Op sociale media en in de Google Play Store regent het klachten over HBO Max en de bijbehorende app. De app staat momenteel op een score van slechts 2.2 sterren en je vind hier een overzicht van de meest voorkomende klachten.
HBO Max
HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst en biedt onder andere films, series en docu's van HBO, Cartoon Network, DC en Warner Bros. De streamingdienst heeft tevens eigen producties onder de naam Max Originals. Sinds maart is HBO Max ook in Nederland officieel gestart maar die start verloopt niet helemaal vlekkeloos als we de beoordelingen in de Google Play Store bekijken.

HBO Max: Kijk films en TV
HBO Max: Kijk films en TV
1. Problemen met de Nederlandse ondertiteling
Er zijn verschillende klachten over het ontbreken van de Nederlandse ondertiteling bij diverse series, incorrecte ondertiteling en ook niet synchroon lopende ondertiteling. Zo ontbreekt ondertiteling bij One Tree Hill, Smalville en Person of Interest volgens klachten op Twitter. Sommige gebruikers van HBO Max geven aan dat de ondertiteling via Chromecast een ramp is.
Ondertiteling via Chromecast is een ramp. Via Chromecast maakt Hbomax kennelijk gebruik van CC (closed caption) in plaats van normale ondertiteling. Hierdoor staat tekst in een zwarte balk, die ook nog eens hoog en niet gecentreerd in beeld staat.
2. Problemen met casten
Er zijn ook problemen met het casten van content, aldus een aantal gebruikers: “Zeer slechte app om te casten. Binnen de eerste minuut verliest de app al de verbinding en ben je dus een soort van "bedieningsloos.” “Als ik tijdens streamen naar Chromecast gewoon even in de app kijk, krijg ik vaak de melding dat ik offline ben en dan stopt het ook meteen met streamen, dus meteen de hele connectie met de Chromecast weg. Als ik niet aan de app kom tijdens het streamen gebeurt dit niet. WHY
Zeer slechte app om te casten. Binnen de eerste minuut verliest de app al de verbinding en ben je dus een soort van "bedieningsloos"
Als ik tijdens streamen naar Chromecast gewoon even in de app kijk, krijg ik vaak de melding dat ik offline ben en dan stopt het ook meteen met streamen, dus meteen de hele connectie met de Chromecast weg. Als ik niet aan de app kom tijdens het streamen gebeurt dit niet. WHY
3. Problemen met het abonnement/account
Er worden ook diverse problemen gemeld over het abonnement op de streamingdienst. Zo zijn er gebruikers die de melding 'Geen provider in Nederland' te zien krijgen in de app. De meldingen pakt HBO Max meteen om via Twitter. De streamingdienst vraagt deze mensen om een privébericht te sturen met het e-mailadres dat ze gebruiken voor het account, zodat ze het meteen kunnen nakijken. Er zijn ook klachten over het stopzetten van abonnementen omdat de betaling niet gelukt zou zijn. Mensen zijn bang dat ze hun levenslange 50% korting hierdoor kwijtraken.
Ook mijn account is ongevraagd stopgezet, omdat er problemen met mijn automatische bankafschrijving zou zijn. Slaat nergens op en saldo is gewoon toereikend. Ik moet mijn "betaalgegevens" vernieuwen maar ben dan vervolgens wel mijn 50% korting per maand kwijt. Slim trucje HBO max, maar dit slaat echt nergens op en zeer klantonvriendelijk!
Abonneren was al een ramp en nu na een maand is de tijdelijke toegang weer weg. Gister contact met klantenservice en het zou binnen een dag opgelost zijn, ik moest alleen even een betaalbewijs sturen. Nu nog steeds geen toegang. Ontzettend klaar mee..!
4. Andere problemen
Er worden ook diverse problemen gemeld over de kwaliteit van de streams, zoals bugs en netwerkproblemen.
App kan de video niet afspelen, als de video gaat spelen na 5 pogingen loopt het beeld vast en loopt het geluid door.
Krijg continu netwerkfout of melding offline terwijl andere apps gewoon werken. Na meerdere herstarts vd app doet deze het dan eindelijk weer. Als dit is opgelost misschien ***
Ervaar jij ook klachten met HBO Max?
Op de redactie komen we deze problemen vooralsnog niet tegen. Ben jij een van de HBO Max-abonnees die wel problemen ondervindt met het platform? Laat het ons weten in de reacties. Voor nu adviseren we je om via Twitter contact op te nemen met HBO Max Nederland. Ze reageren daar op bijna alle vragen.