Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tralapo

Tralapo

• Lid sinds 04 september 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 11 september 2009
  • 15:27

..

Bewerkt (22 april 2013 12:12)
Tralapo

Tralapo

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 september 2009
  • 15:50

Niemand herkend dit probleem/weet een oplossing?

Tralapo

Tralapo

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 13 september 2009
  • 11:36

Ik heb ontdekt dat verzenden via wifi wel lukt, maar met het mobiele netwerk dus niet.

Ik gebruik Hi, en heb de APN van KPN zoals deze op AndroidWorld staat precies overgenomen… ik snap er niks meer van

*Edit, de mail komt dus wel bij andere mensen aan? En als ik naar Verzonden items ga, staat hij daar ook tussen. Echter blijft hij in Postvak Uit ook staan, met in het rood “Verzenden….” erachter. Echt heel erg vreemd :?

Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 14 september 2009
  • 12:26

Volgens mij krijg je alleen een melding bij mail die in je inbox komt, niet als het in andere mappen binnenkomt.

Je verzendprobleem klinkt als het instellen van de juiste SMTP-server, de uitgaande mailserver dus. Als je daar de server van je provider van je vaste (wifi) internet invult zal het alleen via wifi werken, en niet via Hi Mobiel, tenzij je een echte internetprovider hebt, die je op de SMTP-server laat inloggen. Je kunt dit oplossen door bij Hi na te gaan via welke SMTP-server je daar je mail aan kan bieden. Waarschijnlijk lukt het daarna juist niet meer via wifi.

Met een goede internetprovider heb je daar geen last van.

Tralapo

Tralapo

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 14 september 2009
  • 20:18

Marcel
Volgens mij krijg je alleen een melding bij mail die in je inbox komt, niet als het in andere mappen binnenkomt.

Je verzendprobleem klinkt als het instellen van de juiste SMTP-server, de uitgaande mailserver dus. Als je daar de server van je provider van je vaste (wifi) internet invult zal het alleen via wifi werken, en niet via Hi Mobiel, tenzij je een echte internetprovider hebt, die je op de SMTP-server laat inloggen. Je kunt dit oplossen door bij Hi na te gaan via welke SMTP-server je daar je mail aan kan bieden. Waarschijnlijk lukt het daarna juist niet meer via wifi.

Met een goede internetprovider heb je daar geen last van.

Ok bedankt, maar ik heb helemaal niks ingevuld, het is de standaard Gmail app, daar hoef/kun je niks instellen. Maar ben er nu dus achter dat hij het wel verzend, maar ook in postvak uit laat staan met Verzenden…. erachter. Maar weet nu dus dat hij het wel verzend. Blijft vreemd

Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 14 september 2009
  • 20:47

Hmm, ik had even gemist dat het om het Gmail-account ging… Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat verzonden wordt, misschien met SMTP en authenticatie naar een Google server, en dat dat afgevangen wordt door Hi? Maar dan zouden er veel meer klachten moeten zijn.

Edwin

Edwin

• Lid sinds 28 juli 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 15 september 2009
  • 14:41

Staat HIonline het je toe om een andere SMTP-server te gebruiken? Ik meende dat de KPN providers (op XS4all na) die allemaal dicht-timmeren, zodat je alleen maar hun server kan gebruiken. Maar inderdaad, dan zouden er toch wel meer mensen deze problemen hebben gemeld.

SGS5 - stock

Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock

Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 16 september 2009
  • 00:20

Ik heb eens gekeken in de headers van een bericht dat ik met mijn G1 vanuit Gmail naar mijn eigen mailserver heb verstuurd. Dit bericht komt zo te zien rechtstreeks van een Google-server af, dus niet via de SMTP van je mobiele provider. Via welk protocol het bij Google terecht komt (SMTP of iets anders) kan ik er niet zo goed uithalen. Het lijkt wel versleuteld te worden verstuurd met een 256 bit RSA-key, misschien een (soort) SMTP met authenticatie rechtstreeks naar Google. Het zou zomaar kunnen dat KPN/HI daar tussen gaat zitten, dat kunstje haalt KPN op de hotspots ook uit. Die hotspots handelen SMTP ook via KPN af, ook al stuur je zelf bewust naar een andere SMTP-server. Stel dat ze zo'n eventuele rechtstreekse SMTP naar Google blokkeren op het mobiele netwerk?

Tralapo

Tralapo

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 16 september 2009
  • 16:38

Hmm tja. Ik heb ook geen idee, kan er verder ook niks over vinden.
Ben er nu in ieder geval wel achter dat hij wél verzonden wordt, ook al blijft hij wel in postvak uit staan met de status verzenden. Wanneer ik dan in Verzonden kijk staat hij daar wel in. Dan verwijder ik hem uit Postvak Uit, staat hij ook niet meer in Verzonden. Hij komt iig wel aan bij de ontvanger, dat is toch het belangrijkste. Apart blijft het wel.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren