Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2014
  • 20:44

hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een acer A700 tablet, maar deze werkt wel heel traag.
Ik heb al vele apps verwijderd en een aantal cleaner apps geinstalleerd maar deze helpen telkens maar tijdelijk.

Ik denk dat een custom firmware installeren mss kan helpen.
Maar ik ben niet zeker of dit zal helpen en welke ik dan het beste zou kiezen voor mijn tablet.
Ik weet dat cyanogenmod heel bekend is, maar zijn er nog andere (betere) keuzes?

Dus mijn vragen:
- Andere android firmware installeren? => voordelen/nadelen en welke kiezen?
- een handleiding (filmpje?) hoe ik dit moet doen met mijn tablet.
- andere voorstellen?

alvast bedankt iedereen

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 23 juli 2014
  • 22:20

ik heb geen ervaring met custom roms op de acer a700, maar als je cyanogenmod wilt proberen staat hier omschreven hoe dat gaat:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_a700

of mogelijk eenvoudiger via de CM installer: http://beta.download.cyanogenmod.org/install

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2014
  • 00:13

bedankt voor deze info, de CM installer is blijkbaar niet geschikt voor mijn toestel
maar ik zou graag ook wat info hebben over de mogelijke soorten firmware en de voor-/nadelen van al deze verschillende OS'en.

Of is de enige veel gebruikte custom firmware voor android cyanogenmod?
Kan ook iemand me vertellen waarom Cyanogenmod beter is dan gewone kale android zoals op de nexus smartphones?

alvast bedankt

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 juli 2014
  • 10:40

cyanogenmod is niet zozeer beter dan kale android zoals op nexus toestellen. Ze hebben alleen wat extra dingetjes toegevoegd waar je wat kan customizen. Het uiterlijk ziet er vrijwel hetzelfde uit. CM is vooral populair omdat het een van de weinige is die “kaal android” heeft geport naar veel verschillende toestellen waar oorspronkelijk geen kaal android op zit.

ik kan je niet helpen met een discussie over alle voor- en nadelen. Vooral omdat die door velen anders ervaren worden, en ik de A700 niet ken. Als je de stap durft te nemen is het vooral uitproberen en kijken wat je zelf prettig vindt. Hier is veel info te vinden over alles werkt.

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2014
  • 23:59

Ik heb besloten dat ik cyanogenmod wil proberen op mijn acer A700 tablet.
Maar ik heb het probleem dat ik de hier eerder geposte handleiding niet goed kan volgen.
En de CM installer is niet geschikt voor mijn toetsel.

Is er mss iemand die een kort stappenplan kan geven hoe ik mijn apparaat moet flashen voor CM?
Aangezien CM zelf zegt het 3de grootste mobiele OS te willen worden, moet er toch een (relatief) simpele manier zijn om je apparaat te flashen naar CM?

alvast bedankt iedereen

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2014
  • 23:31

Ik heb uiteindelijk mijn tablet succesvol kunnen rooten doormiddel van een aantal youtube filmpjes en de hier eerder geposte link.
Na het rooten merkte ik direct dat mijn tablet sneller reageerde, wss de cleaning apps die nu roottoegang krijgen en beter hun werk kunnen doen…

Ik heb titanium backup en ROM toolbox pro geinstaleerd en nu mijn volgende vraag:
heeft iemand ervaring met custom roms (cyanogenmod) te installeren met de app ROM toolbox pro?
Er zit blijkbaar de mogelijkheid in hiermee een custom rom te installeren, dit lijkt me heel handig maar ook een beetje te mooi om waar te zijn…

iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2014
  • 15:35

ik wil even laten weten dat ik zojuist cyanogenmod op mijn tablet heb geïnstalleerd met behulp van volgend filmpjke
https://www.youtube.com/watch?v=3iLNOasLpO0
Ik weet dat het niet het beste filmpje is, maar er wordt gezegd wat moet gezegd worden en ook niet meer

Veel succes aan anderen met een Acer a700 die een custom ROM willen installeren

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren