Androidworld
Androidworld

Programma's die zich integreren in de taakbalk

#1 22-11-2010 22:04

Micky_Mouse
Micky_Mouse
Ingeschreven: 20-11-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Beste galaxy vrienden,

Ik zit met een kleine vraag. Sommige programma's integreren zich met een klein icoontje in de taakbalk van het android besturing systeem. Zoals deze 2 programma's die ik gebruik:
- Uninstaller Pro
- Wardrive

Zodra je 1 van deze programma's op je SGS heb geïnstalleerd dan komt er een icoontje van dat programma in je taakbalk en die blijft daar staan. Ook al kill ik de processen van de des betreffende programma's met Task Killer blijven ze nog steeds staan.

Ik vroeg me af of er een programma of iets dergelijks is dat er voor kan zorgen dat die programma's zich niet meer in de taakbalk bevinden. Of op zijn minst dat ik die icoontjes in de taakbalk kan “killen” uitzetten.

Ook had ik voorheen een widget die ik gebruikte die liet zien hoeveel applicaties je open heb staan. En als ik erop klikte kreeg ik taakbeheer. Echter ken ik deze niet meer terug vinden.. Best vervelend.. Widget zag eruit als een klein rechthoekig blokje zwart met gele cijver erin hoeveel applicaties je open had staan op dat moment..
Mischien weet iemand welke ik bedoel. Zou hem heel graag terug vinden namelijk..

Alvast bedankt voor alle nuttige reacties!!…

Bijgewerkt (22-11-2010 22:04)

#2 22-11-2010 23:10

Dreetje
Dreetje
Ingeschreven: 07-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Die ikoontjes op je notificatiebalk (taakbalk = windows :p ) is een verplichting van Google in Android.
Op het moment dat een taak op de voorgrond draait dan is het verplicht om er een ikoon van in de notificatiebalk te zetten.
Sommige developers geven de gebruikers van hun app de keuze door in de instellingen dat voorgrondproces wel of niet aan te zetten waardoor je kunt kiezen wel of geen ikoon in de notificatiebalk.
Echter zal een app zonder deze ikoon een grotere kans maken om gekilled te worden door android indien je toestel te weinig geheugen heeft. Voorgrondprocessen…dus taken die wel zo'n ikoon hebben maken minder kans gekilled te worden.

Als jouw apps geen keuze geven bij de instellingen voor het wel of niet hebben van zo'n ikoon dan kun je er weinig aan doen.
-de app verwijderen
-of de developer vragen dit toe te voegen.

Jouw tweede vraag is de samsung programmanager.
Als je in de standaard launcher zit van samsung…dus geen adw of launcher pro gebruikt…dan kun je die widget weer terugvinden onder de “samsung widgets” als je je homescreen een tijdje ingedrukt houdt.

Bijgewerkt (22-11-2010 23:10)

#3 22-11-2010 23:27

Micky_Mouse
Micky_Mouse
Ingeschreven: 20-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
lol in de opties van de apps zelf zit er gewoon een optie voor notificatie balk aan/uit..
Moest ff langer kijken dan me neus lang is. Elke app heeft opties onder de linker touch button.

… xD! … Thx anyway!

Mijn Telefoon is nu in PERFEC-T-E! STAAT. Dankzy deze site…!
Binnekort ga ik ff een custom OS er op knallen en fresh overnieuw beginnen..
Ik ben zo blij met dit toestel. Android is THE SHiT!! linux telefoon boy! ;P
A-L-L-E-S aan te passen. Ik hoop dat er eens een mooi geadvanceerde firewall uitkomt.

Ben toch beetje bang met die apps packs van priv8 torrent trackers.. cc heb ik niet.. x)
Binnekort dan maar met paypal apps kopen…

Bijgewerkt (22-11-2010 23:27)