Google Discover
Het gaat de laatste weken allemaal erg snel met Google Feed. Binnen de kortste keren testte Google de naam ‘Discover’ uit om die vervolgens nog geen week later globaal uit te rollen. Verder wil Google ook de nieuwe AMP Stories in Discover implementeren. Dat zijn een nieuwe vorm van nieuwsverhalen waarmee sommige Amerikaanse redacties al aan de slag konden gaan. Nieuwsstukken zijn meer visueel gefocust met eigen gemaakte afbeeldingen en gelikte animaties.
De basis die ervoor zorgt dat het lezen van de nieuwsverhalen vlot gaat, is Googles Accelerated Mobile Pages (AMP). AMP Stories doet denken aan de verhalen die je kan lezen in Snapchat en Instagram, eveneens onder de naam Discover. Je nieuwsfeed wordt dus een bundeling van gewone nieuwsstukken, AMP Stories en daarnaast ook advertenties.
Screenshot van AMP Stories
Advertenties
Google is natuurlijk de koning van de advertenties, en dankzij zijn inkomsten uit Google Adwords kan het bedrijf nieuwe, gratis diensten ontwikkelen en steeds blijven verbeteren om vervolgens opnieuw meer te verdienen uit advertenties. We zagen Google een tijdje geleden al als advertenties testen in de oude Google Feed, maar daarna werd het een tijdje stil.
Screenshot van Discover met advertentie
Nu melden gebruikers – onder meer op de sociale nieuwssite Reddit – dat Google opnieuw advertenties test in de nieuwe Discover. Dit keer is het groene ‘Adv-logo’ iets beter zichtbaar en het staat ook in de titel in plaats van in de onderstaande url van de adverteerder.
Wij krijgen momenteel nog geen advertenties of AMP Stories te zien in onze feed, maar laat zeker weten onderaan in de reacties als dat bij jou wel het geval is. Laat ook weten wat je vindt van de nieuwe richting die Google neemt met Discover.
Screenshot van Discover zonder advertenties
Via: 9To5Google
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik word een beetje moe van al die mensen die vol trots vertellen hoe ze advertenties omzeilen. Je maakt gebruik van een dienst, het aanbieden van die dienst kost geld, logischerwijs betaal je als gebruiker voor die dienst. Dat kun je doen in data, advertenties of harde cash. Vind je een bepaalde dienst het ‘geld’ niet waard, dan gebruik je de dienst niet. Als het andere is pure broodroof/ diefstal.
Als ik de eerste advertentie zie knikker ik die er ook gelijk af
De eerste en enige advertentie die ik tot nu toe gezien heb is zo’n gesponsord china-artikel van AW!