Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

  • Xiaomi Mi 9T

  • Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

XS4ALL Klantenservice getest: rapportcijfer 9 toegekend [ADV]

· 22 maart 2016

De groep AW'ers die de Klantenservice van XS4ALL heeft getest, zijn tot een eindoordeel gekomen over de dienstverlening. Het eindcijfer is een mooie 9 geworden. Ook is er een bezoek gebracht aan het kantoor van XS4ALL. Tijd voor een verslag!

Het vuur aan de schenen van de Klantenservice

Na het afronden van opdracht één, zijn de AW'ers enthousiast aan de slag gegaan met de tweede en tevens laatste opdracht. Hierin werd de Klantenservice van XS4ALL weer stevig aan de tand gevoeld, waarbij er een aantal interessante cases zijn voorgelegd. 

Zo belde AW'er Kees met twee vragen, onder andere over het op afstand bedienen van de verlichting.

'Na het keuzemenu had ik binnen één minuut een vriendelijke jongen/man aan de lijn. Graag wilde ik wat advies over het op afstand bedienen van de verlichting. Zij hadden in hun kerstpakket exact zoiets gekregen. Hij noemde een merknaam, maar begon te twijfelen of het dat wel was, dus hij ging even verder zoeken. Hij vroeg even te wachten en ik werd in de virtuele wachtkamer gezet. Na een poosje kwam hij bij me terug met verlossende antwoord en de naam en website waar ik meer informatie kon vinden over de producten. Top!'

Toch wel erg goed die Klantenservice van XS4ALL, ik ben een tevreden klant!

Kees sluit af met:

'Toch wel erg goed die Klantenservice van XS4ALL, ik ben een tevreden klant!'

Ook Raymond ging vol goede moed aan de slag, hij had wat moeite met het opnemen van TV-programma's, vooral het (Jeugd)journaal. 

'Heel veel televisie kijk ik niet meer, maar het Jeugdjournaal en het reguliere journaal om acht uur worden hier thuis nog wel gekeken. De laatste tijd was dit niet echt te doen. Beeld en geluid waren out-of-sync om vervolgens na enkele seconden weer te verspringen. '

Een vervelend issue, maar ook daar weet de Klantenservice wel raad mee.  

'Na het keuzemenu doorlopen te hebben, krijg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn. Deze vroeg netjes naar mijn situatie: of het WiFi of bekabeld was. Hij zag niet direct een probleem in de switch maar dacht vooral aan een software-issue. Na wat zaken bekeken te hebben was het een simpele oplossing: 'terug naar fabrieksinstellingen' op de decoder zou het probleem oplossen.'

Na het uitvoeren van de reset waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen en kon Raymond samen met zijn dochter weer naar het (Jeugd)journaal kijken.

Eindoordeel: een dikke 9

Na het afronden van beide challenges hebben we de AW'ers gevraagd twee korte enquêtes in te vullen om hierin de Klantenservice van XS4ALL te beoordelen. Hierin werden steeds vier vragen gesteld. Onder andere of de medewerker de tijd nam en of de uitleg helder en begrijpelijk was. De AW'ers waren het er unaniem over eens: de Klantenservice van XS4ALL doet haar werk absoluut zeer goed. De beoordeling bestond uit niets dan 'goed' en 'zeer goed'. Nu heeft de gemiddelde klantenservice niet zo'n goede naam, maar XS4ALL steekt er stevig boven uit met deze beoordeling en de opgeloste problemen.

Met een beoordeling van een 9 kunnen we wel stellen dat de XS4ALL Klantenservice niets uit de weg gaat en de klant helpt aan een goede oplossing. Altijd.

Beoordeling XS4ALL door AW'ers: goed en zeer goed

Kijkje in de keuken van XS4ALL

Aan het einde van de opdrachten is een aantal AW'ers voor een bezoek afgereisd naar het hoofdkantoor van XS4ALL voor een bezoek. Hierbij kregen ze een kans om in de keuken van de provider te kijken en te ervaren wat er allemaal voor nodig is om deze consequent goede (Klanten)service te leveren.

XS4ALL

Na een welkomstwoordje van Paul Naastepad (directeur XS4ALL), gaf hij het woord aan de privacy-officer en woordvoerder Niels Huijbregts die vertelde over de geschiedenis van het bedrijf. Hierbij werd ook het onderwerp 'privacy' aangestipt. Deze heeft de provider hoog in het vaandel staan. Tegenwoordig een hot-issue waarbij de basis goed moet zijn en dat heeft XS4ALL gewoon voor elkaar.

Daarna kwam Marco ten Oever, hoofd Klantenservice XS4ALL om te vertellen over het reilen en zeilen op de Klantenservice. Hierna werden de AW'ers meegenomen naar de afdeling waar het allemaal gebeurde, de Klantenservice. Veel mensen aan het bellen met headsets, maar helaas hebben we daar geen foto's van in verband met gevoelige gegevens van klanten.  Toch weet Kees te melden dat het een indrukwekkende ervaring was, zoveel mensen die met zoveel passie hun werk deden en klanten altijd naar het beste eindresultaat willen helpen.

Al met al een zeer geslaagde middag en veel positieve reacties. 'Leuk om eens een kijkje in de keuken te nemen bij mijn provider'

Ook de AW Insider-actie was een groot succes. We hebben veel leuke reacties gehad van de deelnemers en we willen namens Androidworld dan ook graag iedereen bedanken voor het meedoen!

We zijn benieuwd naar jouw mening over dit artikel, laat het ons weten!

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!