Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 12:05

Haai

Zoals te zien in de post op TW (Mini-telefoon om te bellen met je tablet), heeft het bedrijf Planex een bluetooth headset gemaakt in een ‘bar’ form factor.

Dit lijkt me erg interessant om te combineren met een tablet, maar ik vroeg mij af of het niet mogelijk is om je (android) smartphone te gebruiken als bluetooth headset? Zo hoef je eigenlijk dat ding niet nog eens extra te kopen bij bvb. Planex (al vind ik nergens een pagina om een order te plaatsen)!

Concreet: Je ontvangt een oproep op je tablet, vervolgens wordt je oproep doorgestuurd naar je android smartphone. Is dit mogelijk?

Als er nog andere constructies mogelijk zijn, mogen die natuurlijk ook gedeeld worden

Bewerkt (13 april 2011 12:05)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 13:56

Je gaat er hierbij denk ik vanuit dat je twee verschillende telefoonnummers hebt, nl 1 voor je tablet en 1 voor je smartphone? Doorsturen kan volgens mij via je provider en de manier waarop is ook provider-afhankelijk. Bij Tele2 (en andere providers die niet van een eigen netwerk gebruik maken) is dit niet mogelijk.
Als je tablet en je phone hetzelfde abo hebben, dan kan je bij veel (niet alle, zie boven) een tweede simkaart bestellen. Dan gaan tablet en phone dus tegelijk rinkelen bij een oproep.

Bewerkt (13 april 2011 13:56)
wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 14:11

Jep, inderdaad, nu heb ik voor m'n smartphone en m'n tablet twee verschillende nummers. Ik zit bij Mobile Vikings en daar kun je enkel één SIM voor bel/sms/data en/of één SIM voor data hebben.

Ik onderzocht eerder de techniek om de inkomende oproepen van m'n tablet door te sturen naar m'n smartphone via bluetooth. M'n tablet zou dan een SIM voor bel/sms/data gebruiken natuurlijk.

Bewerkt (13 april 2011 14:11)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 16:17

Oh, oké, via bluetooth. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten of dat mogelijk is. Misschien met een app als Tasker?
Maar het lijkt me wel een beetje ingewikkeld.

Bewerkt (13 april 2011 16:17)
wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 18:16

Hmm, te ingewikkeld denk je?

Ik dacht dat Android wel krachtig en uitgebreid genoeg zou zijn om het te laten werken als een bluetooth headset.. Ik zou dan geen SIM meer steken in m'n smartphone en hem gewoon gebruiken als een telefoonhoorn op bluetooth ipv een koord..

dat scheelt abo-kosten en zo gaat de batterij ook langer meesnap je m'n concept zo'n beetje?

Bewerkt (13 april 2011 18:16)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 19:18

Dat het mij ingewikkeld lijkt wil ook helemaal niet zeggen dat het ook ingewikkeld ìs hoor

Bewerkt (13 april 2011 19:18)
wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 20:06

Hmm, goed dat je Tasker eens vermeldde, ik heb er nochtans de betaalde versie van maar heb er niet aan gedacht

Er zijn een aantal verschillende instellingen als ‘divert call’, maar het lukt niet om het in te stellen zodat het in de praktijk ook werkt (ik probeer nu niet m'n idee met bluetooth maar gewoon een oproep doorsturen van m'n tablet naar het nummer van m'n smartphone)

Bewerkt (13 april 2011 20:06)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 23:14

De call divert moet je idd hebben.
Ik weet even niet hoe je het profiel hebt opgebouwd dus ik geef even een werkend voorbeeld…

Start een nieuw profiel met een “state” en dan onder phone kies je ‘incoming call’.
Verder vul je niets in.
Dan maak je een nieuwe task voor je profiel aan en daarin zet je de “call divert” optie.
In het “To:” veld zet je het nummer van het toestel waar de call naartoe moet.
Het “from:” veld doe je niets, dat blijft leeg.

Dan zal je tablet nu elke binnenkomende oproep door sturen naar het opgegeven nummer.

