Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Het Spotify-model

YouTube Originals nu officieel gratis te bekijken met advertenties

· 03 mei 2019

YouTube heeft bekend gemaakt dat al zijn YouTube Originals-content nu gratis te bekijken zal zijn met advertenties. Bovendien is er meer content onderweg en Google werkt daarvoor samen met 'celebrities'.

YouTube Originals

Zoals mijn collega Dim al fijntjes opmerkte, verandert Google heel vaak van strategie, en zeker als het op YouTube aankomt. Google lijkt soms nog sneller zijn strategie rond YouTube te veranderen dan wanneer het diensten als Allo, Google+ of Inbox sluit. YouTube heeft bekend gemaakt op zijn Brandcast-evenement dat al zijn eigen YouTube Originals-content een tijdlang gratis te bekijken zal zijn op YouTube.

Voorheen zat de content net zoals bij Netflix verborgen achter een betaalmuur van 11,99 euro per maand, maar Google komt nu terug op die zet. Het bedrijf doet dat vermoedelijk omdat de strategie voor de populaire videosite niet op dezelfde manier lijkt te werken zoals bij andere streamingdiensten. Later dit jaar zullen de shows van YouTube daarom tijdelijk gratis te zien zijn op de videosite, maar er zullen wel advertenties getoond worden. Google kan op deze manier mogelijk meer verdienen dankzij zijn twee miljard maandelijkse gebruikers dan met zijn Premium-abonnees. 

YouTube Premium gratis Samsung Galaxy S10

Andere focus

Toch wil de nieuwe zet van Google niet zeggen dat het bedrijf minder interesse heeft in eigen content, want YouTube stelde op brandcast een nieuwe liveshow met Justin Bieber voor en daarnaast komt er ook een show met Alicia Keys. Bovendien krijgen de eigen series van YouTube een nieuw seizoen. Een voorbeeld is 'Cabra Kai', dat een vervolg is op de bekende film The Karate Kid.

Eerder raakte al wel bekend dat YouTube zijn focus wat betreft de soorten van content wil verschuiven. Het bedrijf wil interactieve shows gaan uitwerken waarbij de kijker zelf keuzes zal kunnen maken. Daarnaast komen er meer liveshows op YouTube, zoals nu blijkt met de pas aangekondigde optredens.

De nieuwste artikelen over YouTube

YouTube Rewind toont de populairste video's van 2019

Zo zien de gigantische advertenties in YouTube voor Android TV eruit

YouTube kan nu eindelijk je systeemthema volgen op Android 10

YouTube geeft sorteeropties voor video’s en afspeellijsten in kanalen

YouTube test nieuwe indeling voor zijn Android-app

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (7)
Bezig met laden van reacties...