Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Concurreren met bedrijfspagina's op Facebook

Vernieuwde Google Mijn Bedrijf brengt bedrijf en klant dichter bij elkaar

· 15 november 2018

Google Mijn Bedrijf wordt vernieuwd en zorgt voor meer interactie tussen bedrijven en hun klanten via het platform. De vernieuwde dienst is een concurrent geworden voor een bedrijfspagina op Facebook.

Mijn Bedrijf

Iedereen heeft al weleens geprobeerd op via Google te zoeken naar de openingsuren van bijvoorbeeld de lokale supermarkt. Je komt dan in de meeste gevallen uit op een apart scherm bovenaan de zoekresultaten waar je niet alleen de openingsuren vindt, maar ook de locatie, contactgegevens en foto's. Al die gebundelde informatie is het Mijn Bedrijf-profiel dat door de zaak zelf werd ingesteld.

Mijn Bedrijf gaat nu een stuk uitgebreider worden. Onlangs raakte al bekend dat je binnenkort bedrijven zal kunnen volgen dankzij een volgknop in Google Maps en ook tipte een lezer ons dat lokale bedrijven advertenties kunnen plaatsen in Maps. Die zaken bleken slechts één deel te zijn van de nieuwe strategie van Google rond lokale bedrijven. Er is veel meer op komst.

Maps advertenties

Een voorbeeld van een advertentie in Google Maps

Meer interactie met klanten

Mijn Bedrijf laat je binnenkort rechtstreekse berichtjes naar bedrijven sturen vanuit Maps, en Zoeken. Vervolgens kan het bedrijf dan op die berichten antwoorden vanuit de vernieuwde Mijn Bedrijf-app. Klanten kunnen dus net als op Facebook rechtstreeks met lokale bedrijven in interactie gaan. Mijn Bedrijf heeft daarvoor een nieuw Klanten-tabblad gekregen. Van daaruit zien de eigenaars welke klanten hun bedrijf volgen, wie een bericht heeft verstuurd of een recensie heeft geschreven. Vervolgens kunnen ze meteen een antwoord formuleren. 

Verder  kunnen bedrijven hun klanten op de hoogte houden van nieuwe informatie via posts op hun Mijn Bedrijf-profiel. Zo kan de lokale slager bijvoorbeeld in een bericht laten weten dat hij wegens onvoorziene omstandigheden die dag gesloten is. Anderzijds kan hij klanten ook op de hoogte stellen van een promotie. 

Mijn Bedrijf

Concurreren met Facebook

Al die nieuwigheden doen sterk denken aan de gemiddelde bedrijfspagina op Facebook. Je kan binnenkort ook in Mijn Bedrijf in gesprek gaan, recensies schrijven statusupdates lezen, foto's bekijken en contactgegevens bekijken van een Mijn Bedrijf-profiel. De nieuwe update wordt in fases de volgende dagen uitgerold. Wat denk jij van deze nieuwe zet van Google? Denk jij dat de nieuwe Mijn Bedrijf-profielen kunnen concurreren met pagina's op Facebook? Laat het weten in de reacties.

Via: Googles Blog

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (1)
Bezig met laden van reacties...