Naar content
Trending apps
  • Google Meet

  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

  • Nokia 8.3

  • Samsung Galaxy A51

  • Poco F2 Pro

  • Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Kleine vooruitgang

Snapchat: 210 miljoen dagelijkse gebruikers, maar verlieslatend

· 23 oktober 2019

Snapchat heeft vandaag 210 miljoen dagelijkse gebruikers. Het bedrijf klimt dit jaar uit een dal en wil groeien met behulp van zijn augmented reality (AR)-toepassingen.

Snapchat-cijfers

Snapchat had er in 2018 een moeilijk jaar op zitten, want vorig jaar was het aantal dagelijkse gebruikers in vrije val, en er waren ernstige fouten in de Android-app van de berichtendienst. Ondertussen heeft Snap, het moederbedrijf achter Snapchat, ervoor gezorgd dat de Android-applicatie weer is opgeschoond, en vandaag legt het bedrijf betere cijfers voor. 

Snapchat heeft 7 miljoen extra dagelijkse gebruikers gewonnen en komt nu op een totaal van 210 miljoen. Dat meldt Snap in zijn laatste kwartaalcijfers. Snap zag ook zijn omzet toenemen met 50 procent vergeleken met een jaar eerder tot 401 miljoen euro. Toch is het bedrijf nog steeds verlieslatend, In het derde kwartaal van dit jaar verloor het bedrijf 266 miljoen dollar, al is dat een verbetering ten opzichte van het verlies van 290 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.

Wearable augmented reality

Snap CEO Evan Siegel verwacht dat augmented reality de sleutel tot groei zal zijn voor zijn bedrijf. Snapchat heeft ondertussen 600.000 lenzen die door de community zijn gemaakt. Daarnaast komt het bedrijf ook met een nieuwe versie van zijn fotografiebril, de Spectacles 3, die dit keer met een tweede camera komt om AR-effecten rechtstreeks toe te passen op foto's.

Beeld van de bril

De Spectacles 3 is gericht op 3D-artiesten en content-creators in plaats van op het grote publiek Snapchat-gebruikers.  Volgende Spiegel is het product gemaakt zodat het bedrijf meer kan leren over wearables en mogelijke verdienmodellen rond augmented reality-technologie. In de komende zeven tot tien jaar wil Snap wel uitpakken met een een product dat wearable augmented reality naar de massa brengt.

De nieuwste artikelen over Snapchat

Dit nieuwe Snapchat-filter is echt geen goed idee!

Snapchat bouwt app helemaal opnieuw op, uitrol update van start

Snapchat komt met games, eigen series, nieuwe AR-functies en meer

Snapchat in vrije val: 5 miljoen gebruikers verloren en niet winstgevend

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (2)
Bezig met laden van reacties...