NOS reclame
De NOS-app vertoont nu advertenties van de Ster in de video's in zijn app. De Ster, afkorting van Stichting Ether Reclame, verzorgt in Nederland reclame bij het Nederlands publiek omroepbestel en daar valt de NOS-app ook onder. Het gaat om zogenaamde 'STER video prerolls', online videocommercials die al te zien zijn bij video-on-demand-platforms als NPO Start voorheen Uitzending Gemist. Als je een video start, zal er dus eerst een reclameboodschap worden getoond.
De gepersonaliseerde advertenties zijn optioneel. Je kunt er dus voor kiezen om reguliere reclameboodschappen te zien in de NOS-app. De eerste melding hierover zie je als je een video bij een nieuwsitem opent. Daarnaast zijn de advertenties gepersonaliseerd. Dat wil dus zeggen dat ze zijn afgestemd op je surfgedrag zodat de boodschappen beter passen bij jouw interesses. Aangesloten advertentienetwerken volgen hiervoor je surfgedrag via cookies.
Wil de het weergeven van de gepersonaliseerde advertenties uitzetten of juist aanzetten? Dan kun je dit in de instellingen van de app aangeven.
Het lijkt erop dat de advertenties nu alleen nog bij uitzendingen in het onderdeel 'Video' worden getoond. Dat geldt dan voor uitzendingen als het NOS Journaal, NOS Jeugdjournaal, NOS Sportjournaal, Nieuwsuur, NOS het vragenuurtje, NOS Studio Voetbal et cetera. Bij video's in nieuws- en sportartikelen zijn ze vooralsnog niet te zien.
NOS downloaden
De update voor de NOS-app met gepersonaliseerde advertenties in video's is nu beschikbaar en kun je via onderstaande knop downloaden.