Zien welke post je gaat ontvangen via de PostNL-app, zo werkt het

De PostNL-app heeft er in de afgelopen jaren veel functies bijgekregen. Met een van die functies kun je van tevoren zien welke post eraan komt. In dit artikel leggen we uit hoe je in de PostNL-app kunt zien welke post je krijgt.
Aanmelden voor Mijn Post
'Mijn Post' is een handige service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je namelijk elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien. Je weet dus precies welke briefpost eraan komt en wanneer je je brievenbus moet legen. Aanmelden is zo gedaan met de PostNL-app.
- Open de PostNL-app
- Tik op Je account en dan op Mijn Post
- Tik op Handig, zet maar aan
- Zet Pushnotificatie Mijn Post aan om elke ochtend een melding te ontvangen
Je kan er hier ook voor kiezen om commerciële aanbiedingen te ontvangen. Je krijgt dan tussen jouw post ook aanbiedingen van partijen te zien waar PostNL mee samenwerkt.
Mijn Post stopzetten
Wil je niet meer elke ochtend een berichtje van de PostNL-app ontvangen, en liever verrast worden? Dan kan je Mijn Post in de PostNL-app heel eenvoudig uitzetten.
- Open de PostNL-app
- Tik op Je account en dan op Mijn Post
- Zet Pushnotificatie Mijn Post uit
Welke post zie ik in Mijn Post?
In Mijn Post kun je alle post zien die is verstuurd naar jouw adres, behalve:
- Ongeadresseerde post (folders etc.)
- Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven
- Post die met de hand is gesorteerd
- Poststukken zwaarder dan 350 gram
- Poststukken zwaarder dan 350 gram
- Post met afzender Buitenlandse Zaken
- Post gericht aan een NAPO-adres

Ik heb de post in Mijn Post nog niet ontvangen
PostNL geeft aan dat poststukken die je in Mijn Post te zien krijgt, meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag) worden bezorgd . Soms duurt het iets langer, maar nooit meer dan vier bezorgdagen.
Waarom zie ik geen afbeeldingen van post in de PostNL-app?
Een tijd lang werden er in Mijn Post geen afbeeldingen getoond. Heb je hier nog steeds last van? Zorg er dan voor dat je de nieuwste versie van de PostNL-app op je telefoon hebt staan. Check daarvoor even de Play Store. Zie je sommige afbeeldingen nog steeds niet? Dan kan het helpen om je af te melden en opnieuw aan te melden voor Mijn Post.

Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties