Androidworld
Androidworld

Hoe zet ik draadloos, via Kies Air, foto's van Galaxy S op mijn pc?

#1 15-06-2011 00:57 uur

Hallo,

Ik lees bij Androidworld en overige fora dat er veel vragen worden gesteld hoe men draadloos een grote serie foto's van de Galaxy S op de pc kan zetten, maar nergens lees ik hoe dit moet.

Ik heb de app Kies Air. Klik hierop. Er verschijnt een url. Ik zet dit in de adresbalk van mijn pc. foto's verschijnen in beeld.
Als ik dubbelklik op de foto verschijnt deze in groot formaat en kan ik deze opslaan.

Maar ik wil honderden foto's van mijn galaxy tegelijk draadloos op mijn pc zetten.
Ik vink ‘all’ aan en klik op upload. Er gebeurt niets.
Ik klik op upload en vervolgens settings. Ik moet dan een destination folder selecteren, maar dit zijn allemaal folders binnen mijn galaxy en niet naar de pc.

Klik ik op download, dan gebeurt er niets. Ik weet dus ook niet hoe ik foto's van de pc naar de galaxy overzet.

Ik ga ervan uit dat foto's van de mobiel naar de pc ‘uploaden’ is, maar klopt dit ook? Normaal gesproken is van een pc naar internet uploaden en iets van internet naar de pc downloaden, maar hoe zit dit van een mobiel naar een computer? Het is maar vanuit welk apparaat je het bekijkt. Is het down- of uploaden gezien vanaf de mobiel of de pc.
Ofwel, is het versturen van foto's van de mobiel, via de url van Kies Air naar de pc ‘uploaden’, of is dit juist ‘downloaden’?

Wie kan mij vertellen hoe ik in één handeling honderden foto's draadloos (via Kies Air) van mijn mobiel op mijn pc zet en vice versa?
Of is er een betere manier een honderden foto's in een handeling draadloos over te zetten van galaxy s naar de pc, via bluetooth bijvoorbeeld?

Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie!
Miranda

Bijgewerkt (15-06-2011 00:57)

#2 15-06-2011 01:16 uur

Beyond_Life
Beyond_Life
Ingeschreven: 05-08-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Kun je niet makkelijker je mobiel gewoon via de kabel aan je pc hangen? Ik weet dat draadloos handiger is, maar een kabel is net zo snel.
Misschien is Dropbox anders iets voor jou.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bijgewerkt (15-06-2011 01:16)

#3 15-06-2011 11:03 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Via Samba of FTP (bijv. SwiFTP). Dan kun je op de PC gewoon via verkenner of FTP client je SD kaart benaderen en de bestanden kopieren. Overigens gaat het via het kabeltje (optie massa opslag) sneller.

Bijgewerkt (15-06-2011 11:03)

#4 16-06-2011 15:04 uur

Dank voor de tip. Ik ga het eerst met ftp proberen, want daar maak ik al gebruik van. Lukt dit niet, dan ga ik jouw tip bekijken. vr.gr.

Bijgewerkt (16-06-2011 15:04)

#5 16-06-2011 15:20 uur

johandeJong, dank voor de tip. Maar dan nog een vraagje van een beginner. Ik heb WS_FTP LE en weet wel hoe ik kan up- en downloaden naar webservers, naar het internet, maar niet naar een sd kaart van een mobiel.
Waar kan ik achterhalen wat ik moet invullen bij hostname en userID? Als ik google, dan kom ik alleen op info over websites, maar niet hoe ik data van mobiel naar pc breng.

Bijgewerkt (16-06-2011 15:20)

#6 16-06-2011 15:29 uur

pappiedappie
pappiedappie
Uit: Sittard
Ingeschreven: 19-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Wellicht dat MyphoneExplorer een oplossing bied. Is gratis en gaat via je draadloos thuis netwerk.

Bijgewerkt (16-06-2011 15:29)

#7 30-10-2012 14:20 uur

Hoi Miranda,

Ik heb via mijn mobiel Samsung Galaxy S3 WGFileMan gedownload en ook op mijn laptop en ik kan m via mijn pc de foto's van mijn mobiel eraf halen, en andersom kan je ook via je laptop naar je mobiel sturen. Je moet dan wel een code invoeren op je laptop en die haal je van je mobiel en dan kan je foto's van je mobiel en je pc via je laptop regelen. Ik ben nog op onderzoek uit of ik misschien kan vinden dat waar ik dan ook ben zo te plekke mijn foto's op via mijn mobiel naar mijn laptop kan verzenden. Ik weet dat je het ook via je mail kan regelen en thuis weer kan openen.

Probeer het maar? Als het niks is kun je het altijd verwijderen. Ik vind m ideaal!!

Groetjes Chantelle

Bijgewerkt (24-04-2013 15:47)

#8 30-10-2012 19:33 uur

AndroidFan!
AndroidFan!
Ingeschreven: 25-08-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik gebruik voor het overzetten naar het thuisnetwerk/PC FolderSync (gratis versie in de Play store).
Dit kun je ook automatiseren. Het gebeurt dan periodiek automatisch (evt in 2 richtingen).

Bijgewerkt (24-04-2013 15:47)