Androidworld
Androidworld

#1 29-05-2011 15:24:57

mis
mis
Ingeschreven: 04-02-2011
Reputatie: +  0  -
Profiel   Stuur e-mail  
Als ik de Galaxy met de USB aan de PC koppel gebeurt er bijna helemaal niets.

De galaxy zegt “bieb”, bovenin komt de melding usb aangesloten en de MTP application start. Deze geeft aan: verbonden, “druk op de start-toets om samsung kies te sluiten.”

Ik druk op de ‘start’ toest en kom in mijn ‘basis scherm’ met bovenin het USB tekentje.
Verder gebeurt er niks.
(het toestel laat wel op)

Ook op de pc kan ik de telefoon niet vinden. Dat zou toch wel moeten bij “mijn computer?”

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nu moet doen om de telefoon aangesloten te krijgen op de pc. :cry:

Bijgewerkt (29-05-2011 15:24:57)

#2 29-05-2011 15:29:20

Djembebi
Djembebi
Ingeschreven: 14-10-2010
Profiel   Stuur e-mail  
Als je je foon met Kies wilt verbinden (op de pc) dan moet je via instellingen - draadloos en netwerken - usb instellingen het vakje Kies aanvinken. Wil je als massaopslag verbinden, dan kies je in dat venster: massaopslag. Dan zou het moeten lukken In het laatste geval krijg je een scherm waarin je even op usb opslag inschakelen moet klikken.

Bijgewerkt (29-05-2011 15:29:20)

#3 29-05-2011 16:02:35

mis
mis
Profiel   Stuur e-mail  
Djembebi;169787
Als je je foon met Kies wilt verbinden (op de pc) dan moet je via instellingen - draadloos en netwerken - usb instellingen het vakje Kies aanvinken. Wil je als massaopslag verbinden, dan kies je in dat venster: massaopslag. Dan zou het moeten lukken In het laatste geval krijg je een scherm waarin je even op usb opslag inschakelen moet klikken.

Ik heb niet de optie: ‘usb instellingen’ in de map draadloos en netwerken.
Wel: instellingen mobile AP
Als ik dit kies moet ik de verbinding met Wi-fi verbreken, dat doe ik dan.

krijg ik een instructiescherm:
activeer wi-fi op het apparaat (ik snap hoe dat moet)
zoek de galaxy in de netwerklijst (????)
maak verbinding door een nummer in te geven in het WPA-veld (?????)
gebruik internet op uw apparaat (????)

ik zet de wi-fi weer aan, krijg ik de melding: verbreken mobile ap ???? Ja, en nu ????

:confused:

Bijgewerkt (29-05-2011 16:02:35)

#4 29-05-2011 16:19:27

Bartito
Bartito
Ingeschreven: 11-04-2011
Profiel   Stuur e-mail  
Hoezo je hebt geen usb instellingen bij draadloos en netwerken.
Menuknop drukken - draadloos en netwerken selecteren - usb instellingen. Zo zou het uit moeten zien.
Of kijk eens bij: Menuknop drukken - over het toestel selecteren - usb instellingen.
In de vroegere versies stond het daar …

Als je in kies modus connecteert zie je je toestel niet als mapjes op de pc.
Kies modus is bedoeld om te kunnen verbinden met het progje Kies op de PC om bv een backup te maken, maar vooral om te kunnen updaten qua firmware.

Wil je je toestel als bewerkbare mapjes zien op de pc dien je idd zoals hierboven gezegd je toestel in mass storage modus te zetten in de usb instellingen. Dan de notificatie balk bovenaan je scherm naar beneden halen en drukken op connecteren met pc.

Bijgewerkt (29-05-2011 16:19:27)

#5 29-05-2011 17:12:59

mis
mis
Profiel   Stuur e-mail  
Inderdaad: staat bij : over het toestel.

En wanneer ik de keuze massaopslag doe, en dan via de notificatie balk verbinden kies, komt er geen melding op mijn pc helaas. (? niet bij mijn computer en er start ook niet een icoontje op)

En wat is het programma Kies dan, op de PC, want een backup maken en updaten moet ik ook nog….. en ik weet ook niet hoe dat moet.

Bijgewerkt (29-05-2011 17:12:59)

#6 29-05-2011 17:15:15

Djembebi
Djembebi
Ingeschreven: 14-10-2010
Profiel   Stuur e-mail  
mis;169851
Inderdaad: staat bij : over het toestel.

En wanneer ik de keuze massaopslag doe, en dan via de notificatie balk verbinden kies, komt er geen melding op mijn pc helaas. (? niet bij mijn computer en er start ook niet een icoontje op)

En wat is het programma Kies dan, op de PC, want een backup maken en updaten moet ik ook nog….. en ik weet ook niet hoe dat moet.

Kijk even in je andere topic

Bijgewerkt (29-05-2011 17:15:15)