoals je hierboven kunt lezen, het kan, maar of je dat allemaal wilt? Beide systemen zijn niet op elkaar afgestemd, dus ik zou zeggen: “hou het scheepje bij het walletje”.

Groeten, Allard

ErikVI

ErikVI

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 17:38

beste,

alvast met dank voor de reacties.
enkele antwoorden op de onduidelijkheden.
met synchroniseren bedoelde ik of mijn twee outlook agenda's te raadplegen zijn op een android phone.
(zowel agenda als taken zou ik moeten kunnen zien)
ik heb nog geen android phone (wel een win mobile phone) maar wens over te stappen

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 11 december 2011
  • 18:23

Android synchroniseert met de cloud (lees: de google servers), niet met een lokale PC. Je zal dus een synchronisatie moeten uitvoeren tussen jouw PC en de cloud. En dat kan: Sync with Microsoft Outlook - Google Calendar Help. Je Android telefoon synchroniseert automatisch met de google services, daar hoef je niets voor te doen.

Het is aan te raden (maar niet noodzakelijk) na de synchronisatie geen gebruik meer te maken van foutlook maar helemaal over te stappen op google calendar. Die kan je ook via een webbrowser bedienen.

Dan wissel je dus wel van tool en dat bedoelde ik met de schroevendraaier.

ErikVI

ErikVI

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 22:26

ok,

bedankt voor de degelijke uitleg.
ik bekijk die clouds eens
(gebruiksgemak ed.)

als dat redelijk meevalt koop ik mij een android smartphone.
vermoedelijk na nieuwjaar als android 4 op de markt is

groeten,

erik

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren