Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 4 november 2009
  • 19:39

De Acer Liquid: een smartphone met Android Donut (1.6), een snapdragon processor van 768mHz en met een 5 megapixel camera. Ziet er allemaal prima uit!

De Acer Liquid komt met een eigen interface. Meestal ben ik hier tegen, maar Acer heeft het allemaal netjes gehouden. Het wordt geen Google Experience toestel genoemd, maar feitelijk is het dat wel. De hardware ziet er wat minder uit, vind ik. Het lijkt allemaal erg lomp. Maar aan de afmetingen te zien valt dat allemaal wel mee.

De prijs schijnt ook erg laag te liggen: 380 euro! Ik wou eerst voor de Xperia X10 gaan, of misschien de Motorola Droid, maar die zijn wel erg duur. Deze Acer is zo goedkoop voor de specs dat ik een beetje bang ben dat het een flop wordt. Dus vroeg ik me af, heeft iemand ervaringen met andere Acer smartphones? Waren die ook zo goedkoop voor wat ze konden? En hoe is Acer met het uitrollen van updates? Hiermee bedoel ik, stel dat ik de Liquid koop, hoelang krijg ik nieuwe updates van Android toegestuurd? Want deze worden niet gedaan door Google, aangezien het geen Google Experience toestel is.

Het lijkt mij een prachttoestel. Het heeft niet de looks van de Xperia X10, maar wel betere software (naar mijn mening, ik hou niet zo van al die aanpassingen), en de specs zijn wat mij betreft prima. En zeker de prijs! Ik wil 'm namelijk unlocked gaan kopen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Preview van Unwired
Quick hands-on van Stuff tv

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
eew

eew

• Lid sinds 31 oktober 2009
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 13 november 2009
  • 15:17

Tjsa, eerst dacht ik dat dit een geweldig ding zou gaan worden, maar ik vind hem nogal lomp voor zijn fysieke schermformaat. Dat scherm is 3,5" met gigantische loze randen eromheen. Het moet wel een gigantisch toetsel zijn, zonder dat je er iets aan hebt, extra grote randen om het scherm zijn niet echt een feature.

Acer staat niet bekend als ene al te goed merk, het zou me verbazen als ze goede updates leveren voor dit ding.

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
Xmoo

Xmoo

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 99
  • Reputatie 0
  • 10 december 2009
  • 14:55

eew;9863
Tjsa, eerst dacht ik dat dit een geweldig ding zou gaan worden, maar ik vind hem nogal lomp voor zijn fysieke schermformaat. Dat scherm is 3,5" met gigantische loze randen eromheen. Het moet wel een gigantisch toetsel zijn, zonder dat je er iets aan hebt, extra grote randen om het scherm zijn niet echt een feature.

Acer staat niet bekend als ene al te goed merk, het zou me verbazen als ze goede updates leveren voor dit ding.

Ik noem het Veel Android voor weinig geld.
Grote valt reuzen mee.
Plastic back cover is wel irri, je handen gaan zweten na lang in je hand vast te hebben.

Bewerkt (22 april 2013 12:15)
R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 15 december 2009
  • 22:04

De mijne komt morgen of overmorgen aan, kvind em qua uiterlijk zeker niet slecht misschien wat groot. Kheb zelf grote handen dus zal dit eerder een voordeel zijn, hoop ik

Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 16 december 2009
  • 17:09

Leuk, Redwolf! Laat even weten hoe je 'm vindt, ben zelf erg benieuwd.

Xmoo

Xmoo

• Berichten 99
  • Reputatie 0
  • 16 december 2009
  • 22:13

De Jongens van Androidworld zijn langs geweest. Dus verw8 binnekort maar een leuke review.

Ze hadden een Milestone, Hero en Magic bij.
De A1 was snelste van hun allemaal, echter had de Milestone wel betere grafishe kwaliteit.

toyness

toyness

• Lid sinds 14 mei 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 december 2009
  • 11:22

Ik heb hem gister binnen gekregen. Eerste indruk is erg goed! Ik zal er eerst een paar dagen mee spelen voordat ik er een uitgebreid verhaal over ga houden maar ik mis mijn oude G1 vooralsnog niet..

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 17 december 2009
  • 13:03

De mijne is gisteren aangekomen. Bedankt DHL

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad, alles werkt vlot en soepel. De grafische kant is ook dik in orde. Zeker als je het vergelijkt met mijn vorig toestel (LG Cookie). De bediening is vlot, de touch screen is naar mijn smaak zeker voldoende én er zit een screen protector bij in de doos. Deze is misschien niet van de beste kwaliteit maar doet toch zen taak én bespaart een extra kost uit.
Bestanden overzetten van de pc naar de Liquid gaat ook vlot, ook al heb ik geen drivers kunnen installeren.
De build quality is over het algemeen goed, al heb ik wel men twijfels bij het systeem van de batterij deksel. Ik ben wat bang dat ik het zal breken maar normaal haal je dat toch niet iedere dag uit dus problematisch is het nietvoorzichtig zijn is de boodschap. Zelf vind ik het wel jammer dat de SD-card enkel vervangen kan worden als de batterij eruit is maar, een probleem maak ik er niet van. De plastiek van het toestel zelf is stevig maar wel glad.

Qua implementeringen van Acer inzake Android kan ik weinig of geen vergelijkingen maken daar mijn vorig toestel een niet-android toestel was. Het feit dat ik er vlot mee weg ben ondanks geen voorgaande ervaring spreekt ook al voor zich, maar is misschien niet enkel aan Acer te wijten maar waarschijnlijk grotendeels aan android zelf :-)

Voor mij is hij de aankoop zeker waard geweest! Heb er nog géén spijt van, en ik vermoed dit ook nooit te zullen hebben. Ik wacht wel nog vol ongeduld op de Android 2.0 update van Acer om te zien wat dat geeft. Moest je twijfelen om dit toestel te kopen, ik zou het zeker doen, voor nog geen 400€ heb je een goed toestel in handen en kan je meer dan 150€ aan apps, accesoires of andere dingen besteden (of gewoon uitsparen) in vergelijking met de milestone, X10, …

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

Xmoo

Xmoo

• Berichten 99
  • Reputatie 0
  • 18 december 2009
  • 20:55

Verdient Acer nu niet een eigen stukje op de Forum?
Aangezien hun nog veel Android toestellen van plan zijn om te maken

Dennis

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 18 december 2009
  • 21:36

Xmoo;11450
Verdient Acer nu niet een eigen stukje op de Forum?
Aangezien hun nog veel Android toestellen van plan zijn om te maken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Als ergens vraag naar is willen we er graag naar kijken, zal het in de groep gooien…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren