Androidworld
Androidworld


Nieuws
Ruud Caris 23 juni 2012 16:34 uur

Reactie Medion op problemen update Medion Life Tab P9514 (Aldi-tablet)

Eerder deze week schreven wij over de Android 4.0-update van de Medion Tab P9514. We hebben toen ook al aangegeven dat de update niet vlekkeloos verlopen is en om een reactie gevraagd bij Medion. Inmiddels hebben wij een reactie binnen van Medion en deze willen we graag met jullie delen.

Reactie Medion

Een medewerker van Medion wist ons het volgende te melden over de update naar Android 4.0 na het lezen van de topic op het Androidworld forum:
Wij hebben uw topic gelezen en kunnen melden dat wij momenteel volop aan het onderzoeken zijn waar mogelijk de problemen door veroorzaakt worden. Met name de meldingen over het wifi ontvangst heeft onze aandacht eveneens het tikken in de video opnames. Deze tik onstaat wanneer het toestel zich scherp stelt de herkomst ervan is nog onduidelijk. Het downloaden van een alternatieve camera app lost in ieder geval de tik issue op. Het samenvouwen van het scherm wanneer er naar slaapstand word overgeschakeld is een nieuwe layout en is dus zeker geen defect. Of er een mogelijkheid komt om dit uit te schakelen of om te kiezen voor een andere wijze van sluiten is niet bekend. Vooralsnog betreffen deze meldingen geen hardware defecten anders zouden deze klachten ook bij Android 3.2 naar voren zijn gekomen. Wij doen in ieder geval het nodige om op een zo kort mogelijke termijn een oplossing te vinden voor deze meldingen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Uit de reactie blijkt dat ze het probleem serieus nemen en met een onderzoek bezig zijn naar de oorzaak hiervan.

Medion Life Tab P9514 updaten?

Mocht je problemen ondervinden na het installeren van de update is de Medion-helpdesk de juiste plaats om je verhaal te doen, zij zullen vervolgens met een oplossing hiervoor moeten komen. Op ons forum zijn al een aantal gebruikers die een gedeelte van de problemen opgelost hebben, meer informatie kun je hier vinden. Mocht je de update nog niet gedaan hebben, adviseren wij je hier ook niet aan te wagen totdat Medion meer duidelijkheid heeft over de problemen. Er is een grote kans dat ze voor dit softwareprobleem, zoals ze dit zelf aangeven, een update zullen uitbrengen. Lees ook:

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Ruud Caris

Oprichter van Androidworld.nl, gadgetliefhebber , Redbull-drinker en Android-enthousiasteling. Ooit begonnen met de ADP1, nu o.a. Nexus 5, Nexus 7, Nexus en Google Glass.

Reacties

  • Jos Lemmers aka UrbanSteel

    "het tikken in de video opnames. Deze tik onstaat wanneer het toestel zich scherp stelt de herkomst ervan is nog onduidelijk. Het downloaden van een alternatieve camera app lost in ieder geval de tik issue op."

    Waar ga ik die goede camera app vinden ? Werkt dat ook als video ?

  • Jos Lemmers aka UrbanSteel

    Camera apps die ik kan vinden werken niet/gaan niet open , het is van de zotte dat wij als klant achter de software moeten aanlopen .

    Als je eens googled naar Android 4 update , lees je niks als problemen , met welk merk dan ook .

  • jo do

    Als je op de website van me ion in Duitsland bij service kijkt met zoeksleutel lifetab worden de problemen van de upgrade erkent.
    Alleen zwak dat in NL medion niets wordt vermeld. Of eigenlijk schandalig dat medion Nederland niets van de upgrade problemen vermeld. Ze kunnen van mij een telefoontje verwachten.
    Een tablet van 400 EUR hoort perfect te werken.....

    • jo do

      Vermoeden van de oosterburen is toch echt iets met de wiel software in android 4.
      Vreemd eigenlijk dat mijn Samsung galaxy 2 na de upgrade naar android 4 beter is gaan werken.
      Toch iets in de wifi software van de Lifetab welke niet goed werkt met de android wiel code?
      Rest ons te wachten op een oplossing van medion.
      Alle forum oplossing welke ik na een dag lezen heb getest werken niet.

    • jo do

      Ik lees net op andere fora dat er contact is geweest met me ion. Er zou 2-4 juli een update uit komen.
      Ik heb het opgegeven om medion te bellen. Die hebben het erg druk......
      Als een medion medewerker dit leest. Mischien handig de status op de medion website te vermelden?
      Dan is iedereen geïnformeerd.
      Medion Duitsland heeft een poging gedaan, maar update de status niet.

      Medion kom op communicatie....

      A.s. zaterdag ligt bij de Aldi een Lifetab android 4 in de schappen. Ik denk dat ik hem ga ruilen met mijn lifetab van een half jaar oud.
      Garantie garantie?

  • marnix

    sinds de update werkt het internet ook niet meer zoals ervoor geregeld reageerd het scherm niet en krijg je de optie van wachten of afsluiten alsook verbinding maken met wifi lukt moeilijk.
    hopelijk komt er vlug een oplossing voor die update bugs pffff!!!!

    • Jos Lemmers aka UrbanSteel

      “het tikken in de video opnames. Deze tik onstaat wanneer het toestel zich scherp stelt de herkomst ervan is nog onduidelijk. Het downloaden van een alternatieve camera app lost in ieder geval de tik issue op.”

      Ik heb de ( nieuwe ) Camera ICS app geinstalleerd , de tik blijf je horen als je de videos opneemt en of afspeeld , dus dat Medion verhaal is een groot onzin verhaal.
      De front camera geeft geen tik , bij de oude en nieruwe camera.

      • Bert de Graaf

        Na de update naar 4.03 slaat de tablet steeds vast. Terug naar fabrieks instellingen . Nu is de tablet in net Engels op gestart. Wifi is nog steeds slecht. Melding gemaakt bij medion
        Wide west been oplossing

        • Tom

          Ik heb ook als ik het geluid helemaal uit zet (dus niet op tril stand) dat de tablet ook om de zoveel tijd tikt/kraakt uit de luidspreker en de gps werkt niet meer na behoren na de update

          • lezer

            Eerste keer WIfi op WPA geeft problemen. Als je op een lager beveiliging gaat WEP of helemaal niet dan werkt het. (Wellicht bij verschillende Wifi routers -oude instellingen verwijderen en opnieuw opvoeren en resetten kan helpen). Daarnaast moet je bij internet (instellingen) Cache wissen, geschiedenis wissen. Cookies accepteren (eerste keer). Bandbreedbeheer (zoekresultaten vooraf laden:) op NOOIT zetten. Voila het werkt weer sneller. GA NOOIT TERUG NAAR FABRIEKS INSTELLINGEN! ( Veel te veel werk, alle apps weer installeren en je hebt hetzelfde probleem). Al met AL slordige OTA(on the Air) update zonder uitgebreide readme file - voor en tegens).

            • Theo de H

              Heb ook WIFI problemen met Medion Lifetab na upgrade naar Android 4.0.3. Vanavond Medion gebeld. Werd gevraagd naar WIFI MAC adress (in te zien via Instellingen, Over Tablet). Lijkt er m.i. op dat problemen veroorzaakt worden door een hardwareprobleem.

              • Anne G.

                ik heb ook problemen sinds de upgrade met internet .
                ik heb slechte ontvangst en ik kan geen post versturen en ontvangen.
                voor mij is alles ook nog eens moeilijk omdat ik weinig verstand heb van computers ik moet alles aan iemand anders vragen als iets niet werkt of klopt

                • gerrit siesling

                  Goedendag,

                  Zelfde problemen. Nu, na diverse herstarts en herstelde fabrieksinstellingen helemaal geen WiFi meer. Zaterdag 23 juni Medion een mail gestuurd. Niks meer gehoord. Gisteren twee maal 5 minuten aan de telefoon gehangen. Geen reactie en geen opgave hoe lang ik nog zou mogen wachten voor ik iemand aan de telefoon zou krijgen. Wel tegen 0,15 euro per minuut natuurlijk: jij mag betalen om met degene te praten die jouw probleem veroorzaakt heeft. 's Avonds nog eens gebeld en zowaar direct iemand aan de telefoon. Deze beste man was opgescheept met een verhaal waar je niks wijzer van wordt: "we zijn er druk mee bezig en weten niet wanneer het klaar is". Ze zouden het hart eens moeten hebben om er niet druk mee bezig te zijn. Vervolgens het advies om de tablet 3* te herstarten en de hele nacht aan de stroom te laten hangen. Heu? Wat zegt u ? Kan tegen de wind in plassen en de hele avond op drie kiezel zuigen ook een oplossing zijn? Toch maar geprobeerd. Je hebt immers geen keus. En zoals verwacht: vanochtend was het niet anders dan gisteren. Moraal van het verhaal: medion communiceer met je klanten en geef adviezen waar je wat mee kunt. Hier wordt ik erg verdrietig van.

                  • Willem

                    Ik heb herhaalde malen geprobeerd en oplossing van MEDION te krijgen, ik vind het schandalig dat deze uit blijft, ik heb van alles van Medion, maar denk dat de LIFETAB, mijn laatste aan koop was. We gaan op vakantie, dacht fijn van de tablet te genieten, maar het is een ergernis Zonde van het geld, ik hoop dat we straks een collectief claim bij MEDION kunnen leggen . waardeloos deze behandeling.

                    Willem,

                    • ben

                      Schande! Dit was mijn eerste en laatste medion aankoop

                      • Theo

                        Ik snap dat men eerst moeten zoeken naar een oplossing. Maar laat dan tenminste horen waar je mee bezig bent, Geef geregeld een update. Dit kon Medion wel eens grotere schade toebrengen dan ze beseffen. Commercieel gezien is het een mega afgang.

                        • jojo

                          Is er ook iemand die contact met de Aldi gehad ,ik vind het toch van de zotte ik heb zo niks aan mijn live Tab .Ik wil een werkend tablet

                          • bart geyskens

                            de lifetab heeft altijd mooi gewerkt en heb hem dan ook bij een hoop mensen aangeprezen. na de update is hij compleet waardeloos, ik kan zelfs mijn aangekochte GPS-pakket niet meer downloaden.

                            dankzij het totaal gebrek aan communicatie van medion naar de eindgebruiker toe zal dit hoe dan ook mijn laatste medion aankoop zijn. er wordt onder geen enkel beding nog geld uitgegeven aan iets waar medion in de verste verte mee te maken heeft

                            Zelf contact opgenomen met medion helpdesk (vriendelijke mensen) maar daarna krijg je nog geeneens een bevestigings email. laat staan een datum tegen wanneer het zou kunnen opgelost zijn.

                            ik weet ook best dat medion die update niet zelf maakt, maar geen communicatie rond deze situatie doet de deur dicht

                            update of geen update mij gelijk, ik zet er een linux op en ik schaf mij een asus tablet aan en voor de rest blijf ik ver uit de buurt van medion

                            • jojo

                              Vanmiddag stond er op de tab update ineens weg ik had een storing de monteur van Telfort kwam tv aanluiten nu dat ging mis Internet doet het weer .Maar ik kan niks zien of de update door is gegaan .Hij is nog steeds traag ,iemand anders ook al geprobeert ?

                              • jojo

                                Ik had ook nog even een vraagje ,de monteur heeft de beveiliging van het modem lager gezet ,maar er wel een mac adres erop gezet voor alle internet verbingen zo is het wel veilig zegt hij.
                                Is dat zo of heeft hij het verkeerd ,Ik heb hier nog niks over gelezen,de modem word vervangen de tv doet het hier niet op met instellen ging hij op tilt
                                Dus dan moet die weer in gestelt worden

                                Joke

                                • bart

                                  vandaag bugfix ontvangen van medion

                                  de wifi en opstartproblemen zijn verholpen
                                  en google chrome is toegevoegd

                                  alles lijkt terug normaal te werken en met minder haperingen dan in honeycomb

                                  • Simon

                                    Gisteravond de nieuwe update meegenomen.
                                    De problemen met wifi lijken opgelost.
                                    De problemen met de camera, vooral video, zijn nog niet aangepakt.
                                    Bij het scherpstellen tikt de camera nog en dat tikken hoor en zie je ook bij het afspelen.

                                    • Paul

                                      vreselijk vervelend verhaal, bij Aldi Etten-Leur geweest, uiteindelijk is dat het adres waar ik met mijn klacht moet zijn, zeer goed geholpen door de ass.chef heeft een rapport opgemaakt en naar het H K verzonden. Ik wil mijn geld terug ! dat is heel redelijk vind ik.
                                      mijn rechtsbijstands verz ingeschakeld EN, KASSA gevraagd voor een intervieuw,
                                      Ik houd jullie op de hoogte ! wie wil er nog meer op TV ? met z,n Medion live tab ?

                                      • alain

                                        Had meer verwacht van dit product,heb dit toestel aangekoopt voor werk.
                                        Wat ik vandaag weet is dat internetten niet meer werk kan geen verbinding maken met 3g.
                                        Reset al gedaan maar is geen oplossing.

                                        • sabine

                                          hallo , ik kocht ook een tablet medion in de Aldi, ik heb de update nog niet gedaan, ik durf niet! mijn vraag: ik zou deze tablet willen gebruiken op reis in usa, hoe kan ik daar de gps op krijgen? werkt dit zo of moet ik nog iets installeren?

                                          • Paul

                                            nog steeds niks gehoord of gezien niet van medion niet van Aldi.

                                            Om moedeloos van te worden een heeeeele dure les

                                            • Willem

                                              Ik was van plan de nieuwe 3d tv van de Aldi te kopen , maar zie er nu van af, ik wil niets meer van Medion. Het zijn echte horken , bij de Medion hulp dienst, Bellen en nog eens bellen maar geen antwoord van ze.