Naar content
Nieuwste apps
  • MenuSnap - Food Search

  • Max Verstappen - Official App

  • Activity Launcher

  • Night Mode Enabler

  • Annie

Nieuwste games
  • Pittsfield

  • Deus Ex GO

  • Ketchapp Summer Sports

  • Mr. Robot:1.51exfiltrati0n.apk

  • SHADOWGUN

Nieuwste smartphones
  • LG V20

  • BlackBerry DTEK50

  • LG X Screen

  • Umi Super

  • ASUS ZenFone 3 Deluxe ZS570KL

Nieuwste tablets
  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

  • ASUS ZenPad S 8

  • ASUS ZenPad 8

  • ASUS ZenPad 10

Samsung ontkent deelname aan 'Wake Up'-protest bij Apple Store

28 april 2012

Afgelopen week gebeurde er iets vreemds bij de Apple Store in Sydney Australië. Een zwarte bus kwam voorgereden waaruit een grote groep in het zwart geklede mensen uitkwamen om te protesteren bij deze Apple Store. Deze aparte variant van een flashmob werd door de media gelijk toegeschreven aan Samsung. Niet eens zo een gekke veronderstelling wanneer je kijkt naar de diverse reclame-uitingen met verwijzingen naar Apple die de laatste tijd zijn uitgekomen. Zo heeft Samsung een aantal filmpjes gemaakt waarin de draak werd gestoken met mensen in de rij voor een Apple Store. Ook in de teaser voor de komende persconferentie van Samsung is er een sneer naar Apple te vinden.

Samsung: "It wasn't me..."

Maar iedereen die de protestactie bij de Apple Store had toegeschreven aan de Koreanen is terechtgewezen door een statement van Samsung, waarin ze zeggen niets te maken te hebben met deze acties. Wie er dan wel achter deze organisatie zit heeft men nog niet kunnen ontdekken. De website WakeupAustralie.com.au is nog steeds online en staat op naam van Tonque, een bureau wat ook wel eens wat werk doet voor Vodafone. Maar Vodafone verkoopt de iPad en de iPhone in Australië. Er gaan nu ook geruchten dat het een actie zou zijn van Greenpeace.

Video

http://www.youtube.com/watch?v=Ldq2tNLRDwA

Agressieve marketing

Of Samsung nu wel of niet hier iets mee te maken heeft, deze actie zal zeker niet in het voordeel van de Koreanen werken. Agressieve marketing is tot zekere hoogte effectief maar er is een grens, het gevaar ontstaat dat de consument toch de kant van Apple gaat kiezen. Misschien uit een soort medelijden, misschien omdat men deze manier van aanpak kinderachtig vindt. Het is aftellen naar de derde mei wanneer Samsung de opvolger van de Galaxy S II aan de wereld zal laten zien.

Bron: Electronista

Review
Score: 5,00 / 5

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Beste aanbiedingen voor de Samsung Galaxy S7

Apple-fans nemen "wraak" op de Facebookpagina van Samsung

AW Bits 05-06: Socialcam is terug, Picplz stopt er mee en valtest met de Galaxy S III

Reacties (19)
Bezig met laden van reacties...