Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

  • Xiaomi Mi 9T

  • Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Duwtje in de rug

7 manieren om 2019 gezond te beginnen (en ook te eindigen!)

· 16 januari 2019

Gezond zijn willen we allemaal, want ons lichaam is ons meest dierbare bezit. We geven je 7 tips om van 2019 een gezonder en prettiger jaar te maken. Krijg een duwtje in de rug van je Android-telefoon.

1. Stel realistische doelen op in Agenda

Google Agenda is niet alleen een handige tool waarmee je altijd bij de hand hebt wanneer je wel en niet beschikbaar bent voor een afspraak. De applicatie kan je ook helpen om vage plannen om te zetten in iets concreet. Door in Agenda op het plus-icoontje te tikken selecteer je 'Doelen' en kies je 'Beweging'. Vervolgens stelt de app je enkele vragen zodat je een realistische planning op maat kan opstellen. Wil je graag hardlopen? Geen zorgen, Agenda vindt wel een gaatje in je planning. 

#Getfitwithgoogle, doelen in Agenda en Fietsen met Maps

2. Verzamel hartpunten in Google Fit

Sporten en jezelf uitsloven zonder te zien wat je hebt gepresteerd, werkt weinig motiverend. Activeer Google Fit om na te gaan hoeveel stappen je dagelijks hebt gezet en hoeveel calorieën je hebt verbrandt. De vernieuwde Google Fit werkt met aparte hartpunten en bewegingspunten die je dagelijks moet verzamelen. Er is sinds kort ook een handige nieuwe widget die je meteen toont hoe ver je al gevorderd bent. Google Fit is als de hoeksteen voor je gezondheid in Android, want de app kan ook zijn gegevens synchroniseren met andere gezondheids-apps zoals je hieronder kan lezen. 

Google Fit

3. Prettig en veilig fietsen met Google Maps

Hou je eerder van fietsen dan van joggen? In dat geval moet je alvorens je erop uit trekt eens een kijkje nemen naar de Fietskaartgegevens van Google Maps. Niet elke weg is even fietsvriendelijk en om het fietsen een stuk aangenamer te maken heeft Google een kaart voorzien waarmee je in een oogopslag te zien krijgt welke wegen prima voorzien zijn voor fietsers. Open Map's en tik onder de zoekbalk op het icoontje voor 'Lagen'. Vervolgens kies je bij 'Kaartgegevens' voor 'Fietsen'. Alle goede fietswegen zijn in groen gemarkeerd. Track vervolgens jouw fietssessies in Google Fit.

#Getfitwithgoogle, doelen in Agenda en Fietsen met Maps

4. Hou je dagelijkse voedingsgewoontes in het oog

Beweging is een aspect, maar een ander belangrijk aspect voor gezondheid zijn je voedingsgewoonten. Als het jouw doel is om meer specifiek gewicht te verliezen of een gezonder eetpatroon te creëren, dan is het een goed idee om met een gezondheids-app als Lifesum aan de slag te gaan. Die app maakt een gezondheidsplan op jouw maat afhankelijk van je leeftijd, grootte, geslacht, huidige gewicht en de doelen die je zelf aangeeft.

Door al je voeding van de dag razendsnel aan de app toe te voegen houd je je calorie-inname in het oog en kan je gewicht verliezen. Je kan Lifesum ook verbinden met Google Fit waardoor de app ook rekening houdt met je verbande calorieën. Ik ging zelf onlangs aan de slag met Lifesum. Je leest er alles over in dit artikel. Binnenkort kom je hier op Androidworld te weten hoe ik het ervan af heb gebracht.

Het startscherm van Lifesum

5. Volg de #GetFitWithGoogle challenge op Instagram

Ben je een Instagram-gebruiker? Dan moet je zeker de deelnemers van de #GetFitWithGoogle challenge volgen. Teams van vier Instagram-influencers uit elk land nemen het elke week tegen elkaar op om het meeste hardpunten te verzamelen. Je kan hun progressie volgen door op Instagram te zoeken op #GetFitWithGoogle. Hieronder zie je een voorlopige tussenstand na de eerste week van de uitdaging. 

#Getfitwithgoogle, doelen in Agenda en Fietsen met Maps

6. Dit jaar stop je met roken

2019 wordt het jaar waarin je eindelijk stopt met roken. Het is een enorme uitdaging, maar gelukkig hoef je het niet alleen te doen. Ook je smartphone kan je een handje helpen om je te motiveren. We verzamelden onlangs vijf applicaties die je kunnen helpen om je sigaret vaarwel te zeggen. Je lichaam en je portemonnee zullen je dankbaar zijn. Neem snel een kijkje.

Kwit - stoppen met roken - stop voorgoed met roken

7. Laat je inspireren door YouTube

Gezond leven is een kwestie van de juiste motivatie en inspiratie vinden zodat je je gezonde levensstijl kan volhouden. Er zijn verschillende kanalen op YouTube die je met tips en handige recepten kunnen voorzien om je een handje te helpen. Neem zeker eens een kijkje naar de regelmatige video's die geplaatst worden op Nederlandse YouTube-kanalen als: Voedingscentrum, Optima Vita en aHealthylifeNL. Begin alvast met de video hieronder. 

Heb je nog meer tips om met behulp van je Android-smartphone gezonder te leven? Ken jij goede apps die je helpen om te stoppen met roken, volg je een goed YouTube-kanaal of een handige dieet-app? Laat het ons dan weten in de reacties onderaan dit artikel.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (1)
Bezig met laden van reacties...