Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2010
  • 22:03

Hoi,

Ik weet dat tethering bestaat (en na rooten en wat nog allemaal) mogelijk is op android. Maar als ik me niet vergis is tethering in ons geval: je android toestel als modem gebruiken voor je pc om zo op het net te raken.

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om via je pc (USB, Bluetooth) met je android toestel online te raken. Het wifi bereik op mijn kamer valt af en toe weg en het zou handig zijn om gewoon via de kabel (en aangezien mijn toestel geen ethernet-port heeft via de pc) online te raken.

Weet iemand hoe? Tzou handig zijn?
Kweet ook ni of “reverse-tethering” de correcte benaming is maar twas een gokje)

(ja ok, extra hardware aanschaffen om de wifi te verbeteren is ook een optie maar daar vraag ik nu niks over)

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
Sono

Sono

• Lid sinds 28 december 2009
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2010
  • 16:40

Is het niet handiger in dat geval alles te doen op je pc en indien je applicaties wil downloaden en installeren dit gewoon te doen met je USB-mini USB kabel? (PC to phone connectie)

In ieder geval: als er deze mogelijk er moest bestaan, dan wil ik graag het antwoord ook wel weten

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2010
  • 16:51

niet alle apps zijn via het internet te downloaden en enkel via android market (en dus via je telefoon?). Maar het kan sommige probleemgevallen wel oplossen

ik blijf zoeken maar tot op heden geen geluk…

Mavamaarten

Mavamaarten

• Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2011
  • 23:42

Jawel hoor, het bestaat. Als je android 2.2 of hoger draait moet je dit doen (Vista / 7 only !)

1. Enable USB tethering bij instellingen > draadloos etc > Tethering > USB Tethering
2. Open het netwerkcentrum, en klik op je netwerknaam (met een icoontje van een netwerkstekker).
3. Kies eigenschappen, ga naar het tabblad delen, en zet een vinkje in het eerste vakje. Dan kies je de netwerkconnectie van je USB tethering. Bevestig dit alles.
4. Installeer de app “Terminal Emulator” of een app die hetzelfde doet (want tethering + adb gaat niet samen)
5. Begin met de command “su” te typen en bevestig met enter. Bevestig uiteraard dat de app root moet krijgen.
6. Typ hierna deze command : “netcfg usb0 dhcp” en bevestig met enter.
7. Open nu je browser en browsen maar ! Market staat er om bekend om niet goed te werken met deze methode maar ik heb nog geen problemen ondervonden.

Bewerkt (4 augustus 2011 23:42)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 5 augustus 2011
  • 09:35

Allemaal veel te lastig. Zoek niet verder, dit werkt perfect! Connectify for Windows - Turn your Laptop or Smartphone into a Secure Wi-Fi Hotspot

Bewerkt (5 augustus 2011 09:35)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

drwkool

drwkool

• Lid sinds 05 augustus 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2011
  • 10:10

Sander M;201760
Allemaal veel te lastig. Zoek niet verder, dit werkt perfect! Connectify for Windows - Turn your Laptop or Smartphone into a Secure Wi-Fi Hotspot

Dit werkt prima, ook op XP
ECHTER…. mijn Android tab ziet geen Ad Hoc verbindingen
Betekend, ik zie mijn laptop niet als hotspot op mijn tab, dus kan ook geen verbinding maken

Bewerkt (5 augustus 2011 10:10)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2011
  • 21:10

Bij mij kan ik kiezen bij usb opties voor oa internet doorgeven zie foto 1, niet te verwarren met,
usb tethering , zie foto 2.26952696 Das nou juist weer het omgekeerde,dus pc via phone.

Bewerkt (5 augustus 2011 21:10)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren