Androidworld
Androidworld

[How To] Installeren SpeedMod K12x with HZ=500 (Hardcore's kernel)[Altijd up-to-date]

#1 15-01-2011 00:51 uur

DeBewoner
DeBewoner
Ingeschreven: 29-12-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Info Kernel:
Deze Kernel beloofd stabiel, snel en compatible te zijn met froyo 2.2.1, en zorgt ervoor dat je Samsung Galaxy S gefunctioneerd zoals het hoort. (natuurlijk ook op oudere Froyo versies werkend)

Deze Kernel is voor de internationale Galaxy S (I9000) en de Bell mobility Vibrant (I9000M)

De speedMod Kernel voor de AT&T variant is beschikbaar hier: SpeedMod for Captivate - xda-developers

Belangrijk: alleen lagfix die gebruik maakt van ext4 zijn stabiel, andere lagfix die draaien hebben de kans op data verlies, freezing en hard-reboots op spontane batterij verlies.

LET OP!!
Als je lagfix gaat uitproberen zorg ervoor dat je voldoende vrij ruimte hebt, het liefste meer ruimte dan de data+dbdata+cache bij elkaar.
Als je een update doet uitvoeren (dus de zelfde kernel maar nieuwe versie) hoef je niks uit te schakelen of te verwijderen, en kun je de nieuwe versie er zo overheen plaatsen. (kan wel soms zijn dat je de tweaks opnieuw moet instellen, maar lagfix etc blijft actief) Bij een nieuwe installatie, raad ik altijd aan alles uit te zetten!

Laatste BETA versie (niet stabiel): Geen BETA versie op dit moment!

Laatste Stabiele versie:
K13E (12 April Hoofd veranderingen: Betere Lowmemorykiller instellingen, verbeterde scherpe beeld, ondersteund bellen via hoofdtelefoon, Voodoo sound v7. Kijk hier voor een volledig overzicht van de vernieuwingen: klik hier

Uitleg verschillen van “Odin” versie en de "CWM" versie:
Het enige verschil tussen deze 2 versies is, dat de Odin versie geïnstalleerd moet worden via het programma "Odin“ die op de pc geïnstalleerd moet zijn. En de ”CWM“ versie is de versie die via ”Recovery Mode" wordt geïnstalleerd van je mobiel zelf (geen programma nodig)

Verschillen tussen speedMod with HZ=250 en speedMod with HZ=500:
Het is de timeslice die een proces ontvangt van de cpu. 250hz geeft een app een langere timeslice waardoor de app zelf sneller is, maar alle andere processen moeten wel langer op hun timeslice wachten. De 500hz geeft een kortere timeslice aan elk proces maar alle processen hoeven minder lang te wachten op hun stukje timeslice.

Het hangt er dus vanaf welke sneller is. Heb je veel processen draaien dan zou een korte timeslice per proces sneller kunnen zijn omdat al je processen redelijk vlot hun stukje tijd weer krijgen.
Gaat het meer om een bepaald proces die veel cputijd nodig heeft dan zou een langere timeslice dat proces juist weer versnellen.

Installatie via Odin:
1]. Download de Kernel
2]. Pak de ZIP file uit op je pc en zorg dat je de TAR file over houdt (pak deze NIET uit)
3]. Hou bij je SGS de toetsen volume min+ home+aan/uit knop in en wacht tot je beeld hebt (je ziet de tekst “download” en een Android poppetje die het werken is )
4].Start nu Odin op en sluit vervolgens je device aan op de pc. (als het goed is krijg je dan in odin het volgende te zien:

Het gele laat zien dat je device verbonden is met Odin.
5]. Laad vervolgens bij de optie PDA de TAR file die je in stap 2 uitgepakt hebt in, en kijk dat bij re-partition (links) het vinkje UIT staat!!
6]. Klik nu op start en laat het programma zijn werk doen en onderbreek de bewerking NIET! wanneer deze klaar is zie je dat doordat het gele (dat liet zien dat hij verbonden is) de groene kleur heeft en dat er reset in staat. Koppel dan je mobiel los van de pc en sluit Odin af.
7].Laat je device helemaal opstarten en je kernel is geïnstalleerd. En je kan de kernel controleren of deze juist is geinstalleerd door naar "instellingen“ te gaan, ”over de telefoon“ en dan naar onder scrollen en te kijken bij ”kernel versie".

Installatie via CWM:
1]. Download de Kernel na keuze (altijd een kernel die op CWM eindigt)
2]. Na het downloaden, sluit je mobiel aan op de PC, via de usb kabel.
3]. Kopieer de gedownloade ZIP file in zijn geheel naar je mobiel (niet uitpakken)
4]. Koppel nu veilig je mobiel los van de PC, en zet de mobiel uit.
5]. Hou nu de knoppen, Volume UP+aan/uit knop+Home knop gelijktijdig in, en wacht tot je beeld krijgt en laat de aan/uit knop los.
6]. Wacht tot Recovery is opgestart, en ga naar "install zip from sdcard" met behulp van de volume knop +/- en kies deze optie.
7]. Ga dan naar "choose zip from sdcard" met behulp van de volume knop +/- en kies deze optie.
8]. Als het goed is zie je nu in het rijtje de file die je zojuist op de mobiel hebt gezien ertussen staan, ga naar het bestand en klik een keer op de "home" knop als je hem geselecteerd hebt.
9]. Nu zie je een volgend scherm met over al het woord "No“ en 1x ”Yes" staan met erachter install speedmod (de naam van jouw file dus)
Klik dus op "Yes“ en je kernel wordt geïnstalleerd. Na het installeren kun je terug gaan en kiezen voor ”Reboot System" je mobiel laat opnieuw op en je Kernel is geïnstalleerd.
10]. Controleer eventueel of hij goed is geinstalleerd door naar "instellingen“ te gaan, ”over de telefoon“ en dan naar onder scrollen en te kijken bij ”kernel versie".

Notitie.
Als men nog een standaard ROM/kernel heeft, dan zal de optie "install zip from sdcard" niet aanwezig zijn en kun je dus niet via CWM (recovery) de kernel installeren. Is dat het geval, moet je dus via Odin de kernel installeren!

Download de Kernel naar keuze hier:
Odin versions:
SpeedMod K13E with HZ=500 (Aangeraden)

ClockWorkMod versions:

SpeedMod K13E with HZ=250 CWM
SpeedMod K13E with HZ=500 CWM
SpeedMod K13E with HZ=250 CWM BIGMEM (355MB RAM, geen 720P video opnames)
SpeedMod K13E with HZ=500 CWM BIGMEM (355MB RAM, geen 720P video opnames)

BELANGRIJK!!
Ik update deze post zo vaak als mogelijk, als er een nieuwe versie uitkomt, zodat jullie altijd de nieuwste Hardcore's kernel hebben!!
Het kan echter wel eens voor komen dat ik de kernel naar de nieuwe versie wat later update dan deze al bekend is op het forum of ergens anders (update meestal een uurtje of een paar uurtjes erna), dit omdat op het moment zo vaak achter elkaar een update ervan uitkomt ik dit niet bij hou omdat er ook gewerkt moet worden… Maar update altijd zo snel als mogelijk deze naar de nieuwste versie!!!

Aangeraden door mijzelf (vrijblijvend natuurlijk):

Natuurlijk werkt deze kernel met vrijwel alle ROM versies samen! Ik gebruik deze zelf in combinatie met Doc's ROM. Als ik eentje mag aanraden raad ik deze aan omdat je deze ROM zelf compleet naar je eigen smaak kunt samenstellen, zie hier de link en uitleg voor het samenstellen van je eigen ROM via Doc's ROM: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11869-rom-je-eigen-rom-samenstellen.html

Wil je bedanken voor mijn werk in deze post? dan kun je links onder op het
icoontje klikken.
(links onder de topic/eerste bericht)

Succes ermee!

Debewoner..

Bijgewerkt (15-01-2011 00:51)

#2 15-01-2011 00:54 uur

MuayThai
MuayThai
Ingeschreven: 24-12-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Thanks sir, heb nu voodoo sound 5.1, maar niet zo erg tevreden over m'n batterijverbruik. Het is precies verslechterd..
Ga zodadelijk deze erop fashen

Edit: Wat is het verschil eigenlijk tussen de K12L en de K12M?? Deze zijn in zo'n korte tijd vooruit gegaan.. :s

Bijgewerkt (15-01-2011 00:54)

#3 15-01-2011 01:09 uur

DeBewoner
DeBewoner
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Eigelijk op het ogenblik niet veel verschillen alleen dat de Lagere min brightness, auto-brightness tuning verbeterd is ten opzichten van de K12L..
Voor de rest is het algemeen gelijk, nauurlijk veranderd (verbeterd) de stabiliteit altijd en streeft deze naar nog betere kwaliteit.

Bijgewerkt (15-01-2011 01:09)

#4 15-01-2011 21:16 uur

DeBewoner
DeBewoner
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Bovenste post is natuurlijk bijgewerkt naar de nieuwste versie!!

Bijgewerkt (15-01-2011 21:16)

#5 15-01-2011 21:35 uur

satshow
satshow
Ingeschreven: 10-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ligt het aan mij maar trekt de 250hz de accu sneller leeg dan de 500hz?
Ben in een paar uur tijd al 10% kwijt zonder veel te vergen van mijn toestel.
Asus memopad 10
Galaxy S4

Bijgewerkt (15-01-2011 21:35)

#6 15-01-2011 22:02 uur

wools
wools
Ingeschreven: 16-08-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
sjong sjonge die kernels schieten de grond uit heb me eigen net omgedraaid en je heb al weer een n versie

en je wilt toch het nieuwste snelste stabielste wacht nu wel even maar toppie jongens keep up the good work

Bijgewerkt (15-01-2011 22:02)

#7 15-01-2011 23:13 uur

DeBewoner
DeBewoner
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ligt het aan mij maar trekt de 250hz de accu sneller leeg dan de 500hz?
Ben in een paar uur tijd al 10% kwijt zonder veel te vergen van mijn toestel.
Geen idee ik heb altijd de 500 dus ik kan je daar geen antwoord op geven.

Verzonden vanaf mijn GT-I9000 via Tapatalk.

Bijgewerkt (15-01-2011 23:13)

#8 15-01-2011 23:30 uur

wools
wools
Ingeschreven: 16-08-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
heb hem er ook maar opgeknald de n versie 500 hz ik zal de batterijverbruik in de gaten houden hij zit nu aan de lader dus kijk morgen even hoe kort of hoe lang ik er mee doe de rust voor nu weltrusten

Bijgewerkt (15-01-2011 23:30)

#9 15-01-2011 23:30 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik heb je topic even toegevoegt aan de index.
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (15-01-2011 23:30)

#10 15-01-2011 23:33 uur

Backhead
Backhead
Ingeschreven: 18-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
AVS;82329
Ik heb je topic even toegevoegt aan de index.
Ok, volgens mij stond die er al bij… (A)
Maar als je er op klikt:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11869-rom-je-eigen-rom-samenstellen.html]%20Je%20eigen%20rom%20samenstellen

/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bijgewerkt (15-01-2011 23:33)