Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tauri

Tauri

• Lid sinds 02 februari 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2009
  • 15:08

T-Mobile brengt update voor Android uit
woensdag 4 februari 2009 - Door: Donato Ranzato
Tussen 5 en 15 februari ontvangen gebruikers van een T-Mobile G1 smartphone een ‘over-the-air' update voor het Android-besturingssysteem. De update heeft de naam RC33 en biedt gebruikers een aantal nieuwe functies, waaronder Google Voice Search.

Afgelopen november kregen gebruikers van een iPhone de mogelijkheid om met hun stem zoekopdrachten aan Google door te geven. Gebruikers van een T-Mobile G1 vroegen zich af waarom de iPhone eerder Voice Search kreeg dan de G1 waarop Google's eigen Android-besturingssysteem draait.

Behalve Voice Search geeft RC33 gebruikers de mogelijkheid om afbeeldingen en bestanden in MMS-berichten direct op te slaan op de geheugenkaart door extra lang op het beeldscherm te drukken. RC33 repareert ook een aantal bugs, waaronder eentje die problemen veroorzaakte met tekstberichten. RC33 heeft fixes voor onder andere Comcast e-mail en gemiste kalendernotificaties.

De update heeft geen versienummer maar wordt door T-Mobile geclassificeerd als een Release Candidate. Dit betekent dat iedere G1-gebruiker in essentie een testpersoon wordt.

Bewerkt (6 februari 2009 15:08)
wimstradamus

wimstradamus

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2009
  • 12:22

Hoi die update ontvang je die nou ook als een andere provider heb dan T-mobile? ik heb gister wel ergens gelezen die ie door HTC wordt uitgegeven.

Bewerkt (7 februari 2009 12:22)
Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2009
  • 17:46

ik snap het niet helemaal heb nu de G1 sinds afgelopen dinsdag. super ding maar komt er nu een update? de zogeheten RC33? of is dit alleen voor de US versie?

Bewerkt (7 februari 2009 17:46)
Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2009
  • 12:27

ik heb nog eens zitten kijken en ik heb de kila-eu-user RC4

Bewerkt (8 februari 2009 12:27)
Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 8 februari 2009
  • 12:30

raydekok
ik snap het niet helemaal heb nu de G1 sinds afgelopen dinsdag. super ding maar komt er nu een update? de zogeheten RC33? of is dit alleen voor de US versie?

Volgens t-mobile tussen 5 en 15 februari, en er zijn mensen die hem al gehad hebben. Dus hij gaat er ongetwijfeld aankomen….

Bewerkt (8 februari 2009 12:30)

Uhmmmm…. Android?

dim

dim

• Lid sinds 13 december 2008
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2009
  • 18:21

De Update is er voor iedereen en volgens mij onafhakelijk of je nu bij T-Mobile zit of niet. dat de dev-phones hem ontvangen lijkt me helemaal slim want daar worden namelijk de Apps mee ontwikkeld.

In een van de reacties op het artikel staat iemand die hem al gehad heeft. Ben benieuwd wie er van onze Forum-bezoekers hem ook al heeft.

Bewerkt (8 februari 2009 18:21)
thYs

thYs

• Lid sinds 02 januari 2009
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2009
  • 19:16

Ik krijg em op dit moment net binnen (heb een import G1 van T-Mobile, simlock vrij).

Firmware version 1.1; baseband version 62.33.20.08H_1.22.14.11; Kernel version 2.6.25-01845-g85d4f0d android-build@apa27 #27; build number kila-user 1.1 PLAT-RC33 126986 ota-rel-keys, release-keys. Voor de geinteresseerden

Bewerkt (8 februari 2009 19:16)
Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2009
  • 11:48

vreemd hoe die update rond wordt gestuurd. ik heb mijn gsm sinds vorige week dinsdag maar echt nog geen update.

Bewerkt (9 februari 2009 11:48)
Ceased2be

Ceased2be

• Lid sinds 02 februari 2009
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2009
  • 13:36

raydekok
vreemd hoe die update rond wordt gestuurd. ik heb mijn gsm sinds vorige week dinsdag maar echt nog geen update.

Daarom geven ze ook aan ‘tussen 5 en 15 februari’ ikzelf heb m'n telefoon sinds de launch maar heb ook nog geen update gehad. Ik zie hem wel verschijnen.

Bewerkt (9 februari 2009 13:36)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2009
  • 17:50

Voor mensen die graag een update check willen forceren, volg dan deze stappen:

1. Download en installeer Any Cut van de Android Market
2. Open Any Cut, maak een ‘New Shortcut’
3. Selecteer Activity, zoek dan naar Device Info, en voeg deze toe als shortcut aan je Home screen.
4. Ga naar je home screen, en open de nieuwe shortcut die je net gemaakt hebt
5. Helemaal onder aan in Device Info staat ‘Check for upgrade’. Zover ik weet kan je ‘Requested build type’ leeg laten.
6. Controleer zovaak je ongeduldige hartje begeert

Krijg je CHECKIN_SUCCES en verder niets, dan betekent dat waarschijnlijk dat de update controle gelukt is, maar er geen update beschikbaar is. Wat er gebeurt als er wel een update beschikbaar is, weet ik helaas ook nog niet, sinds ik zelf ook nog niet gezegend ben met de update.

Het moet via Any Cut omdat ‘Device Info’ niet bereikbaar is zonder dit shortcut-programma. (Zover ik weet, in ieder geval) Deze methode garandeert natuurlijk ook niet dat je de update direct krijgt. Je krijgt hem pas wanneer hij beschikbaar is voor jouw toestel. Het enige wat je hiermee onder controle hebt, is wanneer je toestel controleert of de update beschikbaar is.

Succes!

*edit

Ook interessant is dat dit ‘Device Info’ scherm bij mij weergeeft dat er momenteel TMI-RC4 op staat geinstalleerd… RC4…? TMI? Dit is, naar mijn begrip, de internationale versie van Android (T-Mobile International -> TMI?). Zouden we in europa dan wel mee ge-update worden? Of moeten we wachten tot er een aparte update komt voor europese toestellen? Natuurlijk geimporteerde toestellen niet meegetelt. Ik wil toch ook graag m'n update. Handmatig is geen optie sinds RC33 de amerikaanse release betreft, en alleen daarvan een update file te vinden is.

Bewerkt (9 februari 2009 17:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren