Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 5 januari 2010
  • 16:02

heb volgende zaken gedaan om de batterij te sparen.
1) proximity sensor gedeactiveerd
2) Acer widget verwijderen van scherm
3)licht sensor op 30 -40% gezet
4)na laden de acer rebooten
5)met een taskiller alles killen (wat je niet nodig hebt) na reboot.

Deze heb ik van volgende link gehaald en het werkt echt hoor.
Nu de laatste keer geladen (volledig) vorige nacht en nu staat deze nog op 80% terwijl deze gisteren rond dezelfde tijd maar 30 -40% had.
Ondertussen al een 30 minuten gebeld en 10tal sms verstuurd en alsook gmail gebruikt om mijn mails te lezen(60-70 per dag).

“Battery Usage” weirdness - Android @ MoDaCo

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2010
  • 17:03

macfreaker;12126
Zo'n app bestaat (denk ik) niet. Maar heb volgende zaken gedaan om de batterij te sparen.
1) proximity sensor gedeactiveerd
2) Acer widget verwijderen van scherm
3)licht sensor op 30 -40% gezet
4)na laden de acer rebooten
5)met een taskiller alles killen (wat je niet nodig hebt) na reboot.

Thanks for the heads up! Die taskkiller & lichtsensor deed ik al, die widgets wist ik niet dat da zoveel verbruikt (kwist wel dat het iets verbruikte maar zooooveel nu ook weer ni/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />).
Kga vannacht of morgen es opladen met de telefoon uitgeschakeld, dan alles killen en zien wat het geeft/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
misschien een apart topic maken vanaf de vorige post? handig voor de andere users & makkelijker te vinden in't forum?

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
Haasje4

Haasje4

• Lid sinds 05 februari 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2010
  • 20:09

Kan iemand dit misschien iets duidelijker uitleggen? Mijn batterij is zo snel leeg!
Ik heb al wel een taskkiller en ik heb de licht sensor lager gezet. Maar punten 1, 2 en 4 snap ik niet zo. Alvast bedankt.

Bewerkt (22 april 2013 12:17)
R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2010
  • 02:11

Haasje4;13773
Kan iemand dit misschien iets duidelijker uitleggen? Mijn batterij is zo snel leeg!
Ik heb al wel een taskkiller en ik heb de licht sensor lager gezet. Maar punten 1, 2 en 4 snap ik niet zo. Alvast bedankt.

punt 1
Open settings, dan call settings, dan advanced setting en dan ‘set P-Sensor sensitivity’ op uit

punt 2:
Op je linker en rechter homescreen heb je die foto's waardoor je kan bladeren of je bookmarks waardoor die allebei als een soort waaier van screenshots weergegeven worden. Deze app verwijderen van je homescreen omdat deze véél refresht en dus véél energie verwijdert. (verwijderen doe je door erop te klikken en te blijven klikken en hem dan naar beneden slepen tot hij rood wordt, dan loslaten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />)

punt 4
Na een volledige oplaadbeurt, je toestel uitschakelen en weer inschakkelen. Dan je task killer opstarten en alles wat overbodig is (en wat véél refresht) killen (met de auto kill knop).

Dit alles deed de tijd tussen 2 oplaadbeurten aanzienlijk stijgen bij mij. Zou dus ook moeten werken bij jou.

nog een paar algemene tips:
Probeer zo weinig mogelijk widgets te gebruiken, of probeer de refreshrate ‘laag’ te houden, véél refreshen vraagt veel energie

heb je wifi, gps, en dergelijke dingen niet nodig… schakel ze uit. Ze verbruiken toch alleen maar energie

Haal de helderheid van je scherm wat naar beneden, je scherm vreet ook graag aan je batterij en zo kan je het wat verminderen.

Bewerkt (22 april 2013 12:17)
annieke

annieke

• Lid sinds 12 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 september 2015
  • 20:16

Hartstikke leuk, die batterij besparende maatregel, die bij 30% de wifi uit gaat zetten, maar kan ik dat zelf ook veranderen? Ik irriteer mij er mateloos aan.

Groeten Annie

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren