Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NL-Frank

NL-Frank

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 12:04

Beste allemaal

Ik heb een vraagje over de server van uitgaande mail met het gebruiken van 3G of Wifi.
Als je via 3G een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je provider gebruiken.
Als je via wifi thuis een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je internet-aanbieder gebruiken…

Hoe doen jullie dit? Hoe kan je ervoor zorgen dat je gewoon op mail verzenden drukt en deze altijd verzonden wordt, op straat, in de trein of thuis (als je automatisch verbonden bent met je Wifi).

En als je op vakantie bent? Dus als je in een willekeurig cafétje in het buitenland even een mailjte wil sturen zonder de SMTP server van de internet-aanbieder daar te weten? Hoe gaat dat?

Wacht graag op antwoord.

Bewerkt (29 juni 2011 12:04)
Rus

Rus

• Lid sinds 08 september 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 16:06

Goeie vraag. Ik zit er ook mee. Zo te zien heeft niemand hier een oplossing. Heb je zelf evt. ergens anders nog een slimme truc (of goede app) hiervoor gevonden?

Bewerkt (8 september 2011 16:06)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 8 september 2011
  • 17:51

Kan je niet gewoon dezelfde SMTP server gebruiken of je nou thuis of onderweg bent?

Ik weet het zelf niet, want ik gebruik Gmail en daar hoef je niets voor in te stellen

Bewerkt (8 september 2011 17:51)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 18:17

Dat gaat niet werken……. het beste kan je bij al je mail accounts de gmail smtp server invullen, dat werkt wel probleemloos. UIteraard heb je dan wel een gmail account nodig, maar de meeste android gebruikers hebben die toch wel. dus smtp.gmail.com en dan wel even je gmail account en wachtwoord invullen bij de smtp instellingen. voor de pop dan imap instellingen gebruik je wel die van je mobiele dan wel huis provider.

Bewerkt (8 september 2011 18:17)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 8 september 2011
  • 18:34

Wat Frank zegt gaat het 'm zeker doen (oplossen)!

Anders zit je altijd met probleem als je via je huidige provider of een blokkade hebt/krijgt of moet authenticeren.

Bewerkt (8 september 2011 18:34)
Piet45

Piet45

• Lid sinds 05 oktober 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 01:50

Ik gebruik een smtp account van Sending Email while traveling with Travel SMTP, kost me iets van 17 euries per jaar, maar ik heb nooit meer toestanden. Het werkte zelfs in een hotel waar normaliter alles geblokkeerd wordt. Ik hoef nooit meer mijn instellingen te veranderen, gebruik het dus ook thuis en op mijn telefoon. Super handig dus en erg snel ook, ik zou het dus iedereen kunnen aanraden.

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 07:07

Ik heb verschillende email adressen en waar ik ook ben, ik kan gewoon overal ontvangen en verzenden. Of ik nou 3g of wifi gebruikt.
Bij upcmail gebruik ik de uitgaande server van upc, van gmail, die van gmail en bij hotmail en livemail gebruik ik die van livemail.
Op vakantie in frankrijk trok ik alles gewoon binnen zonder de provider van het wifi te weten van die op de camping was.

EDIT…………

Voor UPCmail = pop3.upcmail.nl - smtp.upcmail.nl

Voor Gmail = imap gmail.com - smtp.gmail.com

Voor hotmail = pop3.live.com - smtp.live.com

Voor livemail = pop3.live.com - smtp.live.com

Het heeft dus niets te maken dat het over 3G gaat of over WiFi.

Anders zit je altijd met probleem als je via je huidige provider of een blokkade hebt/krijgt of moet authenticeren.
Totaal geen problemen mee gehad, ik kan overal verzenden en ontvangen.

Ik gebruik zelf Maidroid:
https://play.google.com/store/search?q=maildroid&c=apps

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
dre007

dre007

• Lid sinds 14 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 06:54

Ja maar dan heb je ook steeds een mail adres bij, dat van gmail. En dat wil ik niet. Enkel mijn mail adres!
Ja kan bij gmail je echte return adres er wel bijzetten maar bij een gewone replay neemt hij het gmail adres.

Dre

Bewerkt (24 april 2013 15:41)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 09:00

Ja maar dan heb je ook steeds een mail adres bij, dat van gmail.
???????????????

Die begrijp ik niet. Als ik al mijn gmail, hotmail en live mail verwijder dan kan ik nog steeds mailen, verzenden en ontvangen met het upcmail.

Als je via 3G een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je provider gebruiken.
Als je via WiFi thuis een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je internet-aanbieder gebruiken…

In beide gevallen, moet ik het smtp server van upc gebruiken en niets anders. Ik kan geen mail versturen met het smtp adres van een andere provider, althans ik krijg dat niet voor elkaar.

Bewerkt (24 april 2013 15:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren