Androidworld
Androidworld

[HowTo] 3 Button Combo voor wie deze niet heeft

#1 02-11-2010 18:20 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
VoorWoord
Een aantal toestellen van de Samsung Galaxy S zijn vanuit de fabriek gekomen met een niet werkende 3 knoppen combinatie. Ik meen dat deze toestellen in September uit de fabriek kwamen. De toestellen na die tijd hebben wel de 3 knoppen combinatie aktief.

Voor het dagelijks gebruik zul je deze 3 knoppen combo niet zozeer missen, maar wanneer je je toestel bv wilt gaan flashen om er bv een andere rom op te zetten dan is het hebben van die 3 knoppen combo een absolute noodzaak wil je niet in de problemen geraken.

Met de 3 knoppen combo wordt bedoelt het via 3 knoppen op je toestel het apparaat in recovery modus of in download modus te zetten.
* Recovery modus sequence is: Vol UP + Home + Power on
* Download modus sequence is: Vol DOWN + Home + Power on
1239Dit scherm zie je als je in download mode zit.

Hieronder volgt een procedure waarmee je een werkende 3 knoppencombo op je toestel te zetten is. Wat we feitelijk gaan doen is jouw foutieve bootloader vervangen voor een bootloader waarin deze functie wel zit.

Voorbereiding
* Zorg altijd dat je telefoon minimaal 50 tot 75% volgeladen is…het liefst 100% vol.
* Om de bootloader op je toestel te flashen gebruiken we het programma Odin, dit programma kun je hier downloaden : http://www.talkcity.nl/sgs/app/Odin3epicv1.3.rar
Unzip het programma ergens op je pc. Je hoeft niets te installeren op je pc.
* Omdat je je toestel in download mode moet zetten, en dat kun je nu niet op je toestel zelf (anders zat je niet in deze topic) moet je je toestel via ADB in download mode zetten. Hiervoor heb je adb nodig op je pc. Een verkorte manier om even snel adb op je pc te zetten vindt je hier: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/8997-howto-installeer-adb-2-stappen-op-je-windows-computer.html
* Download de nieuwe bootloader met de knoppen-fix erin : Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Pak dit bestand uit zodat je de Aries_P-SBL.tar.md5 los op je pc hebt staan. Dit is het flash bestand wat we straks gaan flashen.
* Zorg dat op je telefoon USB foutopsporing aan staat.

De Stappen
1. Unplug je telefoon van de computer mocht deze nog verbonden zijn.

2. Stop alles wat met Kies te maken heeft, dus ook de trayagent rechtsonderin je systemtray.

3. Start Odin3 v1.3 op

4. Verbind je toestel met de computer via de usb kabel. Odin zal nu linksonderin het scherm “Added!!” zeggen en linksbovenin wordt een balkje geel.

5. start een dosvenster en type daarzo: adb reboot download om je toestel in de download modus te zetten.

7. Ga terug naar Odin en klik op de knop PDA en selekteer het Aries_P-SBL.tar.md5 bestand.
Zorg dat het vinkje “Phone Bootloader Update” aangevinkt staat, zorg dat er GEEN vinkje staat bij “Re-Partition”. Als er een vinkje staat bij “F. reset time” dan laat deze zo staan, staat er geen vinkje, dan ook niet aanvinken.

8. Je bent nu klaar om je toestel te flashen. Druk op de grote Start-knop rechts in het midden. Na een paar seconden zal je toestel vanzelf opnieuw opstarten.

Uiteraard moet je het even testen of jouw 3 knoppencombinatie nu wel werkt.
* Recovery modus sequence is: Vol UP + Home + Power on
* Download modus sequence is: Vul DOWN + Home + Power on

Succes.
-AVS
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (02-11-2010 18:20)

#2 02-11-2010 18:29 uur

Zabivelli
Zabivelli
Ingeschreven: 13-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Im on it G

Bijgewerkt (02-11-2010 18:29)

#3 02-11-2010 18:29 uur

jbakers
jbakers
Ingeschreven: 13-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Erg belangrijk, en een zeer handige tutorial AVS!

In mijn optiek is het zo dat als je de 3 button-mode kunt gebruiken, je in principe naar hartelust kunt gaan hacken/modden/flashen.
Je kunt altijd in download-mode weer een werkende firmware terug flashen mocht er iets mis gaan.

Bijgewerkt (02-11-2010 18:29)

#4 02-11-2010 19:25 uur

satshow
satshow
Ingeschreven: 10-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik hoef dit niet te doen maar ben wel benieuwd of je dit eenmalig moet doen of dient na iedere nieuwe firmware te gebeuren?
Asus memopad 10
Galaxy S4

Bijgewerkt (02-11-2010 19:25)

#5 02-11-2010 20:29 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Correct Jbakers

@satshow: In principe zou dit eenmalig moeten zijn omdat je bij een firmware flash bijna nooit je bootloader ook opnieuw flashed.
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (02-11-2010 20:29)

#6 02-11-2010 20:44 uur

Veranum
Veranum
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Wat ik me afvraag is, als ik nou wil controleren of de 3BC werkt bij mij, moet ik dan mn SGS uitzetten en die 3 knoppen indrukken? of kan het met je telefoon aan?
Vraag 2: als ik gecontroleerd heb of het werkt, kan ik dan mn mobiel weer uitzetten en veranderd dan niks, of kan ik zo ook iets beschadigen?

Bijgewerkt (02-11-2010 20:44)

#7 02-11-2010 22:45 uur

Bart_HSC
Bart_HSC
Ingeschreven: 06-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Veranum;53928
Wat ik me afvraag is, als ik nou wil controleren of de 3BC werkt bij mij, moet ik dan mn SGS uitzetten en die 3 knoppen indrukken? of kan het met je telefoon aan?
Vraag 2: als ik gecontroleerd heb of het werkt, kan ik dan mn mobiel weer uitzetten en veranderd dan niks, of kan ik zo ook iets beschadigen?
ik zit met dezelfde vraag en nog 1.
kan je in het kort uitleggen wat ‘flashen’ precies is ? :s ik kom het wel geregels tegen maar weet neit wat eht betekent

Bijgewerkt (02-11-2010 22:45)

#8 03-11-2010 10:43 uur

Zabivelli
Zabivelli
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Bart_HSC;53978
ik zit met dezelfde vraag en nog 1.
kan je in het kort uitleggen wat ‘flashen’ precies is ? :s ik kom het wel geregels tegen maar weet neit wat eht betekent

@veranum je moet je sgs uitzetten dan de combo toepassen, kom je in de recovery mode verander je daar niks dan gebuurt er ook niets met je sgs.

Flashen= installeren/er op zetten. (meestal via Odin)

Bijgewerkt (03-11-2010 10:43)

#9 03-11-2010 10:50 uur

LitePro
LitePro
Ingeschreven: 02-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
@AVS super thanks voor de goed werkende tutorial
Ik had blijkbaar de boot versie zonder de 3 button recovery mode maar na deze tutorial gevolgt te hebben werkt dat nu als een zonnetje.

AVS you make my day

@Veranum je kunt de 3BC op beide manieren gebruiken zowel in de uit als aan stand
en zodra je de Galaxy S logo ziet verschijnen bij het opstarten dan laat je de 3BC weer los en als het goed is zit je dan in de recovery mode

Bijgewerkt (03-11-2010 10:50)

#10 03-11-2010 11:36 uur

Veranum
Veranum
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Bedankt voor de reply! Ik ga straks ff knutselen

Bijgewerkt (03-11-2010 11:36)