Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Riverland

Riverland

• Lid sinds 08 september 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 16:33

Vlolgens Gartner wel, want dat bureau voorspelt dat Android groter is dan de the Iphone binnen 2 jaar en dat de WiMo phones wegzakken.
Ik hoop dat van ganze harte maar ben er niet gerust op.

Komende twee kwartalen zijn wat dat betreft cruciaal.
Google zal moeten opschieten met 2.0 zodat de fabrikanten hun Android telefoon als hun vlaggeschap gaan promoten.
WiMo 7 komt uit en ondersteunt ook touch screen telefoons goed zodat het gebruiksgemak verschil wegvalt.
Er is nog steeds geen echte coole android telefoon, ondanks dat de Hero gadget van het jaar geworden is.
We zijn wat dat betreffelijk afhankelijk van HTC (hoewel ie zich blijft profileren als WiMoboer) en Samsung en mogelijk SE. Ook zou ik graag andere providers dan T-mobile willen zien die effectief Android telefoons promoten. T-mobile snapt dat de smartphone de toekmst heeft maar richt zich ook niet speciaal op Android, de andere providers zitten gewoon te slapen.
Zelf merk ik dat Android een geek ding blijft. Het is gewoonweg te onbekend bij het grote publiek en ik snap dan ook niet dat Google (samen met providers) daar niet wat aan doet.
Zie ik het te somber?

Bewerkt (22 april 2013 12:13)
Edwin84

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 17:05

Ben het met je eens. Als iemand de Android phone ziet vinden ze het vaak een poor mans Iphone, wat ik echt belachelijk vind.

Misschien is de Android wel een geek ding. Je moet beetje research doen en via internet zoeken voor leuke aanpassingen aan je interface en om de goede Apps te vinden.

Bij Apple wordt alles meer voorgekauwd.

PaveInnocent

PaveInnocent

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 17:47

Ben zelf een erge Apple-fan moet ik eerlijk zeggen. en weet alleen de basis, maar toch ben ik bij android terecht gekomen.

ik denk alleen dat er meer android phones moeten komen met een real toetsenbord.
ik met mn vette klauwen kan bijvoorbeeld echt niet overweg met een touch-toetsenbord druk altijd vier toetsen in,
vandaar de G1

Edwin

Edwin

• Lid sinds 28 juli 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 17:59

Tja, als ik kijk naar hoe de boel gepromoot wordt, dan valt het best wel tegen. Een paar keer een reclame gezien op tv met de G1, maar daar bleef het dan wel bij. Waarschijnlijk blijft de Android telefoon toch vooral voor ‘geeks’.

SGS5 - stock

Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock

DennisB

DennisB

• Lid sinds 12 augustus 2009
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2009
  • 12:41

Ik denk dat Android erg groot gaat worden nadat het volwassen is geworden. En dat volwassen worden zijn ze nu wel goed mee bezig. Gestures, nieuwe market etc.

Apple is gewoon een hele andere tak van sport. Mijn vrouw is helemaal in de wolken van haar Iphone3gs. Ik had haar in de eerste instantie een android phone willen geven, maar nadat ik haar een week met mijn telefoon heb laten spelen toch maar tot de conclusie gekomen om voor haar een Iphone te halen. Na een week spelen met Android kon ze bellen smsen en nog wat andere basic dingen. Nu met de iphone die ze sinds een week heeft ben ik iedere dag het bokkie om de nieuwe appjes etc te moeten bekijken.

Android is op dit moment nog niet zover. Vandaar het hoge tweaker gehalte op de foon. Je moet er nog te veel voor doen. Maar ik denk dat we met 1.6 weer een stukje in de richting komen en ik ben er echt van overtuigd dat Android op een gegeven moment groter wordt dan de Iphone. Al was het alleen maar om het feit dat Android op veel stukjes hardware kan draaien, en Apple OS alleen de Iphone heeft.

Minas

Minas

• Lid sinds 18 februari 2009
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2009
  • 14:08

Als Android groot wil worden zullen ze inderdaad heel wat meer naam moeten gaan maken. In mijn omgeving kent niemand android. Wanneer ik vertel wat het is krijg ik meestal een uitspraak als ‘O, je bedoelt die google telefoon’. De meeste mensen zien deze telefoon als een smartphone met wat google dingetjes. Terwijl het zoveel meer is

