Androidworld
Androidworld
29 juni 2012 12:42 uur
Op de meeste Android-apparaten is de Google Play Store, voorheen Android Market, geïnstalleerd waarin inmiddels honderduizenden applicaties staan. In de meeste gevallen gaat het downloaden, installeren of bijwerken van applicaties vlekkeloos en is dit laatste vanaf gisteren ook via de webversie mogelijk. Toch ontvangen wij de laatste twee dagen geregeld melding dat mensen een '403 fout' krijgen tijdens het downloaden en installeren van applicaties via de Google Play Store.

Fout 403

Een zoektocht op internet leert ons dat er meer mensen zijn die hier last van hebben en dat het vooral in Nederland toeneemt de afgelopen twee dagen. In onze info-mail hebben we inmiddels al zo'n tien meldingen ontvangen over dit euvel en loopt er een topic over op ons forum waarin ook meerdere mensen aangeven dat ze er last van hebben. De meest meldingen komen van mensen die op een WiFi-netwerk zitten. Wij hebben niet kunnen achterhalen waar de fout exact vandaan komt.

Oplossing

Een officiële oplossing voor dit probleem is niet geven, maar in het forumtopic lijkt de volgende methode wel te werken. Er wordt aangegeven dat als je de internetverbinding verbreekt (WiFi) en overschakelt naar mobiel internet of een ander WiFi-netwerk dat het euvel dan verholpen zou moeten zijn. Dit is natuurlijk niet de meest optimale methode en wellicht geen blijvende oplossing, maar het zou je nu wel op weg kunnen helpen. Wij zijn benieuwd of meer mensen hier last van hebben en eventueel een oplossing hebben gevonden voor dit probleem. Update: Deze oplossing van Google zelf zou ook wel eens goed kunnen werken, kan iemand dit bevestigen?
Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Ruud Caris

Oprichter van Androidworld.nl, gadgetliefhebber , Redbull-drinker en Android-enthousiasteling. Ooit begonnen met de ADP1, nu o.a. Nexus 5, Nexus 7, Nexus en Google Glass.

Reacties

Bezig met laden van reacties