Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Blijven doorgaan

Facebook Messenger introduceert de 'Streak', weer gejat van Snapchat

· 24 november 2017

Snapchat blijkt een soort laboratorium te zijn voor goede ideeën op het gebied van sociale media. En de beste ideeën worden schaamteloos overgenomen door Facebook.

Wat Snapchat doet, is goed

Het was Snapchat die de verdwijnende berichten introduceerde en de timeline van maximaal een dag genaamd Stories bedacht. Instagram en Facebook (en vele anderen) hebben dit gekopieerd en in hun eigen apps geïmplementeerd.

Maar Facebook laat het daar niet bij, als een stel hongerige Vikingen plunderen ze het dorp van Snapchat van al zijn waardevolle bezittingen.

Een gebruiker van Facebook Messenger ontdekte een 'nieuwe functie' in de app, Streak. Deze functie is nieuw voor Facebook Messenger maar niet nieuw voor Snapchat, waar deze functie al heel lang gebruikt wordt. Wanneer je als gebruiker met iemand anders een langere periode chat dan kun je een 'streak' krijgen. 

Facebook Messenger Streak

Streak

Op Twitter liet @casesandberg een screenshot van Facebook Messenger zien met een notificatie dat hij twee dagen achter elkaar had gechat met zijn vriend Andrew. Daarvoor krijg hij een aanmoediging van Facebook Messenger om vooral maar door te blijven gaan.

Op Snapchat is dit echt een fenomeen, hoe langer je chat met iemand op Snapchat hoe beter de streak. Dit wordt aangegeven met smileys en iconen, hoe langer de streak hoe beter de iconen. Het is twijfelachtig of hetzelfde zal gebeuren binnen Facebook Messenger. Deze messenger-app heeft een totaal andere doelgroep en we hebben gezien dat andere functies die overgenomen zijn van Snapchat ook niet aanslaan.

Ook het fenomeen Stories werd geïntroduceerd in Facebook Messenger, daarna in Facebook en ook nog in WhatsApp. Wegens het uitblijven van succes, zijn deze functies op Facebook maar gecombineerd en kun je ze voeden vanuit Instagram waar ze wel succesvol zijn.

Facebook heeft ooit een bod gedaan op Snapchat van enkele miljarden, dit aanbod werd direct van tafel geveegd. Waarschijnlijk heeft Zuckerberg en de zijnen toen besloten maar alles na te maken. 

Bron: BGR

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (7)
Bezig met laden van reacties...