Androidworld
Androidworld

Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.

#1 18-11-2011 19:10

Nilfisk2000
Nilfisk2000
Ingeschreven: 07-10-2011
Berichten: 12
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Ola,

De melding ‘Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.’ krijg ik sinds de laatste update van Kies in beeld. Omdat ik de software toch graag wil updaten ben ik langs het KPN Business Centre geweest. Deze mensen zouden mijn toestel flashen en updaten.
Toen ik vanmiddag mijn toestel aansloot op de PC kreeg ik helaas weer de melding ‘Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.’ Wel is de software geupdate naar versie 2.3.4 (ik had 2.3.3).

Wat kan ik doen om mijn toestel zelf te kunnen updaten? Bij ieder beschikbare update naar het KPN Business Centre rijden lijkt me geen oplossing?

Als jullie gegevens nodig hebben over mijn toestel dan zeg je het maar, dan zal ik deze in het topic posten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een legale manier waarbij mijn garantie niet in gevaar komt.

Bijgewerkt (18-11-2011 19:10)

#2 19-11-2011 12:01

Peter-036
Peter-036
Uit: Almere
Ingeschreven: 12-11-2011
Berichten: 2404
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Probeer eens terug te gaan naar de vorige versie van kies,
ik had iets dergelijks, overigens met een geroot toestel, maar na terugzetten van stock kernel en met de vorige versie van kies kende hij het apparaat wel weer.

Bijgewerkt (19-11-2011 12:01)

#3 19-11-2011 17:24

Yobotje
Yobotje
Ingeschreven: 22-10-2011
Berichten: 13
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Nilfisk2000;239583
Ola,

De melding ‘Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.’ krijg ik sinds de laatste update van Kies in beeld. Omdat ik de software toch graag wil updaten ben ik langs het KPN Business Centre geweest. Deze mensen zouden mijn toestel flashen en updaten.
Toen ik vanmiddag mijn toestel aansloot op de PC kreeg ik helaas weer de melding ‘Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.’ Wel is de software geupdate naar versie 2.3.4 (ik had 2.3.3).

Wat kan ik doen om mijn toestel zelf te kunnen updaten? Bij ieder beschikbare update naar het KPN Business Centre rijden lijkt me geen oplossing?

Als jullie gegevens nodig hebben over mijn toestel dan zeg je het maar, dan zal ik deze in het topic posten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een legale manier waarbij mijn garantie niet in gevaar komt.


Hallo, ik ben ook bij KPN Business Centre geweest en heb thuis via Kies wel kunnen updaten naar 2.3.5. Wel eerst Kies verwijderdt en opnieuw erop gezet. Verder geen poespas in de telefoon: Kies opstarten op de PC even wachten en dan USB aansluiten. Het ging bij mij vanzelf.
Groet, Theo.

Bijgewerkt (19-11-2011 17:24)

#4 19-11-2011 22:02

Nilfisk2000
Nilfisk2000
Ingeschreven: 07-10-2011
Berichten: 12
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Yobotje;239789
Hallo, ik ben ook bij KPN Business Centre geweest en heb thuis via Kies wel kunnen updaten naar 2.3.5. Wel eerst Kies verwijderdt en opnieuw erop gezet. Verder geen poespas in de telefoon: Kies opstarten op de PC even wachten en dan USB aansluiten. Het ging bij mij vanzelf.
Groet, Theo.

Voordat je naar het Business Centre ging had je dezelfde melding als ik heb (Uw apparaat ondersteunt geen …)???
Ik heb nu Kies opnieuw geinstalleerd maar ik blijf de melding helaas houden.

Bijgewerkt (19-11-2011 22:02)

#5 20-11-2011 12:11

Yobotje
Yobotje
Ingeschreven: 22-10-2011
Berichten: 13
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Nilfisk2000;239843
Voordat je naar het Business Centre ging had je dezelfde melding als ik heb (Uw apparaat ondersteunt geen …)???
Ik heb nu Kies opnieuw geinstalleerd maar ik blijf de melding helaas houden.

Ik kreeg die melding wel als ik het menu instellingen van de Samsung gebruik.

Bijgewerkt (20-11-2011 12:11)

#6 20-11-2011 13:25

Peter-036
Peter-036
Uit: Almere
Ingeschreven: 12-11-2011
Berichten: 2404
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Kan het zijn dat je USB foutopsporing aan hebt staan? Dan kan het zijn dat kies niets met je toestel te maken wil hebben.
Controleren en evt. uitzetten via Instellingen - Applicaties - Ontwikkeling.

Bijgewerkt (20-11-2011 13:25)

#7 20-11-2011 20:47

Nilfisk2000
Nilfisk2000
Ingeschreven: 07-10-2011
Berichten: 12
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Peter-036;239906
Kan het zijn dat je USB foutopsporing aan hebt staan? Dan kan het zijn dat kies niets met je toestel te maken wil hebben.
Controleren en evt. uitzetten via Instellingen - Applicaties - Ontwikkeling.

De optie staat uit, Kies werkt verder ook prima icm mijn telefoon. Ik vrees dat het nog een keertje langs het KPN Business Centre wordt…

Bijgewerkt (20-11-2011 20:47)

#8 20-11-2011 20:49

Nilfisk2000
Nilfisk2000
Ingeschreven: 07-10-2011
Berichten: 12
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Kan het ermee te maken hebben dat mijn toestel buitenlands is dat ik niet kan updaten? Ik neem aan dat ze bij KPN Business Centre mijn toestel flashen naar een Nederlandse versie? Of is dit niet mogelijk voor hun?

Bijgewerkt (20-11-2011 20:49)

#9 20-11-2011 23:11

Yobotje
Yobotje
Ingeschreven: 22-10-2011
Berichten: 13
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Dat is wel mogelijk!
Groet, Theo

Bijgewerkt (20-11-2011 23:11)

#10 20-11-2011 23:17

redmaner
redmaner
Ingeschreven: 24-01-2011
Berichten: 2787
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Er is een code (gewoon legaal) om je CSC code te veranderen.
De CSC code is een land gebonden code die ervoor zorgt dat je o.a. updates krijgt via KIES ik ga de code die je moet intypen even zoeken.

Edit: typ dit in bij je telefoon
*#272*imei#

Vertel me even wat er precies uitkomt
Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Bijgewerkt (20-11-2011 23:17)