Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elles

Elles

• Lid sinds 31 oktober 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2011
  • 12:59

Hallo

Ik heb een HTC wildfire…en die vind ik al erg traag en zit te denken om een nieuw toestel aan te schaffen.
Wil er best 400 euro voor uitgeven…maar ik heb geen zin om 1,5 jaar weer een nieuwe aan te schaffen.(heb daar helaas geen geld voor :cry
Mijn Wildfire draait op 2.2.1 en word blijkbaar niet meer geüpdate naar 2.3.0 omdat het toestel al “oud is” (lees 1,5 jaar)
Nu wil ik een “duurder” toestel kopen die sneller is…maar ik zit niet over 1,5 jaar weer op het zelfde probleem?
Want ik graag mijn app's updaten en daar zit toch ook een grens op (bijvoorbeeld kan alleen draaien op 2.3.0 )….of kan ik eigenlijk best “lang” op een verouderde android versie draaien?
(ik doe met een gsm gemiddeld 2 a 3 jaar mee)

Bewerkt (22 oktober 2011 12:59)
Turkdale

Turkdale

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 13:41

Over het algemeen gaan de duurdere toestellen eigenlijks wel lang mee, aangezien deze gewoon de hardware hebben om veel aankunnen(games, grafische apps) en zullen deze ook de update's van de nieuwere Android versies ontvangen.
Als voorbeeld kan ik de HTC Desire HD geven, die vermoedelijk volgens enkele bronnen in Oktober 2010 gereleased is en zeg maar dan dat het toestel 1 jaar oud is, maar hij kan makkelijk nog bijna alle games aan en zo zijn er nog veel voordelen die je blijft behouden.

Dus mijn advies is, 1 van de duurdere android telefoons nemen en dan zul je er geen last van hebben.

De fabrikanten brengen altijd nog budget smartphones uit, omdat mensen met een niet te hoog budget wel de mogelijkheid te bieden om toch ook een android telefoon te nemen.

Je zou bijvoorbeeld ook eens kunnen overwegen om een LG Optimus 2X, Samsung Galaxy S2 of HTC Sensation en dan heb je 1 van de snelsten van 3 populairste fabrikanten van Android telefoons.

Succes ermee

Bewerkt (23 oktober 2011 13:41)
Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 16:05

Turkdale;230247
Over het algemeen gaan de duurdere toestellen eigenlijks wel lang mee, aangezien deze gewoon de hardware hebben om veel aankunnen(games, grafische apps) en zullen deze ook de update's van de nieuwere Android versies ontvangen.
Als voorbeeld kan ik de HTC Desire HD geven, die vermoedelijk volgens enkele bronnen in Oktober 2010 gereleased is en zeg maar dan dat het toestel 1 jaar oud is, maar hij kan makkelijk nog bijna alle games aan en zo zijn er nog veel voordelen die je blijft behouden.

Dus mijn advies is, 1 van de duurdere android telefoons nemen en dan zul je er geen last van hebben.

De fabrikanten brengen altijd nog budget smartphones uit, omdat mensen met een niet te hoog budget wel de mogelijkheid te bieden om toch ook een android telefoon te nemen.

Je zou bijvoorbeeld ook eens kunnen overwegen om een LG Optimus 2X, Samsung Galaxy S2 of HTC Sensation en dan heb je 1 van de snelsten van 3 populairste fabrikanten van Android telefoons.

Succes ermee

Heeel erg bedankt voor de informatieve info!!
ik ga de phones vergelijken die je mij hebt geadviseerd.

de LG sprak mij aan vanwege de snelheid en de 8mp camera (fotografeer graag onderweg) en de prijs.
helaas waren de reviews nogal verschillend..vooral software was matig….en dat hij batterij vrat en dat hij uit zich zelf uit ging.
toch hier op de forum ff kijken of dat klopt.

de andre phones waren ook erg mooi..de galaxy en de HTC moet ik nog kijken wat ze kunnen.
de prijs schrok ik wel ;-) maar goed als ik een goede wil dan moet ik ook geld voor uitgeven :-)
zal hier op de forum kijken wat de andere van de phone's zeggen.

Bewerkt (23 oktober 2011 16:05)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 23 oktober 2011
  • 17:07

Een HTC Wildfire is inderdaad geen toestel wat gemaakt is om 3 jaar mee te gaan, ik heb die van mij nu 1.3 jaar(sinds 5 juli 2010) en nu begint het inderdaad dat hij niet meer mee kan. Ik heb wel wat valsgespeeld door hem te rooten en dus 2.3.7 te draaien.
Games heeft hij nooit echt goed gekunt, maar steeds meer applicaties hebben meer kracht nodig en kan hij dus niet meer aan(Google Music/Google+). Dat is jammer, maar over iets meer dan een half jaar kan ik al weer verlengen, en dat halve jaartje lukt hem nog wel.
Maar ja, dat wisten we eigenlijk van te voren, als je een budget-toestel koopt weet je dat er bespaard is op verschillende dingen, waarvan de belangrijkste CPU/GPU zijn, en natuurlijk het scherm.
Als ik kijk naar de HTC Desire(die iets meer dan 1.5 jaar oud is) dan zie je dat die nog steeds veel dingen kan draaien. Ook al heeft HTC daar de support van opgegeven, die zal custom gewoon nog ICS kunnen draaien, en draait nu ook nog veel nieuwe games en zowat alle applicaties.

Maar houd er rekening mee dat de ontwikkeling in dat soort dingen heel hard gaat, 2 jaar geleden was de Nexus One met een 1Ghz processor een top-telefoon. We zijn 2 jaar verder, we zitten al op 1.2 Ghz dual-core, en binnenkort(paar maandjes) komen de quad-cores er al weer aan. 3 jaar kan je dus nog wel met een telefoon rekken, maar na 2 jaar heb je het beste toch wel gehad.

