Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

  • Nokia 8.3

  • Xiaomi Mi 10 Pro

  • Huawei P40 Pro

  • Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Dé YouTube-killer?

‘Instagram investeert in TV-sectie voor impuls in populariteit’

· 16 februari 2020

Instagram bracht in 2018 zijn Instagram TV-dienst uit: een geïntegreerde videodienst in de applicatie van de socialmediagigant. Momenteel is er een veelheid aan video’s te vinden op Instagram TV, maar het benadert niet de diversiteit van YouTube – vandaar dat Instagram zou willen investeren.

Instagram TV

Hoewel je er misschien nog nooit van hebt gehoord, de kans is klein dat je nog nooit een Instagram TV-video bent tegengekomen. In 2018 begon het sociale medium met de uitrol van de videodienst, waarmee het de concurrentie met YouTube aan zou willen gaan. Tot op heden lijkt de dienst nog vrij beperkt gebruikt te worden, waardoor het videoplatform weinig diversiteit kan aanbieden. Voor de socialmediagigant aanleiding om te investeren in Instagram TV, zo blijkt uit berichten van The Wall Street Journal. Het bedrijf heeft zelf nog niet gereageerd over de mogelijke investering in Instagram TV (IGTV).

Instagram IGTV

Instagram TV (IGTV) moest dé YouTube-killer worden, aldus Instagram

Instagram zou de videodienst meer prioriteit willen geven binnen het sociale medium, waardoor de videomakers meer content gaan plaatsen op het platform. Samen met het prioriteren van de dienst, zou het bedrijf bezig zijn met het testen van mogelijkheden om advertenties te integreren in de content van videomakers. Ten slotte zou Instagram gesprekken voeren met specifieke videomakers over hun komst naar IGTV; over welke personen het precies gaat, is nog onbekend. Momenteel is de videodienst nog matig populair onder (beroepsmatige) videomakers, gezien ze er geen inkomsten uit kunnen halen.

Inkomstenbron

Daarmee staat de videodienst van Instagram in schril contrast met YouTube, waar de videomakers in sommige gevallen kunnen leven van de inkomsten van de geplaatste advertenties (in hun video’s). Het toepassen van een advertentiemodel voor IGTV, zou een impuls kunnen geven aan het platform, mits videomakers zich verleidt voelen om te verhuizen van YouTube naar Instagram TV. Alles hangt in het geval van deze videodienst af van de wil van (grote) videomakers om content te produceren voor IGTV. Wat vinden jullie tot op heden van Instagrams videodienst? Laat het weten in de reacties onder het artikel.

De nieuwste artikelen over Instagram

Instagram laat je met vrienden afspreken en 1,5 meter afstand houden

Instagram toont nu met wie je het minste contact hebt

Bekijk nu jouw 9 populairste Instagram-foto's van 2019

Verzet de VS zich tegen samenvoeging Facebook, WhatsApp en Instagram?

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (2)
Bezig met laden van reacties...