Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Robg

Robg

• Lid sinds 16 augustus 2009
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2009
  • 20:24

Het is mij gebeurd en in dit forum staan ook een paar slachtoffers:

Vodafone attendeerde mij op zeer hoge telefoon rekeningen, in acht maanden tijd heb ik zo´n € 1350,– verbruikt. Deze lawine van SMS-sen gingen allemaal naar onduidelijk telefoonnummer “1987

In dit forum is dit ook geconstateerd: http://www.androidworld.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=433

Nu lees ik dat een andere gebruiker hetzelfde heeft ondergaan naar telefoonnummer “453
http://www.androidworld.nl/forum/post5627.html#p5627

Wat is er aan de hand? Deze SMS-sen gaan 24/7 door en op je merkt er nix van.

Via dit forum wil ik de discussie starten om te kijken waar de schoen wringt.
Hoe kan men nu met een gerust hart z'n telefoon aan laten staan als er dit soort “grappen” kunnen gebeuren?

Ik heb mij US G1 omgezet naar RC9 (EU) en dat zou de oplossing moeten zijn, ik ga voorlopig verder op een prepaid kaartje om de schade te beperken.

Een vrolijke noot in dit saaie verhaal is dat Vodafone mij de kosten gaat vergoeden. De schade valt dus mee.

Hoe kunnen wij er achter komen waar dit vandaan komt en wat kunnen we er aan doen?

Rob.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2009
  • 23:16

Robg
Hoe kunnen wij er achter komen waar dit vandaan komt en wat kunnen we er aan doen?
De oorzaak is al lang bekend, en staat in je eerste gelinkte discussie: De Amerikaanse firmware gebruikt sms-berichten naar nummer 1987 om de instellingen van de dienst MyFaves aan T-Mobile door te geven. Dat is bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ook de oplossing is al bekend, namelijk flashen met Europese firmware.

Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2009
  • 08:53

je geeft zelf al aan dat je een US G1 hebt daar zit de schoen klem. anderen in Nederland hebben hier geen last van gehad.

Robg

Robg

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2009
  • 10:49

Marcel
Robg
De oorzaak is al lang bekend, en staat in je eerste gelinkte discussie: De Amerikaanse firmware gebruikt sms-berichten naar nummer 1987 om de instellingen van de dienst MyFaves aan T-Mobile door te geven. Dat is bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ook de oplossing is al bekend, namelijk flashen met Europese firmware.

Marcel je oplossing in en andere thread heb ik gevolgd en jij hebt mij dus uit de brand gehaald, nog dank daar voor. http://www.androidworld.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=304&start=10

Ik had ook de hoop dat dit het enige nummer was, nu schreef Gladz0r over zo'n zelfde situatie met nummer “453” http://www.androidworld.nl/forum/algemene-vragen-over-android-f21/virus-op-htc-g1-harde-reset-of-andere-oplossing-t1414.html, ik wil zekerheid hebben dat je niet dagelijks je rekening moet checken.

Die grap koste mij bijna € 1350,–, ik heb zelfs een boze brief naar de OPTA gestuurd.

We weten het volgende:
- De Amerikaanse release G1 met een Nederlandse provider kan problemen geven met veel SMS richting “1987”.
- De oorzaak is de USA ROM RC29 en hoger (MyFaves).
- Door via jou oplossing je G1 om te zetten naar RC9 (EU), ben je van dat SMS-sen af.

Ik wil graag weten:
- Wat is nu weer nummer “453” waar Gladz0r over berichtte?
- Zijn er nog meer mensen met dit soort gedoe?

We hebben een open platform, dat is perfect, maar er zijn kapers op de kust. Wat let een stel oplichters een besmette ROM te schrijven!
We moeten er scherp op blijven anders wordt ons open mobi platform verziekt.

Rob.

Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2009
  • 12:51

Hoi Rob,

Fijn dat het weer is opgelost. Er zijn geen oplichters die een besmette rom schrijven, de Amerikaanse firmware is gewoon voor een hele andere markt bedoeld. Als er al sprake is van oplichting, dan zit dat aan de kant van Vodafone, die kosten in rekening brengen voor sms-berichten die zover bekend nergens afgeleverd worden. Zover ik weet worden de berichten naar 1987 door de andere providers genegeerd, en in elk geval niet in rekening gebracht. Anderzijds vind ik communicatie per sms tussen het toestel-OS en de provider een rare oplossing, zeker met een internetverbinding ernaast.

Ik ben heel benieuwd wat er bij Gladz0r aan de hand is, tot nu toe is er geen antwoord op de vraag welke firmware er in het spel is, of dat het vaker voorkomt.

Zover ik weet is de Europese firmware (RC9, CRB17, CRB43, CRC1) vrij van spontane SMS-berichten. Mijn G1 draait al een tijd bij T-Mobile, op de officiele Europese updates, dus wat Vodafone tegenwoordig met een G1 doet weet ik niet.

chri$

chri$

• Lid sinds 16 juni 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 15 september 2009
  • 09:51

Ik kan zeggen dat een ander firmware erop zetten is tijdelijk vanaf zaterdag is ie weer begonnen toen ik ging bellen mijn saldo werd lager en lager tot 0
en ik had JF europese build. zondag ging ik Cyanogen Mod opzetten en hetzelfde gebeurt.

Bewerkt (22 april 2013 12:12)
Robg

Robg

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 september 2009
  • 11:21

chri$
Ik kan zeggen dat een ander firmware erop zetten is tijdelijk vanaf zaterdag is ie weer begonnen toen ik ging bellen mijn saldo werd lager en lager tot 0
en ik had JF europese build. zondag ging ik Cyanogen Mod opzetten en hetzelfde gebeurt.

Geef eens wat meer info over je telefoon (de release versie US of EU), je ROM e.d.

Nadat ik de stappen gevolgd heb die hier beschreven staan:
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howto-s-f22/how-to-g1-rooten-zonder-windows-en-of-wm-device-linux-t641.html
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howto-s-f22/how-to-g1-rooten-zonder-windows-mob-en-of-linux-windows-t1016.html

Was mijn telefoon een EU versie en volledig vrij, dit gaat al 1,5 maand goed.

Rob.

chri$

chri$

• Lid sinds 16 juni 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 15 september 2009
  • 19:41

Robg
chri$

Geef eens wat meer info over je telefoon (de release versie US of EU), je ROM e.d.

Nadat ik de stappen gevolgd heb die hier beschreven staan:
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howto-s-f22/how-to-g1-rooten-zonder-windows-en-of-wm-device-linux-t641.html
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howto-s-f22/how-to-g1-rooten-zonder-windows-mob-en-of-linux-windows-t1016.html

Was mijn telefoon een EU versie en volledig vrij, dit gaat al 1,5 maand goed.

Rob.

Ik heb een US g1 en heb ik al geroot en jesusfreke EU erop gezet dat was al lang geleden maar ik bel nooit op mijn tel ik gebruik meer voor email te kijken en gps enzo dus meer voor internet diensten
ik weet niet maar afgelopen zaterdag had ik iemand opgebeld en daar begon mijn saldo steeds minder te worden en toen ging het naar nul en internet is gestopt

ik heb 20 euro tegoed opgezet en die ging ook op zonder te bellen ,ik heb dan cyanogenmod rom eropgezet maar hetzelfde bleef gebeuren , toen heb ik vandaag TMO-OTA-EU-CRC37-Rooted erop gezet maar hetzelfde en ik had weer 10 euro op mijn rekening had moeten opwaarderen omdat toen ik TMO-OTA-EU-CRC37-Rooted ging zetten was mijn saldo 0 en kon ik mijn telefoon niet activeren met google (bij wipe all) .

chri$

chri$

• Lid sinds 16 juni 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 september 2009
  • 00:41

Ok alles is weer goed ,ik had een sms van vodafone gekregen dat 7 okt mijn blox internet zou vervallen, maar sinds die dag dat mijn saldo steeds bleef minder te worden is mijn blox gestopt .

Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 22 september 2009
  • 12:29

chri$
Ok alles is weer goed ,ik had een sms van vodafone gekregen dat 7 okt mijn blox internet zou vervallen, maar sinds die dag dat mijn saldo steeds bleef minder te worden is mijn blox gestopt .
Het vervelende van Vodafone Internet Blox voor prepaid is dat na 30 dagen de blox automatisch vervalt (let wel, om middernacht van de 30e dag, dus de naam is misleidend), en dat daarna je gewone tegoed wordt opgebruikt. Vooraf verlengen kan niet, en achteraf ben je vrijwel per definitie te laat. Ik heb die Prepaid Blox constructie gebruikt in de aanloop naar mijn T-Mobile abo, en ben nog steeds blij dat ik van dat gepruts af ben.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren