Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

patrick1995

patrick1995

• Lid sinds 12 augustus 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2011
  • 22:12

Vandaag heb ik de app My Data Manager geïnstalleerd, en er staat dat ik in een halve dag tijd 48 mb heb verbruikt aan ‘Netwerklocatie’. Ik heb al een paar uur lang GPS en Draadloze netwerken gebruiken uitgeschakeld, maar toch wordt het steeds meer mb. Valt er soms meer onder die categorie?
Ook zie ik dat Kiezer 4.5 mb heeft verbruikt. Maar wat moet de belapp met internetverbinding? Verder zie ik ook nog OS Services en Media-opslag data hebben gebruikt, wat is dat? Aangezien ik een bundel heb van maar 250 mb per maand, wil ik zo min mogelijk dingen die zinloos internet verbruiken. Maar met dit soort duistere Android services kom ik er wel heel snel boven…

Bewerkt (12 augustus 2011 22:12)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 12 augustus 2011
  • 22:48

Welkom op AW Patrick.Ik heb deze app ook en bij mij geeft hij slechts 0.8 mb per maand aan voor netwerk locatie. Het enigste wat ik me kan bedenken is dat je browser locatie bepaling aan heeft staan en op 1 of andere manier blijft doorgaan.

Bewerkt (12 augustus 2011 22:48)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

patrick1995

patrick1995

• Lid sinds 12 augustus 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2011
  • 23:15

Bedankt voor je reactie. In de browser stond locatiebepaling inderdaad aan, dat heb ik nu uitgezet. Maar toch zag ik er net weer 0.1mb bijkomen, dus opgelost is het nog niet. Misschien dat ik dan een of andere app heb die op achtergrond steeds locatie binnenhaald, maar het lijkt me sterk dat dat kan als locatiebepaling in instellingen uit staat…

Bewerkt (12 augustus 2011 23:15)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 12 augustus 2011
  • 23:30

Begint erg vaag te klinken, als in: dit is gewoon echt vreemd!
Wat ik me nu kan bedenken is, installeer zowel 3G watchdog en Netcounter uit de market. Lost niks op aan wat er gebeurt, maar dan heb je twee controle apps die ook je netwerk verkeer monitoren. En als deze ook registeren dat je rond de 50MB aan data binnenhaalt weet je dat er echt wat mis is. Mocht dit niet zo zijn kan je het gelukkig verwijten aan de My Data Manager app.

Om vroegtijdig gezeur met je provider te voorkomen zou ik zover mogelijk vanavond en vannacht je tel op wifi te zetten. 3G watchdog pikt dit niet op, maar NetCounter houdt ook je wifi gebruik in de gaten. En dan morgenochtend weer eens vergelijken.

Bewerkt (12 augustus 2011 23:30)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

davitamontje

davitamontje

• Lid sinds 06 augustus 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2011
  • 13:21

Ik heb sinds gisteren 13:30 de 3g watchdog geinstalleerd. Hele handige app. Sinds gisteren tot nu ongeveer 58kb verbruikt. Dat is helemaal niets dus! Ik weet niet waarom het verbruikt is (af en toe zie ik het verbruik omhoog springen met 0.1-0.3 kb) maar het is zo weinig dat ik me er geen zorgen over maak…

Bewerkt (13 augustus 2011 13:21)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 13 augustus 2011
  • 14:12

Dat zijn normale cijfers, je toestel zal soms even contact maken om mail te checken, weer updaten enzo.

Bewerkt (13 augustus 2011 14:12)

Evergorn

Evergorn

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2011
  • 19:48

Ik heb ook een probleem met dataverkeer. Sinds een maand heb ik extreem veel onbekend dataverkeer. Ik heb My Data Manager Free geïnstalleerd. Hij geeft aan dat mediaopslag veel dataverkeer gebruikt soms wel 200 Mb per dag. Maar ik weet niet wat er gedownload wordt. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt.

Bewerkt (3 oktober 2011 19:48)
Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Lid sinds 08 september 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 23:38

Ik had deze topic ook wel kunnen plaatsen want ik heb exact hetzelfde probleem.
Toestel: Samsung Galaxy Gio
Vandaag My Data Manager geïnstalleerd en ook bij mij blijkt “horror MB vreter Netwerklocatie” actief!
GPS staat bij mij nooit aan. Roaming en Pakketgegevens gebruiken staan ook uit.

Wie o wie weet hoe het zit …. want op deze manier kom ik nooit van mijn Wifi-only gebruik af.

patrick1995;205493
Vandaag heb ik de app My Data Manager geïnstalleerd, en er staat dat ik in een halve dag tijd 48 mb heb verbruikt aan ‘Netwerklocatie’. Ik heb al een paar uur lang GPS en Draadloze netwerken gebruiken uitgeschakeld, maar toch wordt het steeds meer mb. Valt er soms meer onder die categorie?
Ook zie ik dat Kiezer 4.5 mb heeft verbruikt. Maar wat moet de belapp met internetverbinding? Verder zie ik ook nog OS Services en Media-opslag data hebben gebruikt, wat is dat? Aangezien ik een bundel heb van maar 250 mb per maand, wil ik zo min mogelijk dingen die zinloos internet verbruiken. Maar met dit soort duistere Android services kom ik er wel heel snel boven…

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
dfainher

dfainher

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 20:10

ik zou ook gewoon de app 3g watchdog installeren, want de andere apps die hier genoemd worden lijken me schijnbaar niet erg betrouwbaar
hiermee kun je overigens ook gewoon je wifi verbruik controleren, dus als je met wifi verbonden bent en je verbruikt ook een hoop MB's waarvan je niet weet hoe dit komt kan dit een bevestiging zijn

@Jan
als je pakketgegevens en roaming uit hebt staan is het naar mijn weten onmogelijk om data te verbruiken via 3g
je zou eventueel nog het toegangspunt (van je provider) kunnen verwijderen, dan is het helemaal onmogelijk om verbinding te maken met 3g

Bewerkt (24 april 2013 15:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren