Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NL-Frank

NL-Frank

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 22:53

Beste forumleden,

Ik ben van plan binnenkort een Sony Ericsson Xperia Arc aan te schaffen en vraag me af hoe dit qua mail het beste geregeld kan worden.

Mijn situatie nu:
- Hccnet-mail via POP die wordt gedownload naar m'n Outlook. Merk wel dat de meest recente berichten ook in m'n webmail staan, maar na enige tijd ook van de server verwijderd worden. Uiteraard wil ik m'n smartphone en m'n outlook (webmail hoeft niet per se) met elkaar gesynchroniseerd hebben.

- Hotmail-account. Uiteraard gewoon op internet, maar ook in m'n Outlook. Synchronisatie internet/outlook gaat perfect, ook met verscheidene submappen. Hier zou dus eigenlijk een derde synchronisatie-'station' (m'n smartphone) aan toegevoegd moeten worden en ik wil dan synchronisatie tussen deze drie ‘stations’.

- Een G-mail account die ik nauwelijks gebruik. Is ook het minst belangrijk, maar ik noem deze apart omdat ik niet m'n mail wil doorsturen naar m'n G-mail.

Hoe is dit het handigste aan te pakken? Uiteraard wil ik de gescheiden inboxen hebben, maar kan dit met de standaard e-mailapp of moet ik iets uit de Android Market hebben? Ik heb geen ervaring met android tot nu toe, excuses.

Groet, Frank

Bewerkt (14 juni 2011 22:53)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 23:11

Kijk ‘s in het tips en trucs gedeelte van het forum. Daar staan een aantal howto’s die je misschien kunt gebruiken .. Tips & Trucs / Howto's

Bewerkt (14 juni 2011 23:11)
NL-Frank

NL-Frank

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 16:13

Bedankt, het meeste is me nu wel duidelijk.

Ik twijfel alleen nog tussen het gebruiken van POP3/IMAP. Ondersteund de standaard e-mail application IMAP of moet je daarvoor K9-mail gebruiken? En wat zijn precies de voordelen/nadelen van POP3 en IMAP op een smartphone i.c.m. een vaste computer waarnaar de berichten worden gedownload via POP3? M'n e-mailserver is niet groot genoeg om alles via IMAP te laten gaan, berichten van bijv. één week kan de mailserver wel aan… Tips zijn welkom.

Bewerkt (18 juni 2011 16:13)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren