Google Play Store gaat laten zien welke apps advertenties bevatten

Betaald, gratis, in-app-aankopen of advertenties
Met de nieuwe maatregel wil Google de transparantie in de Google Play Store verder verhogen. Eerder liet Google al zien of een app in-app-aankopen bevat en welke bedragen er uitgegeven kunnen worden in een app. Bij de introductie van Google Play voor families werd al aangegeven voor familie-apps of deze advertenties zouden bevatten, maar dit wordt nu uitgebreid voor de gehele Google Play Store.
Het is de bedoeling dat ontwikkelaars voor 11 januari aangeven of hun apps advertenties bevatten of niet. Vermoedelijk zal er niet lang daarna een label te zien zijn in de Play Store waaruit duidelijk wordt dat apps ondersteund worden door advertenties. Dat blijkt uit een e-mail die Google vanavond aan ontwikkelaars gestuurd heeft.
Wanneer ontwikkelaars ten onrechte aangeven dat hun apps geen advertenties bevatten, kunnen de apps verwijderd worden en kan de ontwikkelaarsaccount geschorst worden, maar zo'n vaart lijkt het nog niet te gaan lopen. Google legt de verantwoordelijk voor het correct vermelden van advertenties bij de ontwikkelaar, maar geeft ook aan dat er gecontroleerd gaat worden en dat er alsnog een label 'Ads' kan worden weergegeven. Ontwikkelaars kunnen hier dan protest tegen aantekenen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties