Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rik

Rik

• Lid sinds 01 september 2009
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 00:02

Hallo,

Ik ben net de bezitter geworden van een HTC Magic. Dus snel even SIM-kaartje erin en hopsakee… Even m'n contacten manueel ingegeven. Het leek me een perfecte manier om eens wat grote kuis te doen in m'n adressenbestand.

Nu, het probleem bleek al snel dat er continu geld van m'n rekening ging door het af en toe binnenhalen van m'n gmail-inbox, althans, dat denk ik toch. Dus heb ik maar het synchroniseren van ‘gmail’ afgezet. Ik had ineens heel het synchroniserengedoe afgezet (dus ook van de agenda en m'n contacten en de achtergrondtoepassingen). En wat bleek? Heel m'n adressenbestand was plots verdwenen. Hoe kan dit?

Nu, ik heb nadien alles terug aangezet (buiten de gmail-toepassing) en mits wat geduld stond heel de adreslijst er terug. Maar nu gaat er dus evengoed geld van m'n rekening. Heel vreemde situatie hier. Staar er nog iets anders aan dat m'n krediet verbruikt?

Wat is de bedoeling van dat synchroniseren? Ik vind dat nergens terug in de handleiding.

Alvast bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:12)
Peter1951

Peter1951

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 262
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 00:43

Rik
Hallo,

Wat is de bedoeling van dat synchroniseren?

Alvast bedankt!

Het woord zegt het eigenlijk al! Je synchroniseert via dataverkeer je gmail-account met je telefoon. Dataverkeer kost geld. Heb je geen dataverkeer-abbo bij je telecomprovider, dan kost elk bitje en ‘bijtje’ wat er wordt verstuurd centjes. Het beste is dus om bij je abonnement een mobiel internet abo te nemen. Kost gemiddeld zo n €10,= per maand

Edwin84

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 02:24

synchroniseren is continue dingen nakijken.

Gmail werkt met synchroniseren push. Dat wil zeggen dat zodra je een email bericht krijgt je telefoon jouw daarvan een melding stuurt.

Om dit te doen stuurt de telefoon om de zoveel tijd een signaaltje via internet om te kijken of er nieuwe mail is. Hetzelfde geldt voor de agenda en andere applicaties die daarna gebruik maken zoals bijvoorbeeld een weer applicatie die altijd het laatste inlaadt.

Zoals hierboven gezegd kun je beter een internet abonnement van 10 euro nemen.
Zonder internet abonnement heeft het Android besturingssysteem gewoon weinig toegevoegde waarde.

Rik

Rik

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 10:21

Bedankt voor de antwoorden…

Ik ga zeker eens nadenken over zo'n nieuw abbonement. Ondertussen heb ik echter alle synchronisaties afgezet: gmail, agenda en contacten. Ik heb letterlijk elk menu-onderdeel grondig bekeken en alles afgezet wat ook maar ruikt naar gegevens binnenhalen van de provider zonder dat ik het wil.

Maar… inderdaad: ik verbruik dus nog altijd krediet. Er loopt blijkbaar iets op de achtergrond dat constant informatie wil via de provider. Enig idee wat dat kan zijn?

eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 11:55

Rik
Bedankt voor de antwoorden…

Ik ga zeker eens nadenken over zo'n nieuw abbonement. Ondertussen heb ik echter alle synchronisaties afgezet: gmail, agenda en contacten. Ik heb letterlijk elk menu-onderdeel grondig bekeken en alles afgezet wat ook maar ruikt naar gegevens binnenhalen van de provider zonder dat ik het wil.

Maar… inderdaad: ik verbruik dus nog altijd krediet. Er loopt blijkbaar iets op de achtergrond dat constant informatie wil via de provider. Enig idee wat dat kan zijn?

Als je toch geen internet gebruikt of kan gebruiken, kan je het beste de APN uitzetten. Elke netwerkverbinding die aktief is zal dataverkeer gebruiken, ook al gebruik je geen applicatie. Zonder APN kan je toch gewoon bellen. Op de market is er een aantal apps, zoals geloof ik APNdroid en andere switch widgets

Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 17:07

Edwin84
Zoals hierboven gezegd kun je beter een internet abonnement van 10 euro nemen.
Zonder internet abonnement heeft het Android besturingssysteem gewoon weinig toegevoegde waarde.
Als ik Rik's bericht lees gok ik op België, daar zijn zover ik weet geen internet-abo's van 10 euro

Rik

Rik

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 18:01

Bedankt jongens. APNdroid even erop gezet en inderdaad: ik verbruik geen krediet meer zonder dat ik het zelf wil. Ik heb nu geen G3/GPRS/EDGE… Maar in feite mis ik dan toch weinig want met m'n kaartje kost snel data verkeer over de providor toch maar een bom geld (in Belgie! :p). Welkom bij Proximus trouwens.

Er zullen wel abbonementen bestaan via Proximus waarmee dataverkeer niet zo veel kost, maar daar zal ik nogmaals over nadenken. Ik moet toegeven dat ik vooral berichtjes stuur en dat gedoe had ik toch al niet echt nodig.
Nu heb ik de leuke functies van de Magic en Android, en ik ga me daar eerst eens in verdiepen.

eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 2 september 2009
  • 19:33

Het spijt mij voor je dat je in België woont

Bellen kan je met elke telefoon :p

Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 3 september 2009
  • 14:35

Gelukkig heb je Wifi op je telefoon. Dan heb je alsnog toch wat aan je toestel. :-)

Sammy.goedbouwjaar

Sammy.goedbouwjaar

• Lid sinds 05 februari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2015
  • 02:02

Hey hallo hier ook iemand die net nieuw is met zo'n nieuwe telefoon.
Wat ik mij af vroeg..als je telefoon alles steeds word gesynchroniseerd kan iedereen dan via wat voor programma dan ook zien en of volgen wat je doet en wanneer?? Groetjes sam

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren