Android Auto-fout met Google Assistent-commando's krijgt oplossing

Android Auto-probleem
Android Auto is een ontzettend populaire app, maar verschillende gebruikers van zowel de dienst voor telefoons als die voor infotainment-systemen meldden de afgelopen maanden een terugkerend probleem van de app. In sommige gevallen kan de Google Assistent je niet verder helpen met je spraakopdracht en dan geeft hij aan dat er een sterke internetverbinding nodig is om te werken.
Googles slimme hulpje heeft dus een verbindingsprobleem in combinatie met Android Auto, en de fout is te zien bij verschillende merken van auto's en telefoons. Toch is er in die gevallen van internetproblemen geen sprake en melden gebruikers dat ze een prima signaal hebben. De bug doet zich eveneens voor wanneer geen andere apps zware internetactiviteiten uitvoeren. De problemen variëren van persoon tot persoon, want bij sommige gebruikers doet het zich enkel voor bij specifieke opdrachten terwijl anderen er de hele tijd last van hebben.
Oplossing onderweg
Gelukkig heeft Google recent in een draadje op het Android Auto Help-forum aangekondigd dat het een oplossing voor het probleem heeft voorbereid: "Hallo iedereen, bedankt voor de meldingen. Het Google Assistent-team heeft een oplossing voor dit probleem klaar die wordt uitgerold in de komende versie-updates van de Google-app. We raden je aan om je app up-to-date te houden. Bedankt!", aldus een Google-medewerker genaamd Paul.
Het is nog niet bekend wanneer de update beschikbaar is voor de Google-app. Heb jij last gehad van de verbindingsproblemen met de Assistent in Android Auto? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties