XS4ALL Klantenservice getest: rapportcijfer 9 toegekend [ADV]

XS4ALL Klantenservice getest: rapportcijfer 9 toegekend [ADV]
De groep AW'ers die de Klantenservice van XS4ALL heeft getest, zijn tot een eindoordeel gekomen over de dienstverlening. Het eindcijfer is een mooie 9 geworden. Ook is er een bezoek gebracht aan het kantoor van XS4ALL. Tijd voor een verslag!

Het vuur aan de schenen van de Klantenservice

Na het afronden van opdracht één, zijn de AW'ers enthousiast aan de slag gegaan met de tweede en tevens laatste opdracht. Hierin werd de Klantenservice van XS4ALL weer stevig aan de tand gevoeld, waarbij er een aantal interessante cases zijn voorgelegd. 

Zo belde AW'er Kees met twee vragen, onder andere over het op afstand bedienen van de verlichting.

'Na het keuzemenu had ik binnen één minuut een vriendelijke jongen/man aan de lijn. Graag wilde ik wat advies over het op afstand bedienen van de verlichting. Zij hadden in hun kerstpakket exact zoiets gekregen. Hij noemde een merknaam, maar begon te twijfelen of het dat wel was, dus hij ging even verder zoeken. Hij vroeg even te wachten en ik werd in de virtuele wachtkamer gezet. Na een poosje kwam hij bij me terug met verlossende antwoord en de naam en website waar ik meer informatie kon vinden over de producten. Top!'

Toch wel erg goed die Klantenservice van XS4ALL, ik ben een tevreden klant!

Kees sluit af met:

'Toch wel erg goed die Klantenservice van XS4ALL, ik ben een tevreden klant!'

Ook Raymond ging vol goede moed aan de slag, hij had wat moeite met het opnemen van TV-programma's, vooral het (Jeugd)journaal. 

'Heel veel televisie kijk ik niet meer, maar het Jeugdjournaal en het reguliere journaal om acht uur worden hier thuis nog wel gekeken. De laatste tijd was dit niet echt te doen. Beeld en geluid waren out-of-sync om vervolgens na enkele seconden weer te verspringen. '

Een vervelend issue, maar ook daar weet de Klantenservice wel raad mee.  

'Na het keuzemenu doorlopen te hebben, krijg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn. Deze vroeg netjes naar mijn situatie: of het WiFi of bekabeld was. Hij zag niet direct een probleem in de switch maar dacht vooral aan een software-issue. Na wat zaken bekeken te hebben was het een simpele oplossing: 'terug naar fabrieksinstellingen' op de decoder zou het probleem oplossen.'

Na het uitvoeren van de reset waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen en kon Raymond samen met zijn dochter weer naar het (Jeugd)journaal kijken.

Eindoordeel: een dikke 9

Na het afronden van beide challenges hebben we de AW'ers gevraagd twee korte enquêtes in te vullen om hierin de Klantenservice van XS4ALL te beoordelen. Hierin werden steeds vier vragen gesteld. Onder andere of de medewerker de tijd nam en of de uitleg helder en begrijpelijk was. De AW'ers waren het er unaniem over eens: de Klantenservice van XS4ALL doet haar werk absoluut zeer goed. De beoordeling bestond uit niets dan 'goed' en 'zeer goed'. Nu heeft de gemiddelde klantenservice niet zo'n goede naam, maar XS4ALL steekt er stevig boven uit met deze beoordeling en de opgeloste problemen.

Met een beoordeling van een 9 kunnen we wel stellen dat de XS4ALL Klantenservice niets uit de weg gaat en de klant helpt aan een goede oplossing. Altijd.

Beoordeling XS4ALL door AW'ers: goed en zeer goed

Kijkje in de keuken van XS4ALL

Aan het einde van de opdrachten is een aantal AW'ers voor een bezoek afgereisd naar het hoofdkantoor van XS4ALL voor een bezoek. Hierbij kregen ze een kans om in de keuken van de provider te kijken en te ervaren wat er allemaal voor nodig is om deze consequent goede (Klanten)service te leveren.

XS4ALL

Na een welkomstwoordje van Paul Naastepad (directeur XS4ALL), gaf hij het woord aan de privacy-officer en woordvoerder Niels Huijbregts die vertelde over de geschiedenis van het bedrijf. Hierbij werd ook het onderwerp 'privacy' aangestipt. Deze heeft de provider hoog in het vaandel staan. Tegenwoordig een hot-issue waarbij de basis goed moet zijn en dat heeft XS4ALL gewoon voor elkaar.

Daarna kwam Marco ten Oever, hoofd Klantenservice XS4ALL om te vertellen over het reilen en zeilen op de Klantenservice. Hierna werden de AW'ers meegenomen naar de afdeling waar het allemaal gebeurde, de Klantenservice. Veel mensen aan het bellen met headsets, maar helaas hebben we daar geen foto's van in verband met gevoelige gegevens van klanten.  Toch weet Kees te melden dat het een indrukwekkende ervaring was, zoveel mensen die met zoveel passie hun werk deden en klanten altijd naar het beste eindresultaat willen helpen.

Al met al een zeer geslaagde middag en veel positieve reacties. 'Leuk om eens een kijkje in de keuken te nemen bij mijn provider'

Ook de AW Insider-actie was een groot succes. We hebben veel leuke reacties gehad van de deelnemers en we willen namens Androidworld dan ook graag iedereen bedanken voor het meedoen!

We zijn benieuwd naar jouw mening over dit artikel, laat het ons weten!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Beste Android-apps in de Google Play Store week 48

In 'beste apps' bespreken we elke keer een selectie van leuke apps die je inspireren. Dit keer bespreken we onder meer een ap...

Android Auto rolt dual sim-ondersteuning uit: heb jij het al?

Je kan straks in je auto kiezen met welk telefoonnummer je een oproep wil doen. Android Auto gaat namelijk werken met dual si...

Dit zijn Googles beste Android-apps van 2021

Het einde van het jaar komt steeds dichterbij, en dat betekent ook dat het tijd is voor eindejaarslijstjes. Google bijt het s...

Storing bij Rabobank-app: inloggen niet meer mogelijk

Op dit moment kampt de app van Rabobank met technische problemen. Dat heeft de bank zelf bekend gemaakt op Twitter. Het is ni...

Realme GT 2 Pro renders-gelekt: groot QHD-scherm en 125W opladen

De eerste beelden van de Realme GT 2 Pro liggen op straat. We krijgen renders te zien van een telefoon die sterk doet denken...

Kobo Sage versus Kobo Libra 2 review: welke e-reader past bij jou?

Kobo heeft twee nieuwe e-readers aangekondigd, de Kobo Sage en de Libra 2. In deze vergelijking kom je erachter welke e-reade...

Netflix-foutcode UI-800-3: hoe los ik dit probleem op?

Niet alles hoeft altijd rozengeur en maneschijn te zijn, zelfs niet bij een handige streamingdienst als Netflix. Wij zeggen w...

Rocket League-game voor Android nu gratis beschikbaar

De game Rocket League Sideswype is vanaf nu gratis te spelen op Android. Het gaat om een variant van de populaire game Rocket...

Win de Trust Bologna: een milieuvriendelijke laptoptas voor laptops van 16 inch

Het is weer de tijd van het jaar dat we aan de grote en kleine cadeaus moeten gaan denken. Met Sinterklaas en Kerst geven we...

Lees meer

Net binnen

Storing bij Rabobank-app: inloggen niet meer mogelijk

Op dit moment kampt de app van Rabobank met technische problemen. Dat heeft de bank zelf bekend gemaakt op Twitter. Het is ni...

Rocket League-game voor Android nu gratis beschikbaar

De game Rocket League Sideswype is vanaf nu gratis te spelen op Android. Het gaat om een variant van de populaire game Rocket...

Win de Trust Bologna: een milieuvriendelijke laptoptas voor laptops van 16 inch

Het is weer de tijd van het jaar dat we aan de grote en kleine cadeaus moeten gaan denken. Met Sinterklaas en Kerst geven we...

Android Auto rolt dual sim-ondersteuning uit: heb jij het al?

Je kan straks in je auto kiezen met welk telefoonnummer je een oproep wil doen. Android Auto gaat namelijk werken met dual si...

Netflix-foutcode UI-800-3: hoe los ik dit probleem op?

Niet alles hoeft altijd rozengeur en maneschijn te zijn, zelfs niet bij een handige streamingdienst als Netflix. Wij zeggen w...

Lees meer