Bewerkt (23 oktober 2011 17:07)
iDanny

iDanny

• Lid sinds 26 mei 2010
  • Berichten 255
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 18:43

Wat je ook koopt, over een jaar is het gewoon oud.
Google heeft met verschillende fabrikanten afgesproken om voor een gedurende tijd updates aan te bieden. (kan zo snel niet vinden hoe lang dat was, iemand een aanvulling?)

Maargoed, Als je lang mee wil gaan inderdaad een top toestel kopen.
Ik zeg een HTC Evo 3D, HTC Sensation XE, Samsung Galaxy S II, LG Optimus 3D Speed, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Persoonlijke smaak, eisen en voorkeuren spelen natuurlijk een hele grote rol bij het kiezen van je smartphone

Bewerkt (23 oktober 2011 18:43)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 23 oktober 2011
  • 19:11

iDanny;230354
Google heeft met verschillende fabrikanten afgesproken om voor een gedurende tijd updates aan te bieden. (kan zo snel niet vinden hoe lang dat was, iemand een aanvulling?)

18 maanden, mits de hardware het toe laat. Voor een SGS2 is het dus 18 maanden, maar voor een Wildfire minder. Gemiddeld komt 2x per jaar een nieuwe Android-versie uit, dus tegen de tijd dat je toestel achter loopt mag je een nieuwe halen

Bewerkt (23 oktober 2011 19:11)
nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 19:42

Als je veel gebruik maakt van je camera zou ik het je niet aanbevelen om een lg te nemen. Heb zelf de optimus 2x met zijn 8 mp en vind de kwaliteit vele malen slechter dan de fotos van de htc desire hd met zijn 5 mp. Dus ik zoi iig voor een htc gaan of voor de galaxy, maar van deze laatste weet ik niet hoe de fotos zijn.

Bewerkt (23 oktober 2011 19:42)
iDanny

iDanny

• Lid sinds 26 mei 2010
  • Berichten 255
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 21:40

nサn_;230381
Als je veel gebruik maakt van je camera zou ik het je niet aanbevelen om een lg te nemen. Heb zelf de optimus 2x met zijn 8 mp en vind de kwaliteit vele malen slechter dan de fotos van de htc desire hd met zijn 5 mp. Dus ik zoi iig voor een htc gaan of voor de galaxy, maar van deze laatste weet ik niet hoe de fotos zijn.

De camera's van Sony zijn ook heel erg goed.

Bewerkt (23 oktober 2011 21:40)
Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2011
  • 00:28

Ja de techniek gaat enorm snel…elk jaar komen steeds betere en mooiere phone's
Maar helaas ben ik niet zo rijk om elk jaar mijn phone te vervangen.
De wildfire heb ik iets langer dan een half jaar…maar begint nu hopeloos te worden dat het irritant word.
Tijd om een sterkere en snellere phone te kopen.
Maar 400 a 500 euro is voor mij een echt smak geld (heb een huishouden en bijhorende vaste lasten) en als de duure toestel na een jaar al geen apps kan draaien…is het zonde van mijn geld.
vandaar mijn vraag hier :-)
Het is goed nieuws dat de 1,5 jaar oude Desire nu nog een hoop apps aan kan…dan is het echt de moeite waard om een hoop geld te besteden aan een phone.
En als ik hem langer wil hebben kan ik hem nog rooten (wel ff studeren hoe dat moet) tot dat er tijd en geld is voor een nieuwe phone.
De
LG is uit de wensenlijst gegooid. vanwege de slechte fotos (dank voor de tip @nサn)en de slechte reviews

Ik denk dat het een HTC Sensation word, ben wel erg verknocht aan sense, en hij maakt mooie foto's
waarom geen Galaxy? ik weet het niet…ze lijken heel veel op elkaar volgens dit artikel, en omdat ik HTC al ken is de keuze vrij makkelijk.
Toch wil ik goed lezen waar om Galaxy beter is dan HTC sensation of andersom…..ondertussen spaar ik door :-)

Bewerkt (24 oktober 2011 00:28)
Turkdale

Turkdale

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2011
  • 03:22

nサn_;230381
*kuch* Zou je volgende keer de informatie die je vrijgeeft, kunnen na-googlen en een bevestiging voor jezelf en anderen hebben, dat de informatie die je vrijgeeft, dat het ook echt zo is ? Want ik een Desire HD heeft een 8MP camera en geen 5MP
Zo geef je verkeerde informatie en vooral in een topic waar iemand om advies vraagt, is dat niet zo erg handig

Ontopic:
Ik raad je de HTC Sensation ook aan, want enkelen die hem hebben, zijn er erg tevreden over qua batterijgebruik ook,dat het stuk verbeterd is en verwacht natuurlijk niet dat je smartphone 3 dagen meegaat.

Waar je ook op zou moeten letten is, laat je niet alles wijsmaken zoals met die task killers, sla die maar gewoon over.
Je beeldscherm helderheid zou je op automatisch aanpassen moeten zetten en je zou het synchroniseren van dingen die je niet gebruikt, uit moeten zetten
Dat zijn de 1e dingen die vaak helpen voor een langere batterijduur!

Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe smartphone!

PS. Als je bijv. om de 2 jaar een nieuw toestel wil, voor 30 euro bijbetalen bijv? Kun je een abonnement nemen met toestel, voor ong. 30 euro per maand (maybe) en dan zul je altijd om de 2 jaar een nieuwe smartphone kunnen nemen(bespaart je jaarlijks geld voor een nieuwe, ofcourse niet de abonnement kosten)

Bewerkt (24 oktober 2011 03:22)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren