Maps pakt uit met een grote wijziging voor het ‘Verkennen’-tabblad in de app. Je krijgt nu een feed te zien met reviews van locals en aankondigingen van lokale bedrijven in de buurt.
Google Maps’ Community feed
De bedoeling van het ‘Verkennen’-tabblad van Google Maps is dat je makkelijk een wegwijs krijgt van de lokale zaken in je buurt. Heb je zin in een kebab, een speciale koffie of een lekker ijsje, dan filter je de zaken die daarvoor geschikt zijn. Daarnaast vind je in Verkennen ook een kleine feed met allerhande aankondigingen van lokale bedrijven.
Het is juist die feed die Google wil uitbreiden, en de functie is genaamd de ‘community feed’. Naast de lokale pizzeria die een aankondiging schrijft over 30 procent korting tijdens het Black Friday-weekend, ontdek je nu ook reviews van lokale gidsen die hun mening geven over een zaak. Hoewel het vooral horecazaken zijn die het meeste aandacht krijgen van reviewers, kan je in de community feed ook informatie van andere bedrijven zien, zoals van je lokale tuincentrum. Al deze berichten verschijnen op basis van je interesses die je hebt aangeduid in de applicatie.

Sociale app
Daarnaast kan je berichten liken en je kan lokale gidsen of interessante bedrijven volgen zodat je meteen nieuwe content te zien krijgt. Dat was al langer mogelijk in Google Maps als deel van de sociale functies. Met de community feed wil Google deze berichten beter in de verf zetten. Google stelt dat uit testen blijkt dat dankzij de feed dergelijke content twee keer zoveel wordt gelezen. De functie wordt in de komende weken uitgerold met een server-side update.