In de NS-app kan is voortaan te zien wanneer je een OV-fiets in gebruik hebt. Op die manier kan je om hulp vragen in geval van een defect of je kan opzoeken waar in de buurt je de fiets het beste kan inleveren. De functies zijn beschikbaar met de laatste update van de app.
NS OV-fietsen
Wanneer je een trein uitstapt, kan het zijn dat je nog een heel eindje wil afleggen, maar dat een bus of tram niet de beste optie is. In dat geval kan een OV-fiets een goede keuze zijn. Sinds een update van 2015 kan je al met de ‘In de buurt’-functie op zoek naar beschikbare OV-fietsen in de NS-app. Met update 6.27.1 werkt de app beter als een begeleider van die deelfietsen.
Zodra je een OV-fiets hebt ontgrendeld met je OV-chipkaart dan is het voortaan ook in de NS-app te zien dat je een fiets gebruikt. Zodra je klaar bent met je fiets kan je kijken waar je hem het beste kan inleveren. Je vindt dan de stalling die het dichtste bij jou in de buurt is.
Als je vaak de OV-fiets gebruikt, dan bestaat de kans dat je met schade of een niet werkend onderdeel te maken krijgt. Voorheen kon je met de NS-klantenservice via e-mail contact opnemen en moes je je fietsnummer doorgeven, maar nu kan je sneller een melding doen via de app. Je kan de fiets daarna weer inleveren zodat hij kan worden gerepareerd.
Meer NS-nieuws
Recent gaven we je vijf tips die je helpen om meer ontspannen te reizen met de NS. Eind vorig jaar kwam de NS ook met de dienst NS Go, dat is een manier voor bedrijven om hun werknemers toegang te geven tot het openbaar vervoer met een aantal voorwaarden. Werkgevers kunnen zelf kiezen welke soorten vervoersmiddelen zijn toegestaan en op welke dagen de formule actief is.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de NS-app? Download dan onze Android-app en volg ons op Facebook, Instagram, YouTube, Telegram en Twitter.
Bedankt voor de tip, Ronald!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten