Routeradar: navigeren
De meeste in het oog springende nieuwe functie binnen de Routeradar-app is toch wel de navigatie. Voor gebruikers met een gratis account, is er een actieve internet-verbinding nodig, voor pro-gebruikers (€ 4,99 per jaar) is de kaart ook te downloaden. Routeradar werkt samen met Scout voor het navigatie-gedeelte binnen de app en onze eerste tests zijn positief. De navigatie doet wat hij moet doen en kies hierbij ook de juiste route. Vooralsnog is er alleen een Nederlandse kaart beschikbaar met een grootte van 359,3MB. Standaard wordt in de 2D-modus genavigeerd, wil je de kaart in 3D zien, dan is een betaald abonnement vereist.
Naast alle informatie die al in de app te vinden was, zoals files, flitsers en andere verkeersgegevens, wordt dit ook in deze update verder uitgebreid. Zo zijn er live-vertragingen voor heel Europa te zien in de app en worden er actuele aankomsttijden op de plaats van bestemming getoond. Als geregistreerde gebruiker kun je ook eigen routes ingeven, die direct informatie geven over actuele reistijden en andere relevante informatie binnen de app.
Het thuisscherm van Routeradar is erg eenvoudig gehouden met een vijftal tegels. Hierbij wordt informatie getoond over files, flitsers, navigeren, een kaart en routes. Zelf ben ik niet heel enthousiast over deze lay-out, ook al is er gekozen voor eenvoud, toch is er niet direct overzicht, maar dat heeft misschien ook te maken met het feit dat dit niet schermvullend is. Verder is er in de app gekozen voor een uitschuivend menu, met daarin andere relevante informatie. Dit werkt prettig, maar met een aantal extra Material Design-elementen had het er nog iets meer ‘Android’ uitgezien.
Met deze update brengt Routeradar een complete, allround verkeers-app voor Android en gaat hiermee de concurrentie aan met apps als Flitsmeister, maar gaat ook Google Maps en Here achterna door het aanbieden van navigatie met live verkeersinformatie.
Beschikbaarheid
Routeradar is gratis te downloaden via onderstaande button. De pro-versie kost € 4,99 per jaar en biedt naast 3D- en offline navigatie, ook een reclamevrije app.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Heeft deze versie nu eindelijk landscape ondersteuning. Zonder blijft het een waardeloos ding. Met landscape eigenlijk ook, maar dat ter zijde.
Ik heb TomTom, GoogleMaps en sinds enkele weken Waze. Deze laatste werkt naar mijn mening het allerbeste. En hoe meer mensen het gaan gebruiken, hoe beter het wordt. Het ‘community’ idee van Waze spreekt me erg aan.
Mapfactor navigator is nog steeds onovertroffen. Gratis kaarten van heel de wereld, meerdere via-punten, en veel instel mogelijkheden!
Er staat toch Google Maps op je telefoon? Leidt me altijd perfect om files en afsluitingen heen. En is gratis. Heb niets anders nodig!
Ik gebruik al jaren waze..gratis file en flitsmeldingen e.d.
Ik hou het maar bij Flitsmeister! Heeft mij al een aantal goede diensten bewezen de laatste jaren!
5 euro per jaar is best netjes, Tomtom is duurder.
Zie toch liever een aanschaf zoals Sygic voor 20-30 euro en geen abonnement, of helemaal gratis zoals HERE natuurlijk 😉
TomTom is ook heel fijn. En als je kijkt wat je betaalt op maandbasis en wat je er voor terug krijgt is het een goede deal. Ik gebruik het dagelijks voor mijn werk.
Sygic all the way 🙂
Zouden jullie eens een top 5 van navigatie apps willen testen?
Zijn er zoveel, en zoveel hebben weer bepaalde voordelen wat andere dan weer niet hebben…
Ben wel benieuwd ik gebruik nu laatste tijd Here van Nokia, maar sommige dingen zijn toch nog niet heel ideaal!
Sorry maar zoals ik het lees: De app is lelijk (wat mij betreft spuuglelijk), kost geld, alleen in Nederland te gebruiken en zijn er eigenlijk geen onderscheidende features. En waarom zou ik dit willen? (excuus voor de negativiteit)