Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

  • Nokia 8.3

  • Xiaomi Mi 10 Pro

  • Huawei P40 Pro

  • Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Smartphone-reparatie getest: Huawei Premium Service [ADV]

· 28 december 2015

Kapotte smartphones, op welke manier dan ook zijn op zijn zachtst gezegd vervelend. Een gebroken scherm, opladen wil niet meer lukken of een haperende microfoon. Ik heb de Huawei Premium Service getest met een kapotte Huawei Mate 7.

Huawei Premium Service

Laten we eerlijk zijn, reparatie-centra van smartphones hebben niet altijd de beste naam op internet. Dit heeft te maken met garantievoorwaarden, reparatie-tijden, maar vaak ook de bijkomende kosten. Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan op uitnodiging van Huawei om te bekijken hoe zo'n reparatieproces nu precies in zijn werk gaat. 

Elke nieuwe Huawei-smartphone die binnen de gestelde termijn van 30 dagen is aangemeld op de Premium Service-site, heeft recht op drie jaar garantie in plaats van de standaard twee. Op die pagina kun je eventuele reparaties ook direct aanmelden. Na een aantal stappen doorlopen te hebben, kan er een afspraak gemaakt worden waarop het toestel wordt opgehaald. Dit kan op kantoor, thuis of ergens anders in Nederland zijn. De koerier komt langs om jouw smartphone op te halen.

Vervolgens gaat de smartphone met de koerier naar het reparatiecentrum van Dynafix in Nuth waar het toestel onder handen genomen zal worden. Na de reparatie van het euvel wordt het toestel volledig getest en teruggestuurd naar de klant. Dit neemt in totaal 72 uur in beslag, dus binnen drie dagen heb jij weer een werkende smartphone. Dit zal in de meeste gevallen jouw gerepareerde toestel zijn, maar is reparatie ingewikkelder of niet mogelijk, dan krijg je een ander, gecertificeerd toestel.

Logistieke uitdaging

Wat vooral opviel tijdens het proces, was de logistiek. Het is een bijzonder uitgebreid en ingewikkeld proces, maar het verliep allemaal erg gestroomlijnd, vanaf het ophalen tot het terugbrengen van de smartphone. Eerlijk is eerlijk, ik had het niet verwacht.

Huawei nodigde me uit om het proces te ervaren en ik ben met mijn kapotte Huawei Mate 7 meegereisd, waarbij ik het proces van aanmelden, reparatie en retour heb meegemaakt. In de onderstaande video zie je het resultaat!

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!