Riverland

Riverland

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2009
  • 14:10

Zelf was ik aanvankelijk superblij met mijn Hero en vond juist de adroid market erg makkelijk werken en ook erg goedkoop. Dus wat dat betreft begrijp ik je vrouw niet.
Wat wel vervelend was dat er iets mis ging in met de update waardoor de telefoon niet meer goed synchroniseerd met de google contactpersonen en dat ik al mijn data kwijt was, dus ook mijn schermaanpassingen en mijn kalenderentries. Ervoer dat als erg storend ondanks dat de telefoon er wel sneller van werd.
Wat wel suf is aan de Hero is dat het scherm kleiner is dan van de Apple ook als is de schermresolutie gelijk.
Voordeel van de Hero ten opzichte van de Iphone was de prijs voor een unlocked versie omdat ik geen zin had naar Belgie te rijden voor een Iphone 3gs en ik sowieso noch aan T-mobile noch aan Apple wil vastzitten.
Dus mijn ervaringen waren de eerste weken eigenlijk heel positief met wat rafelrandjes.
Wat m zorgen baart is dat er nieuwe telefoons zoals de HTC Leo (heet nu weer anders) wel op WiMO draaien maar niet op Android omdat 1.6 en 2.0 nog niet beschikbaar zijn.
Google heeft bij mij niet echt een goede naam qua het afmaken van andere diensten dan de zoekmachine (zie bijvoorbeeld Google docs dat nog steeds onder de maat is).
Android moet echt beter zijn dan WiMo 7 en LiMo plaforms als Maemo omdt er anders weinig onderscheidend vermogen overblijft en het moet hard genoeg groeien om de beste developers aan Android apps te laten werken.
Waar ik op zit te wachten is een aankondigng van een Android 2.0 phone met een 1Ghz processor uiterlijk begin januari en dat daardan echt veel lawaai omheen gemaakt wordt en dat die phone niet gemarginaliseerd wordt in het marketing geweld van zowel Nokia als Microsoft.
Mijn zorg is dat Google er te weinig geld en tijd in investeert kennelijk ook omdat ze het goede verdienmodel nog niet hebben gevonden. Iets wat sowiezo opensource initiatieven kwetsbaar maakt.
Android''s grootste concurrent is ook niet Apple maar Microsoft en Nokia.
De grap is dat Android een prima telefoon is voor windows gebruikers, de google applicaties zijn op je pc goed geintegreert binnen windows en je kunt alle windowsdocsbewerken op je android telefoon met 1 van de daarvoor bestemde applicaties.
Zakelijke gebruikers denken nog steeds dat ze aan symbia of Wio vastzitten terwijl dat niet hoeft en zien de meerwaarde ten opzichte van een Iphone onvoldoende, hoewel ook zakelijke gebruiker liever niet aan T-mobile vastzit en daarom Android een goed alternatief kan zijn, wel moet het gadgetgehalte van de Android telefoons omhoog. De beste hardware moet beschikbaar zijn voor Android, iets wat technisch moet kunnen mits Android op korte termijn de grotere schermresoluties ondersteunt.
De misser met de HTC Tattoo/click is nu precies hoe het niet moet.

Een blije maar ook licht sceptische gebruiker

Edwin84

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2009
  • 14:41

zou Google voor veel mensen een barrière kunnen zijn? Ik weet niet hoeveel mensen al een Gmail account hebben maar omdat ik zelf al Gmail had maakte het mij wel makkelijker om voor Android te kiezen

Riverland

Riverland

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2009
  • 17:26

Edwin,

Ik denk dat je daar een punt hebt. De android moet ok niet worden gepromoot als google telefoon ondanks de inderdaad prettige integratie met gmail en vooral ook picasa.
Het is belangrijk dat de android goed gepositioneerd wordt sommige mensen zoeken ene mobiel media center, andere een zogenaamde infohub en weer andere een standin voor hun pc.
Zowel de Iphone als de android zitten in het infohub segment. De android heeft een aantal dingen voor op de Iphone, maar mist nog het hippe daarvan en dat heeft voor een deel zeker met de onbekendheid van gmail bij het grote publiek te maken.
Je hebt natuurlijk echte applefielen en die blijven bij Apple, het gaat om de infohub gebruikers mensen de vooral het gemak zoekn van mobielinternet en mobiel email, maar die niet eindeloze emails typen of documenten gaan bewerken.
In de parktijk zullen Symbian, Meamo, WiMo en Android telefoons qua interfacing naar elkaar toegroeien. Dan maak je het verschil met iets als android market en de eenvoud van de integratie met plaatjes zoals in picasa, wel zul je een groot genoeg aandeel in de smartphone markt moeten hebben wil je die slag overleven, anders wordt Android net zo gemarginaliseerd als inderdaad de apple macintosh op de pc markt.
Ik ben dus zowel positief als skeptisch. het skeptische zit hem in de te geringe inspanning van zowel providers als google zelf in het promoten van Android als platform. Het succes van de iphone zit hem in de blije gebruikers, ondanks alle kritiek op dit product op telefoonfora, volgens mij moet ook android meer scoren op basis van happy gebruikers en dan niet van happy tweakers zoals nu.

Riverland

Riverland

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2009
  • 10:34

Met de eerste berichten over de uitrol van Eclair/2.0 en vele nieuwe toestellen lijkt het de goede kant op te gaan met Android.
Wat ik nog steeds mis is de WOW factor. Ook de Acer Liquid oogt lauwe reacties, terwijl dat in de basis een super telefoon/info hub ;-) zou moeten zijn.
Kennelijk wil HTC niets naar buiten brengen voordat zij zelf hebben kunnen sleutelen aan Donut en Eclair en het zou me inderdaad niets verbazen als HTC Donut of overslaat of een lage prioriteit geeft.
Misschien dat HTC met een mooie ugrade aanbieding komt voor G1 bezitters begin januari.
Zelf wil ik vooral een beter camera en een beter filemanager.(nu Hero)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren