Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2011
  • 15:29

Sinds dat ik gisteren mijn Tablet voor het eerst heb gebruikt heb ik al heel wat positieve en meer of minder negatieve zaken geconstateerd.
Een aantal van de negatieve constateringen zijn verklaarbaar en wellicht nog (later) oplosbaar maar één issue vind ik heel vervelend en wel de weergave van kwalitatief goede foto's.

Al mijn foto's die ik via deze Tablet in beeld krijg zijn enigszins onscherp.
Als ik dezelfde foto's op mijn DELL laptop afspeel zijn deze vlijmscherp.

Één van de reden om een Tablet te kopen was o.a. de mogelijkheid om foto's mee op reis te nemen. Nu kan ik ze wel bekijken maar doordat ze enigszins onscherp zijn laat je de foto's minder snel aan iemand zien want het lijkt er nu op alsof ik de foto's slecht heb genomen.

Ligt dit nu aan de hardware van de Tablet of aan de gebruikte standaard meegeleverde software?
Ik open de foto's via het Menu-item Gallerij en dan Dia-voorstelling.

Zijn er wellicht andere Android applicaties waarmee de foto's scherper, dus normaal worden weergegeven?

Jürgen

Bewerkt (25 juli 2011 15:29)

Samsung Galaxy S7

2pietjuh2

2pietjuh2

• Lid sinds 01 oktober 2010
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2011
  • 11:36

misschien werkt dubbel tikken op het scherm zodat die de foto aan het scherm aanpast?

anders werkt QuickPic misschien, weet niet zeker hoe goed deze tablets ondersteund

succes!

Bewerkt (26 juli 2011 11:36)
ladyminnie

ladyminnie

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2011
  • 08:26

SRNA513006;196949
Sinds dat ik gisteren mijn Tablet voor het eerst heb gebruikt heb ik al heel wat positieve en meer of minder negatieve zaken geconstateerd.
Een aantal van de negatieve constateringen zijn verklaarbaar en wellicht nog (later) oplosbaar maar één issue vind ik heel vervelend en wel de weergave van kwalitatief goede foto's.

Al mijn foto's die ik via deze Tablet in beeld krijg zijn enigszins onscherp.
Als ik dezelfde foto's op mijn DELL laptop afspeel zijn deze vlijmscherp.

Één van de reden om een Tablet te kopen was o.a. de mogelijkheid om foto's mee op reis te nemen. Nu kan ik ze wel bekijken maar doordat ze enigszins onscherp zijn laat je de foto's minder snel aan iemand zien want het lijkt er nu op alsof ik de foto's slecht heb genomen.

Ligt dit nu aan de hardware van de Tablet of aan de gebruikte standaard meegeleverde software?
Ik open de foto's via het Menu-item Gallerij en dan Dia-voorstelling.

Zijn er wellicht andere Android applicaties waarmee de foto's scherper, dus normaal worden weergegeven?

Jürgen

Ik bekijk ze op dezelfde manier en fotos die ik er zelf op geplaatst heb zijn gewoon scherp net als op de pc. Dit zijn fotos die ik gemaakt heb met mijn spiegelreflex. Ik denk dat het toch een instelling is

Bewerkt (29 juli 2011 08:26)
SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2011
  • 09:45

Wellicht kun je fouten maken en relevante instellingen over het hoofd zien maar volgens mij stond het allemaal goed.
Ik heb deze klacht ook bij ACER gedeponeerd en zij adviseerden om het toestel naar hen op te sturen welk ik gisteren uitgevoerd heb.
Dus nu maar afwachten wat het oplevert als de Tablet weer terug is.

Overigens zag ik dezelfde klacht ook al in het forum ‘Samsung Galaxy S II’, weliswaar een ander merk maar wel exact dezelfde symptomen.

Zie http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/20147-camera-scherpstellen.html.

Jürgen

Bewerkt (29 juli 2011 09:45)

Samsung Galaxy S7

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2011
  • 10:00

Ik twijfel of er uberhaupt een instelling bestaat om onscherpe foto's scherp op je scherm te krijgen.
Als je een loepzuivere foto op je scherm als wazig ofzo ziet dan is er iets mis met je scherm.
Dus opsturen was een goede zet lijkt me

Ik ken het probleem overigens niet. Scherm is haarscherp.

Bewerkt (29 juli 2011 10:00)

Samsung Galaxy S8+

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2011
  • 10:07

Ik heb hetzelfde met de Transformer. Laatst daar een kaart ingedrukt met foto's van de vakantie van mijn broer en hij liet ze allemaal op een lage resolutie zien. Geen idee waar dat aan ligt. De standaard foto's die op het apparaat stonden liet hij wel scherp zien en ook gedownloade plaatjes geeft hij strak weer. Ik heb mij er verder nog niet in verdiept maar vond het destijds wel vreemd.

Groeten…

Bewerkt (29 juli 2011 10:07)
SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2011
  • 10:20

AVS;198545
Als je een loepzuivere foto op je scherm als wazig ofzo ziet dan is er iets mis met je scherm.
Het scherm is prima want zoals ik ook al schreef is het beeld van de 2MP camera aan de display-zijde vlijmscherp.
Volgens ACER lag het aan de camera, we wachten wel op de reactie van ACER.
Overigens heb ik deze Tablet weer te koop gezet want mijn vrouw prefereert toch wel het gebruik van een laptop en ik ben mij nu aan het oriënteren naar een Samsung Galaxy S(II) waarbij ik de ervaring die ik tot nu toe met Android heb opgedaan ook op het Samsung toestel kan gebruiken.

Bewerkt (29 juli 2011 10:20)

Samsung Galaxy S7

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2011
  • 09:29

Vandaag is de camera weer door UPS afgeleverd, snelle service want op 28-07 opgehaald en vandaag weer afgeleverd en zat ook nog een weekend tussen.
Schijnbaar was de camera toch defect want het toestel is door een nieuwe vervangen.
Goede service.

Jürgen

Bewerkt (4 augustus 2011 09:29)

Samsung Galaxy S7

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 augustus 2011
  • 10:24

Het ging dus niet om het weergeven van beelden maar om het maken van beelden. Het had gescheeld als je dat even duidelijk gemaakt had in je aller-eerste post. Maar doet de nieuwe het nu wel goed?

Bewerkt (4 augustus 2011 10:24)
SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2011
  • 10:44

Daar heb je helemaal gelijk in, ik bedoelde die beelden (noemde ik dus foto's) die via de camera op de achterkant zijn gemaakt waren onscherp. Ik had het iets beter moeten omschrijven maar ik denk niet dat dit iets zou hebben toegevoegd want schijnbaar was dit toch een HW probleem.
Ik heb het nog niet getest omdat de nieuwe vervangende Tablet nog in de originele doos is ingepakt.
Omdat ik de Tablet inmiddels heb verkocht mag de nieuwe eigenaar de doos vanmiddag zelf openen en dit controleren want hij is van deze garantieclaim op de hoogte.

Jürgen

Bewerkt (4 augustus 2011 10:44)

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren