Androidworld
Androidworld

Opslag data in intern geheugen of externe SD kaart

#1 15-08-2012 10:18 uur

Bert_H.
Bert_H.
Ingeschreven: 15-08-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo! Ik ben een nieuweling in Android gebruik dus misschien stel ik een vraag die al vaker is gesteld. Op voorhand daarom al mijn verontschuldigingen!

Mijn vraag: Ik heb een Samsung Galaxy S Plus (voorzover van belang). Het toestel heeft op zich een redelijk geheugen, maar toch begint dat volt te lopen. Voorzover mogelijk heb ik de apps verplaatst naar de externe SD kaart, mar dat is maar een gedeeltelijke oplossing, want de data die bij diverse apps hoort, blijft gewoon op het interne geheugen staan (bijvoorbeeld de app NAVFREE is te verplaatsen naar de SD kaart, maar de kaarten zelf blijven in het interne geheugen).
Dus: is het te regelen dat je zelf kunt kiezen of bepalen waar deze data worden opgeslagen en de app deze op deze andere plek ook kan vinden?

Bijgewerkt (24-04-2013 15:25)

#2 15-08-2012 10:58 uur

esther1801
esther1801
Uit: Nederland
Ingeschreven: 08-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Bert, kijk even in het SGSplus gedeelte op het forum daar staan al zoveel vragen en antwoorden. Wie weet staat je oplossing daar wel bij. (deze vraag had ook in dat gedeelte gesteld moeten worden)
AW Forum Queen voor het leven

#3 15-08-2012 11:01 uur

barremans
barremans
Uit: Deerlijk
Ingeschreven: 07-07-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
probeer eens link2sd http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-gio/35075-partitie-maken-met-mini-tool-partitie-wizard-link2sd-app.html

enkel wanneer je phone geroot is!

Grtz Barre

#4 15-08-2012 11:04 uur

Sander_M
Sander_M
Ingeschreven: 22-09-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 11 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Verplaatst naar (Samsung Galaxy S Plus).
Hier zitten mede eigenaren van hetzelfde toestel, die kunnen je wellicht sneller helpen.
Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

#5 15-08-2012 12:39 uur

Bert_H.
Bert_H.
Ingeschreven: 15-08-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
barremans;331658
probeer eens link2sd http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-gio/35075-partitie-maken-met-mini-tool-partitie-wizard-link2sd-app.html

Bedankt! Dit lijkt een oplossing (hoewel ik mijn toestel wel eerst moet rooten; ook nog uitzoeken hoe dat moet:p). Ik hoop wel dat het meer is dan alleen verplaatsen van apps. Het gaat mij vooral om de data die je bij diverse Apps naderhand nog moet downloaden om de App ook echt te kunnen gebruiken. De link tussen de data en de app (waar deze de data kan vinden) moet dan wel goed zijn/blijven.

———- Update van bericht ———-

esther1801;331655
Bert, kijk even in het SGSplus gedeelte op het forum daar staan al zoveel vragen en antwoorden. Wie weet staat je oplossing daar wel bij. (deze vraag had ook in dat gedeelte gesteld moeten worden)

Gezocht, maar niet gevonden. Het lijkt mij ook meer een algemeen Android verhaal. Alhoewel ik wel een leek ben….

#6 15-08-2012 12:49 uur

nanders
nanders
Uit: Wageningen
Ingeschreven: 05-10-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 24 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
volgens mij gaat het hier niet om de app op de sd kaart zetten, maar de extra data van de apps (zoals games dat nog wel eens hebben of kaartmateriaal).

volgens mij moet dat binnen de betreffende app te regelen zijn. Zo zou je bij je offline navigator moeten kunnen opgeven op welke locatie de kaarten gedownload moeten worden, en zou zonder ‘rooten’ moeten kunnen.

Overigens moet ik er bij zeggen dat de termen van geheugen op de SGS (plus) wat verwarrend zijn. Je telefoonopslag is het interne geheugen waar het besturingssysteem en de apps worden opgeslagen, de interne sd kaart is het interne geheugen waar al het andere persoonlijke data staat opgeslagen zoals kaartmateriaal, muziek en foto's. De externe sd kaart spreekt voor zich. In deze bewoording wil jij, als ik het goed lees, het kaartmateriaal van de interne sd kaart (want deze raakt vol), op de externe sd kaart zetten.
Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten via de Rapporteren knop.

Androidvragen graag via het forum, niet via PB's

#7 15-08-2012 16:33 uur

Mrjraider
Mrjraider
Uit: Achter mijn pc :)
Ingeschreven: 23-04-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Data van de apps kun je vrijwel niet verplaatsen naar de Externe SD of interne storage, hier komen alleen data die je via apps zelf download (zedge= afbeeldingen), ik adviseer je om je gemaakte foto's en video's automatisch op je externe SD kaart te laten opslaan, dit scheelt al aardig wat ruimte. Ongebruikte apps verwijderen zorgt ook voor ruimte.
De interne SD card is ongeveer 5GB groot en deze bied ruimte aan foto's video's ringtones muziek afbeeldingen etc.
De ROM geheugen is 1.33 GB (ik kan het mis hebben) daar staat (max 300mb) android op en is er ruimte voor een boel apps en games.
Nu vraag ik me serieus af waar de andere 2gb geheugen is? Volgens mijn boekje heb ik een sgs+ van 8gb, als je alles opgeteld kom je op 6.33gb uit waar is de rest.

Nu heb je ook nog een externe SD deze kan max 32gb zijn. Hierop kan je alles kwijt, zelf apps, hierbij kan je app2sd gebruiken. Deze geeft aan welke apps naar de externe SD kunnen.

———- Update van bericht ———-

barremans;331658

Is vooral handig voor telefoons met te weinig ROM geheugen (denk aan de GIO/ACE etc). Ik zelf adviseer deze alleen als je echt ruimte gebrek heb. Neem dan wel een externe SD van 8 gb ( dan heb je 4gb apps en 4gb eigen ruimte)

#8 16-08-2012 09:26 uur

schorpioen
schorpioen
Uit: nederland
Ingeschreven: 15-07-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
ik wil toch graag 2 partities op mijn ex sd , hoe moet ik dat doen?
lijkt me nm fijner werken , als er iets verkeert gaat , hoef je maar die patitie te formateren waar de fout zit.
wie kan me stap voor stap vertellen hoe dat moet?
bvd schorpioen

#9 16-08-2012 10:06 uur

Mrjraider
Mrjraider
Uit: Achter mijn pc :)
Ingeschreven: 23-04-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
schorpioen;331959
ik wil toch graag 2 partities op mijn ex sd , hoe moet ik dat doen?
lijkt me nm fijner werken , als er iets verkeert gaat , hoef je maar die patitie te formateren waar de fout zit.
wie kan me stap voor stap vertellen hoe dat moet?
bvd schorpioen

Lees de link hierboven

#10 16-08-2012 10:23 uur

schorpioen
schorpioen
Uit: nederland
Ingeschreven: 15-07-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
ik heb het geprobeert , maar ik krijg als ik op create druk de melding dat ik eerst alle partities moet verwijderen.
mijn sd kaart is 16 gb groot , de telefoon is geroot .
ik draai op broodrom business editie en de Kernel is ook van broodplank.
er staan wel gegevens op de sd.
en hij staat als primairy genoteerd, net zo als de interne sd.
wat doe ik fout?
en nog een andere vraag ik las over spb shell 3D is dat wat en kan dit op mijn telefoon?
ik heb de business editie van broodplank geinstalleerd en ook de kernel.
bvd schorpioen