Kleine reaktie op het bluetooth verhaal.
Ik betwijfel of er op dit moment een app bestaat welke een BT koppeling met een ander toestel maakt om er vervolgens binnenkomende telefoon gesprekken mee te ontvangen.
Een eventuele app zou exact hetzelfde moeten reageren en werken als een bt-headset…dus een pairing/koppeling met een ander apparaat bewerkstelligen en er de bluetooth verbinding zo interpreteren dat het als een telefoongesprek wordt gezien.
(Dus niet als een filetransfer o.i.d)
Zoiets kan Tasker ‘helaas’ nog niet…

Bewerkt (13 april 2011 23:14)

Samsung Galaxy S8+

wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 14 april 2011
  • 00:14

AVS;137094
De call divert moet je idd hebben.
Ik weet even niet hoe je het profiel hebt opgebouwd dus ik geef even een werkend voorbeeld…

Start een nieuw profiel met een “state” en dan onder phone kies je ‘incoming call’.
Verder vul je niets in.
Dan maak je een nieuwe task voor je profiel aan en daarin zet je de “call divert” optie.
In het “To:” veld zet je het nummer van het toestel waar de call naartoe moet.
Het “from:” veld doe je niets, dat blijft leeg.

Dan zal je tablet nu elke binnenkomende oproep door sturen naar het opgegeven nummer.
Hmmm, ik dacht dat ik het nochtans op (o.a.) die manier ingesteld en getest had, maar zonder resultaat… ik test zo nog eens op jouw manier

edit: hmm, ik denk dat ik het al zie, “call divert” is een Setting, geen Action
dus op jouw manier (en ook hoe ik het probeerde):
1) er belt iemand
2) er wordt ingesteld dat er wordt doorverbonden wanneer iemand belt in de toekomst
3) er gebeurt niets
dus moet je als voorwaarde iets instellen dat altijd waar is, dan blijft de instelling om door te verbinden altijd aan; eens proberen!
edit2: nope, werkt nog steeds niet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />
misschien vereist ‘divert call’ root of zo? weet niet … misschien gewoon niet compatibel met galaxy tab…

EDIT3: ik ben er achter gekomen dat ‘divert call’ niet je binnenkomende, maar je uitgaande oproepen doorschakelt! Zie screenshot op http://plixi.com/p/92348743

AVS;137094
Kleine reaktie op het bluetooth verhaal.
Ik betwijfel of er op dit moment een app bestaat welke een BT koppeling met een ander toestel maakt om er vervolgens binnenkomende telefoon gesprekken mee te ontvangen.
Een eventuele app zou exact hetzelfde moeten reageren en werken als een bt-headset…dus een pairing/koppeling met een ander apparaat bewerkstelligen en er de bluetooth verbinding zo interpreteren dat het als een telefoongesprek wordt gezien.
(Dus niet als een filetransfer o.i.d)
Zoiets kan Tasker ‘helaas’ nog niet…

jammer, ik dacht dat het systeem van software in een BT headset makkelijk omgezet kon worden in een android app, blijkbaar heb ik dat toch behoorlijk onderschat

Bewerkt (14 april 2011 00:14)
wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 14 april 2011
  • 17:20

Sorry voor de dubbele post, maar in tegenstelling tot mijn edit, heeft dit nu wel toegevoegde waarde

In de online FAQ van Tasker staat er: (http://tasker.dinglisch.net/faq-how.html#n)

Can I divert incoming calls ? It's not possible to divert incoming calls via Android, but most Mobile Carriers accept special dialled sequences to do it before the call reaches your phone. You can then use Tasker's Phone / Call action (with Auto Dial checked) to setup and cancel incoming call diversions. The Wikipedia page on Call Forwarding is a good starting point.

De pagina op Wikipedia zegt meer dan genoeg, je moet enkel opletten dat je de juiste codes eruit vist! Er is een onderscheid voor codes voor usa/eu en vastelijn/mobiel en ook nog een hele rits voorwaarden wanneer hij wel of niet mag/moet doorverbinden! Erg uitgebreid en interessant!

http://en.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding

Al bij al heb ik dus helemaal geen app hiervoor nodig… en ik maar klagen dat onze telco's nooit iets goed konden doen

Bewerkt (14 april 2011 17:20)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren