Advertenties op YouTube worden een stuk diverser

Advertenties op YouTube worden een stuk diverser

Reclame-extensies

YouTube is de onbetwiste nummer één website voor video's, en de site spreekt mensen aan met alle mogelijke interesses. Of je nu geïnteresseerd bent in games, tips wil voor je huis dat je zelf aan het verbouwen bent of dagelijks het leven volgt van bekende vloggers, iedereen vindt er wel zijn weg. Al die verschillende doelgroepen vragen een geheel eigen aanpak wat advertenties betreft, en dat weet ook YouTube.

In een blogbericht van Google worden nieuwe manieren aangekondigd waarmee adverteerders reclame op YouTube kunnen maken. Die manieren zijn verpakt in de vorm van extensies die je toevoegt aan je reclame. Momenteel zijn er een aantal van die extensies in bèta, zoals een locatielink die gebruikers kan doorverwijzen naar de locatie van je zaak of een enquête.

YouTube extensie ad

Een voorbeeld van een advertentie voor een bioscoop

Nieuwe extensies die YouTube aankondigt moeten mensen rechtstreeks tot actie aanzetten om ze richting een product te leiden, maar daarnaast werken ze ook informatief. Stel, een bioscoop adverteert via YouTube, dan krijg je rechtstreeks filmtijden te zien, en als je verder gaat, kan je meteen een ticket reserveren. Het zelfde geldt bijvoorbeeld voor een reisbureau die zijn laatste aanbiedingen toont en die YouTube-gebruikers rechtstreeks kan laten doorverwijzen naar een aanbieding voor een specifieke bestemming.

Brand Lifting

YouTube heeft ook zijn tools verbeterd waarmee bedrijven het resultaat van hun advertenties kunnen bekijken. Bedrijven kunnen beter de impact inschatten van hun advertenties, met verbeterde meetmethodes. Een belangrijke focus is Brand Lifting. Bedrijven kunnen daarmee nagaan hoe recente advertenties de perceptie van YouTubers ten opzichte van hun merk beïnvloedt.

YouTube doet eerst een rondvraag om na te gaan hoe gebruikers een bepaald merk inschatten ten opzichte ten opzichte van zijn concurrentie. Denk aan een test zoals: 'welke 5 merken schieten je als eerste te binnen als je aan waspoeder denkt'. Na afloop van een advertentiecampagne wordt die test opnieuw uitgevoerd, en de hoeveelheid 'lifted users', dat zijn gebruikers die nu een betere indruk hebben van je merk, wordt weergegeven. Vervolgens betaalt een adverteerder meer naarmate er meer lifted users zijn.

Via: Google Ads

YouTube
YouTube is het videoplatform van Google en uiteraard hoort hier een Androidapplicatie bij. De YouTube-app voor Android is gekoppeld aan je Google-account en bevat de ..

Meer info

Lees meer over:
YouTube

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties