Androidworld
Androidworld

Problemen met geluid speaker Xperia S

#1 10-12-2012 09:12 uur

Obiku
Obiku
Ingeschreven: 16-06-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Sinds gisteren heb ik problemen met het geluid van mijn Xperia S.

Via een hoofdtelefoon/headset heb ik nog wel geluid, maar via de speaker niet meer. Dit is nogal vervelend omdat ik geen inkomende oproepen of notificatiegeluid meer kan horen. Ik heb al even rondgekeken op internet, het heeft mogelijk te maken met dat de ‘headphone jack’ denkt dat er nog een hoofdtelefoon is aangesloten.
Vooralsnog is het me echter nog niet gelopen om te verhelpen. Wat ik al heb geprobeerd is een paar keer de koptelefoon in en uit doen, mn telefoon opnieuw opstarten, mn simkaart eruit halen en weer terugstoppen, etc. Wat me al wel is opgevallen is dat mn telefoon, als ik m dicht bij mn oor houd, een zachte ruis produceert. Wat nog bijzonderder is dat hij dit geluid ook produceert wanneer de telefoon uitstaat (!). Dit verklaart ook ongetwijfeld de battery drain, die erger is dan normaal. Normaal gesproken had ik de batterij eruit gehaald, maar zoals jullie weten is dit niet mogelijk met d Xperia S.

Heeft iemand van jullie misschien nog tips of ervaringen met dit probleem?

Als ik het echt niet kan verhelpen, overweeg ik om mn telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, al twijfel ik ook of dat helpt. En als dat niet helpt zal ik eens kijken of ik via T-mobile ook een beroep kan doen op de garantie.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:00)

#2 11-12-2012 22:19 uur

Android_mike
Android_mike
Ingeschreven: 05-01-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Bijzonder probleem. Hoewel je er waarschijnlijk niet op zit te wachten is herstellen dan het laatste wat je kan proberen.
Succes

#3 12-12-2012 12:49 uur

Shifty
Shifty
Ingeschreven: 23-08-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Je kan wel “je batterij eruit halen”. Aan/uit knop en Volume UP (of off, weet ik ff niet zeker) tegelijkertijd ingedrukt houden. Je kan je speaker testen met het servicemenu door *#*#7378423#*#* te “bellen”.

#4 12-12-2012 17:41 uur

kieft
kieft
Ingeschreven: 12-12-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Obiku;364827

Via een hoofdtelefoon/headset heb ik nog wel geluid, maar via de speaker niet meer. Dit is nogal vervelend omdat ik geen inkomende oproepen of notificatiegeluid meer kan horen. Ik heb al even rondgekeken op internet, het heeft mogelijk te maken met dat de ‘headphone jack’ denkt dat er nog een hoofdtelefoon is aangesloten.
Vooralsnog is het me echter nog niet gelopen om te verhelpen. Wat ik al heb geprobeerd is een paar keer de koptelefoon in en uit doen, mn telefoon opnieuw opstarten, mn simkaart eruit halen en weer terugstoppen, etc. Wat me al wel is opgevallen is dat mn telefoon, als ik m dicht bij mn oor houd, een zachte ruis produceert. Wat nog bijzonderder is dat hij dit geluid ook produceert wanneer de telefoon uitstaat (!). Dit verklaart ook ongetwijfeld de battery drain, die erger is dan normaal. Normaal gesproken had ik de batterij eruit gehaald, maar zoals jullie weten is dit niet mogelijk met d Xperia S.

Als ik het echt niet kan verhelpen, overweeg ik om mn telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, al twijfel ik ook of dat helpt. En als dat niet helpt zal ik eens kijken of ik via T-mobile ook een beroep kan doen op de garantie.

Ik heb presies het zelfde probleem als jouw het is nogal irritand maar ik vraag me af wat je hebt gedaan ik zit ook bij T-mobile.valt dit onder de garantie ?

Bijgewerkt (24-04-2013 16:01)

#5 14-12-2012 17:24 uur

Obiku
Obiku
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Zie ook dit topic in het Xperia P subforum: http://www.androidworld.nl/forum/sony-xperia-p/43058-geluid.html, daar heb ik verder gereageerd. Ik denk dat het van de oorzaak afhangt. Als de oorzaak inderdaad vochtschade is, dan valt het niet onder de garantie. Zie ook Telefoon reparatie, garantie en verzekeringen | T-Mobile Service

@Shifty: ook de hard reset werkte niet bij mij, mijn telefoon gaf geen enkel teken van leven meer.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:01)

#6 19-12-2012 11:24 uur

borr
borr
Ingeschreven: 19-12-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Obiku;364827

—————————————

hier het zelfde probleem!
Baal als een stekker!!!
Sony en tmobile adviseren opsturen waarvan t-mobile al vochtschade heeft geconstateerd, lekker makkelijk. Met een briefje teruggekregen dat ik maar beter een nieuw toestel kan kopen.mmmm. T-mobile toch…. zit al meer dan 7 jaar bij tmobile. Beetje jammer reactie. Maar goed, ik betwijfel of vochtschade ook echt het probleem is, omdat het toestel ,naar mijn weten , nooit in aanraking met water is geweest, daar om een second opinion bij sony. We zullen zien. Ben er erg zuinig op, gezien het toestel 4 maanden oud is. Ben nu aan het kijken op internet of iemand anders hetzelfde probleem heeft, en ja hoor, je bent de eerste. Als je een oplossing hebt. Laat me het weten. P.S. Resetten naar fabrieksinstellingen had bij mij geen zin.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:02)

#7 29-12-2012 19:09 uur

Lalalaury
Lalalaury
Ingeschreven: 23-08-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
borr;367161
—————————————

Baal als een stekker!!!
Sony en tmobile adviseren opsturen waarvan t-mobile al vochtschade heeft geconstateerd, lekker makkelijk. Met een briefje teruggekregen dat ik maar beter een nieuw toestel kan kopen.mmmm. T-mobile toch…. zit al meer dan 7 jaar bij tmobile. Beetje jammer reactie. Maar goed, ik betwijfel of vochtschade ook echt het probleem is, omdat het toestel ,naar mijn weten , nooit in aanraking met water is geweest, daar om een second opinion bij sony. We zullen zien. Ben er erg zuinig op, gezien het toestel 4 maanden oud is. Ben nu aan het kijken op internet of iemand anders hetzelfde probleem heeft, en ja hoor, je bent de eerste. Als je een oplossing hebt. Laat me het weten. P.S. Resetten naar fabrieksinstellingen had bij mij geen zin.

Ik heb ook precies hetzelfde probleem met mijn sony xperia P. Hij is nu voor de 2e keer opgestuurd. De eerste keer hebben ze bij mij onderdelen vervangen wat dus niet geholpen heeft. Hopenlijk krijg ik hem binnenkort goed werkend terug…
Ik heb hem hiervoor ook al gereset maar dit hielp ook niet net als bij jou.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:05)

#8 02-01-2013 21:53 uur

bartman82
bartman82
Ingeschreven: 02-01-2013
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hoi,

Ik heb de oplossing gevonden! Tenminste, mijn experia S werkt weer. Ik kwam tot deze ontdekking na wat forum posts over ‘incompatible headphones / problem with detecting headphones’. Ik had de avond ervoor wat lopen knoeien met andere oordopjes. Hopelijk de onderstaande ‘fix’ ook bij anderen…

Stap 1: check de hardware. ‘Bel’ daarvoor naar *#*#7378423#*#* Je krijgt dan het service menu. Bij service tests ga je naar ‘earphone’. Als je dan geluid hoort weet je dat de hardware ok is.

Stap 2: plug je mini-jack koptelefoontje in je experia s. Bel vervolgens iemand op om het geluid te testen via de koptelefoon. Trek - tijdens het gesprek - de headset eruit. Voila! Het werkt weer. Je kunt weer (ouderwets) normaal bellen.

Succes,
bart

Bijgewerkt (24-04-2013 16:06)

#9 04-01-2013 12:59 uur

Obiku
Obiku
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
borr;367161
—————————————

Baal als een stekker!!!

Heb je geen offerte gekregen voor reparatie? Ik heb in elk geval de hoop er op gevestigd dat reparatie goedkoper is dan een nieuw toestel.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:06)

#10 09-01-2013 21:38 uur

Sijs
Sijs
Ingeschreven: 09-01-2013
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik heb een beetje een soort gelijk probleem….
Gisteren nog met veel mensen gebeld, vandaag moet ik hem op speaker zetten wil ik mensen kunnen horen.
Wanneer ik hem aan mijn oor hou, hoor ik gewoon niks. Mensen aan de andere kant horen mij wel.
Opnieuw opstarten werkt niet. Ik heb wel vandaag een spelletje gedownload…. zou het kunnen dat er daardoor een of ander
virus op mijn phone staat waardoor ik nu zo openlijk moet bellen??

Ik hoop heel erg dat iemand een oplossing weet!

Thanks!

Bijgewerkt (24-04-2013 16:08)