Androidworld
Androidworld

Samsung Galaxy S: problemen met contactgegevens

#1 04-05-2011 18:41

Juliette26
Juliette26
Ingeschreven: 02-05-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Vorige week heb ik een Samsung Galaxy S gekocht. Deze kwam met de 2.2.1 versie van Android.
Voor mij van belang, is dat ik mijn agenda en contacten zo overzichtelijk mogelijk voor mezelf kan weergeven. Heel fijn dus, dat ik alles kan synchroniseren met mijn google account.

Dit is dus wat ik heb gedaan:
- Bussiness Calendar applicatie op mijn telefoon geplaatst.
- Al mijn contacten in google toegevoegd, heringedeeld en onderverdeeld in mappen.
- Al mijn afspraken uit mijn papieren agenda in de google agenda genoteerd.
- Al deze info gesynchroniseerd met mijn telefoon.

Tot dan toe leek alles te werken.

Echter, bij mijn google contactpersonen kan ik informatie bij een contactpersoon opslaan zoals: relatie, verjaardag, url, enz. Mijn telefoon lijkt deze gegevens niet te pakken. Vreemd hierbij is het volgende: indien ik in mijn telefoon zelf een contact wil wijzigen, geeft de telefoon enkele standaard opties weer (naam, tel. nr. adres, etc.). Daaronder staat de link “meer”. Indien “meer” zich uitvouwt, staan er daaronder wel de gegevens zoals de verjaardag, url, etc. Echter, zodra ik hierin bijvoorbeeld een verjaardag invoer en denk op te slaan, slaat de telefoon dit dus niet op. De telefoon blijft dus alleen de basic contactgegevens weergeven (naam, tel. nr en adres).

Ik dacht het probleem van de weergave van de verjaardagen op te lossen door de volgende agenda van google aan zowel mijn google account, als aan mijn telefoon toe te voegen: “verjaardagen van contactpersonen”.
Om dit uit te testen heb ik in google een verjaardag toegevoegd aan een contactpersoon en voila, de verjaardag wordt weergegeven in mijn google agenda.
Echter, de verjaardag wordt niet weergegeven in de business calendar in mijn telefoon, terwijl de “verjaardagen van contactpersonen” agenda wel is geselecteerd in mijn telefoon.

Het lijkt een probleem in de instellingen, maar ik heb het probleem niet kunnen oplossen.
Nu kan ik dus zowel geen verjaardagen terugzien in mijn agenda, als een relatie bij een contactpersoon zichtbaar maken (twee van de functies die ik graag zou willen gebruiken).
Inmiddels heb ik ook al geprobeerd het probleem op te lossen door de “EboBirthday” en de “EboBirthday Contact” te dowloaden, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Ik hoop dat dit verhaal niet te langdradig is geworden en iemand mij hier op weg kan helpen!

Bijgewerkt (04-05-2011 18:41)

#2 04-05-2011 20:52

Simone237
Simone237
Ingeschreven: 17-04-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik had dit probleem ook toen ik de telefoon kocht. Ik weet alleen niet meer hoe ik het uiteindelijk heb opgelost.
Er staat me wel iets bij dat het bij mij iets was van importeren van gegevens van de simkaart naar het telefoongeheugen.

En misschien een tip: Als je langdurig op het contact ‘drukt’ dan kan je misschien wel de juiste zaken invoeren?

Succes ermee!

Na nog eens goed lezen zie ik dat jouw probleem toch wel anders is als het mijne was. Dus ik denk niet dat je echt met mijn oplossing geholpen bent. Ik hoop dat het zich snel oplost voor je. Succes ermee!

Bijgewerkt (04-05-2011 20:52)

#3 21-06-2011 16:57

marga1
marga1
Ingeschreven: 02-06-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Dit staat vandaag op facebook bij Samsung Mobile NL:
Samsung Toestel Highlight l Verjaardagskalender Android telefoons
Wil je automatisch alle verjaardagen van je vrienden of familie in je agenda hebben? Voeg dan de geboortedatum toe bij de contactgegevens onder Contact > Wijzigen > Verjaardag. Let op! Dit kun je alleen toevoegen aan contacten op je telefoon zelf. Niet op je simkaart.

Maar het lukt mij ook niet om de verjaardagen zichtbaar in de agenda te krijgen. Iemand een idee?

Bijgewerkt (21-06-2011 16:57)

#4 21-06-2011 17:33

Hobo
Hobo
Ingeschreven: 02-02-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hmmm

Heb je bij Kalender -> Instellingen -> Agenda's wel Mijn Agenda geselecteerd?

Bij Bussiness Calendar -> Meer -> Calendars.

Persoonlijk heb ik de verjaardagen binnengehaald via Facebook en staan ze allemaal in mijn agenda.

Bijgewerkt (21-06-2011 17:33)

#5 21-06-2011 17:40

marga1
marga1
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Dat had ik niet gedaan, maar inmiddels wel en ze staan er inderdaad. Maar als ik bij contacten verjaardag invul en ik laat contacten synchroniseren dan zie ik ze niet terug in mijn contacten op de laptop van google.

Bijgewerkt (21-06-2011 17:40)

#6 21-06-2011 18:15

Jetforcer
Jetforcer
Ingeschreven: 16-02-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Je business-calender opnieuw instellen? Heb je auto-sync aanstaan met google? Staan de verjaardagen in je gewone standaard agenda?
Ik heb ook problemen gehad met die zaken, ik dacht dat als ik ze liet synchen dat alles opgelost was..
Ik meende dat ik de verjaardagen niet rechtstreeks op de business kalender zette, maar eerst in de standaard agenda en erna synchen met business..
Telefoon eens herstarten doet soms ook wonderen!!!

Bijgewerkt (21-06-2011 18:15)

#7 21-06-2011 19:19

marga1
marga1
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Jetforcer;182309
Je business-calender opnieuw instellen? Heb je auto-sync aanstaan met google? Staan de verjaardagen in je gewone standaard agenda?
Ik heb ook problemen gehad met die zaken, ik dacht dat als ik ze liet synchen dat alles opgelost was..
Ik meende dat ik de verjaardagen niet rechtstreeks op de business kalender zette, maar eerst in de standaard agenda en erna synchen met business..
Telefoon eens herstarten doet soms ook wonderen!!!

Ik heb alleen Mijn Agenda en de Agenda van gmail erop staan. En volgens mij staan de verjaardagen in Mijn Agenda want die moest ik nog aanvinken en toen zag ik ze staan. En telefoon aan en uit helpt ook niet. Automatisch synch heb ik niet aan staan, zodra ik iets wijzigen dan laat ik telefoon synchroniseren.
Dus volgens mij lukt dat niet om de verjaardagen van je contacten te synchroniseren met je laptop.

Bijgewerkt (21-06-2011 19:19)