Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alfaholica

alfaholica

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2011
  • 11:27

Na het installeren en aanpassen van een navigatieprogramma en het ontkoppelen van de telefoon van de PC ben ik ineens alle apps die op de SD-kaart staan kwijt. Ik kan nog wel op de SD-kaart en zie ook alle mappen e.d. staan, maar de snelkoppelingen naar de apps zijn weg.
Als ik bij applicaties –> applicaties beheren kijk zie ik niet meer de originele logo's staan met naam, maar een grijs logo en een naam die begint met com…….. (zie afb.). Ze zijn dus nog wel zichtbaar en nemen ook ruimte in op de SD-kaart, maar werken niet meer.

Het enige wat ik nog kan doen is het verwijderen. Als ik nieuwe apps download en ik zet ze op de SD-kaart, dan werkt dat nog wel en zijn ze ook zichtbaar.
Ik had vooraf via MyPhoneExplorer wel een soort backup gemaakt van de SD kaart, maar als ik daar nu naar kijk ik zie ik geen verschil in gegevens.
Wat is hier gebeurt en moet ik nu alles opnieuw downloaden van Market of is het voldoende om de backup terug te zetten?

En hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen? Moet ik een ander soort backup maken?

Alvast bedankt,

Remon

Bewerkt (1 januari 2011 11:27)
Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2011
  • 12:35

Misschien een stomme vraag, maar heb je je SD kaart veilig verwijderd in windows? Als je je telefoon aansluit aan je computer en je SD kaart wilt browsen ziet hij dit als een externe harde schijf. Als je deze dan niet veilig verwijderd kan dit problemen veroorzaken.

(Denk aan je USP stick die ook opeens data kan verliezen als je hem zomaar uit de computer trekt).

Ongeacht de situatie, wat je wel kan doen is proberen je SD kaart te herstellen. Helaas ben ik al jaren een mac gebruiken en weet niet meer hoe dit moet op een windows computer. Dus misschien kan hier iemand anders licht op schijnen.

Bedenk wel dat dit een suggestie is, en niet de oplossing (dus ik kan er helemaal naast zitten). Ik ben zelf nooit dit probleem tegen gekomen en probeer je alleen maar te helpen.

Succes en groet,

Lennard

Bewerkt (3 januari 2011 12:35)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 3 januari 2011
  • 12:44

Dat screentje van jou heb je altijd als je reboot of als je SD-kaart nog aan het laden is. Alle apps die op je SD-kaart staan moeten worden “geladen” en dat duurt wel een tijdje. Gewoon wachten dus

Bewerkt (3 januari 2011 12:44)
Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2011
  • 16:09

Hopelijk is dat het

Bewerkt (3 januari 2011 16:09)
Basjoo

Basjoo

• Lid sinds 21 april 2011
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2012
  • 23:13

Ik heb er ook last van! Na het flashen van m'n rom zijn alle apps opeens grijs en kan ik ze niet meer openen! Wat moet ik doen?

Bewerkt (24 april 2013 14:00)

Google Nexus 5
Firmware: 4.4.2
Kernel: 3.4.0-gabd2201
Build: KOT49H

Samsung Galaxy S1
Firmware: 2.3.6 Value Pack
Baseband: I9000XXJW4
Kernel: 2.6.35.7-I9000XXJW4-CL1043937 se.infra@SEP-62 #2
Build: Gingerbread.XWJW5

ziggo1888

ziggo1888

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 16:22

Ja, dat heb ik ook..
Tenminste had, heb ze allemaal maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Niemand wou namelijk reageren.
Kijk maar ‘n paar posts onder deze; daar staat ’ie.. Jammer.

Bewerkt (24 april 2013 14:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren