MijnKPN is vernieuwd
De volledig nieuwe MijnKPN-app is nu voor alle KPN-klanten beschikbaar. De telecomprovider heeft de app helemaal vanaf de grond opnieuw opgebouwd en met meer dan 1000 gebruikers getest. KPN geeft aan dat de vernieuwde omgeving volledig in het teken van KPN-klanten staat. Dankzij het volledig vernieuwde design en framework moeten klanten meer gemak ervaren en zijn hun producten beter toegankelijk en makkelijker te beheren.
Deze nieuwe versie was eigenlijk al sinds mei beschikbaar via een open bèta-test. Bij het openen van de app, kreeg je een melding met ‘Nieuwe MijnKPN komt er aan’ en kon je die direct proberen. KPN-klanten die hebben deelgenomen aan de open bèta-test, zullen dus niet verrast zijn. Andere klanten worden vandaag verwelkomd met een nieuw uiterlijk van de app.
Test
KPN heeft het proces op een andere manier opgestart dan eerdere projecten. Het app-team heeft in het beginstadium feedback van gebruikers maar ook van collega’s in het proces meegenomen om de app zo optimaal mogelijk te maken. Na een succesvolle alpha-periode is KPN gestart met een gesloten bèta, dus op uitnodiging. Deze werd getest met ruim 200 klanten en collega’s. Daarna volgde open testversie die gefaseerd werd uitgerold en gaf klanten de keuze om tussen de nieuwe en huidige app te kiezen. Op het hoogtepunt kreeg KPN meer dan 1.000 reacties op een dag.
De testperiode heeft KPN waardevolle inzichten opgeleverd. Producten en diensten zijn nu beter vindbaar en als klant heb je nu meer controle over je eigen gegevens. Ook achter de schermen is MijnKPN volledig geoptimaliseerd. De code van de app is in zijn geheel opnieuw gebouwd. De nieuwe programmatuur moet zorgen voor een snellere doorlooptijd bij het bouwen van nieuwe functionaliteiten, ook maakt het voor de langere termijn een duurzamer model, in onderhoud en veiligheid.
KPN laat tevens weten dat de app en website in de komende tijd worden doorontwikkeld: “Met name de app wordt nog verder uitgebreid, waaronder de geheel vernieuwde chatfunctie. Ook wordt het mogelijk om
via de app bestellingen te volgen. Het doel van de optimalisatie is dat de klant zowel via app als website precies dezelfde handelingen kan uitvoeren. Zo heeft de klant complete controle over zijn producten, via elk gewenst kanaal.”
Nieuwe MijnKPN-app proberen
Vanaf vandaag 12 uur gaat de nieuwe MijnKPN-app live voor alle KPN-klanten. Via onderstaande knop kun je kijken of de update voor je klaar staat.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
@bobo Komt door het weekend ze hebben uur langer gehad om te zuipen hè 😉
Beetje verwarende titel: “voor iedereen beschikbaar”. Nee dus, alleen voor KPN klanten!
Vind prima al die innovaties, maar kpn heeft in 1 jaar tijd de app echt al 3x veranderd. Mag jou wel blijven zo.