Compleet vernieuwde Oxxio-app krijgt energiebuddy O

Compleet vernieuwde Oxxio-app krijgt energiebuddy O

Oxxio-app met chatbot

De applicatie van Oxxio heeft in de steigers gestaan en een complete make-over gekregen. Niet alleen aan de voorkant maar ook aan de achterkant is er het nodige veranderd. Dit is gedaan om de applicatie 'futureproof' te maken zodat nieuwe technieken en functionaliteiten sneller geïmplementeerd kunnen worden.

Een van de grote vernieuwingen in de applicatie is een chatbot met de naam O. Het is algemeen bekend dat mensen liever appen dan bellen, dat zien we aan de grote hoeveelheid bedrijven die ook WhatsApp als helpdeskkanaal aanbieden. Oxxio springt daarop in door een chatbot aan de applicatie toe te voegen. Deze energiebuddy O heeft een prominente plek in de app gekregen helpt je op een leuke manier bij vragen. Daarnaast zal O ook met proactieve informatie komen.

Klanten helpen mee

Oxxio heeft hun klanten laten meedenken bij het opnieuw ontwerpen van onder andere het verbruiksdashboard. Daarnaast is de navigatie veranderd en moet de app veel intuïtiever werken.

In de applicatie kun je nu alle voorkomende taken doen die met energie te maken hebben. Na het invullen van de meterstanden krijg je direct je jaarnota en hoef je dus niet meer te wachten. Je kunt ook termijnbedragen aanpassen en facturen inzien. Moet je een keer extra betalen of heb je een betaling gemist? Dan kun je deze via iDeal in de app betalen.

Als laatste kan de applicatie nu ook realtime inzicht in verbruik per apparaat geven. Zo kom je er dan meteen achter dat de vriezer die je van je opa geërfd hebt zoveel energie extra verbruikt dat je beter een nieuwe kunt kopen.

App Only-energieleverancier

Oxxio benoemt zichzelf tot de eerste App Only-energieleverancier van Nederland. Alles wordt dus via de applicatie geregeld en men ziet de app als centraal servicepunt. De helft van alle klanten heeft de app op zijn telefoon of tablet staan en de app wordt 250.000 keer per maand gebruikt.

Het aantal telefoontjes met de helpdesk van Oxxio is sinds 2015 al gehalveerd en de zelfservice-handelingen via bijvoorbeeld de app zijn met 53% gestegen. Men voorspelt dat Oxxio in de toekomst geen telefonische helpdesk meer zal hebben, omdat de klanten het dan niet meer nodig achten. Wij voorspellen dat dat nog wel even duurt.

Oxxio
De Oxxio-applicatie is bedoeld voor de klanten van de energieleverancier. Alle voorkomende taken kunnen via deze applicatie worden verricht. Meterstanden opgeven, ja ..

Meer info

Lees meer over:
Applicaties

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Column: Ik wil een Tenminste Houdbaar Tot-sticker op mijn smartphone...

Google is de maker van Android en brengt elk jaar een nieuwe Androidversie uit en elke maand een veiligheidsupdate. Heel veel...

Is het wel duurzaam om telefoonaccessoires uit China te halen?

Telefoonaccessoires kopen van Nederlandse webwinkels, dat kan flink in de papieren lopen. Aan de andere kant is je telefoon d...

Sonos Beam (Gen 2) review: veelzijdige soundbar

De Sonos Beam (Gen 2)is een soundbar die werkt met de Google Assistent en de ruimtelijke geluidseffecten van Dolby Atmos. Het...

The Smart Ones, podcast van BNR, Androidworld en iCulture #9 | De hel die Black Friday heet

The Smart Ones is een podcast die voortkomt uit de samenwerking tussen BNR, Androidworld en iCulture en gaat in op de spannen...

Lees meer

Net binnen

Sonos Beam (Gen 2) review: veelzijdige soundbar

De Sonos Beam (Gen 2)is een soundbar die werkt met de Google Assistent en de ruimtelijke geluidseffecten van Dolby Atmos. Het...

Is het wel duurzaam om telefoonaccessoires uit China te halen?

Telefoonaccessoires kopen van Nederlandse webwinkels, dat kan flink in de papieren lopen. Aan de andere kant is je telefoon d...

The Smart Ones, podcast van BNR, Androidworld en iCulture #9 | De hel die Black Friday heet

The Smart Ones is een podcast die voortkomt uit de samenwerking tussen BNR, Androidworld en iCulture en gaat in op de spannen...

Column: Ik wil een Tenminste Houdbaar Tot-sticker op mijn smartphone...

Google is de maker van Android en brengt elk jaar een nieuwe Androidversie uit en elke maand een veiligheidsupdate. Heel veel...

Nieuw deze week op Netflix, Amazon Prime Video, Videoland, Kobo en Spotify (week 47)

Het is weer weekend en dan verdiepen we ons maar al te graag in al dat moois dat de streamingdiensten voor ons in petto hebbe...

Lees meer