Androidworld
Androidworld

#1 18-11-2011 17:53 uur

a.jongebloed
a.jongebloed
Ingeschreven: 01-11-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Geacht forum,

Ik heb het volgende probleem. Hier bij mij thuis valt de Wi-Fi af en toe uit. Ook zie ik als ik onder de instellingen / Wi-Fi netwerken op mijn eigen routertje klik, dat de verbinding soms slecht is. Deze problemen zijn begonnen sinds vorige week de firmware van het toestel, door het Samsung Service Centre, van Android 2.3.3 naar 2.3.5 is geupdate. Ik was hier vorige week nog blij mee, want de problemen rond het niet versturen, cq gedeeltelijk versturen van lange sms berichten hebben zich niet meer voorgedaan. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat deze update de veroorzaker van het probleem is. Het zal bij mij denk ik ook niet een simkaart probleem zijn, want die problemen heb ik hopelijk al achter de rug, na toezending door T-Mobile van een nieuwe, wel passende duo sim. Ik denk ook niet dat het aan mijn eigen router ligt, want gisteravond gebeurde in mijn stamcafe, waar gratis Wi-Fi beschikbaar is, hetzelfde. Ik een uitvallende verbinding, de mensen op de kruk naast mij hadden geen problemen met de verbinding. Overigens heb ik vandaag dan weer nergens last van.

Allard

Bijgewerkt (18-11-2011 17:53)

#2 18-11-2011 18:13 uur

Hankey
Hankey
Ingeschreven: 02-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
er is een zoek funtie.. heb even voor je gezocht.. hoop dat je er wat aan heb
het is niet direct wat je zoekt maar toch…
misschien een idee om over tegaan op een custom rom??

scrappy20863;230479
Ik denk dat ik een eenvoudige oplossing heb. Het werkt prima bij mij

Wat is het geval.
In de Firmware zit een beveiliging ingebouwd waardoor het niet mogelijk is om als je Router van je internetprovider
op FOREVER ingesteld staat de wifi om de 1 a 2 minuten 3 seconden uitschakeld.
Hij doet dit fabrieksmatig.

De oplossing !!!

Bijvoorbeeld.
Iemand heeft thuis een ExperiaBox staan zal dit probleem hebben.
Deze Routers staan namelijk standaard op Forever ingesteld.
Ik ga er vanuit dat meerdere providers dit hebben.

Wat doet dit Forever.
Het laat je IP adres onveranderd staan.
Wijzig je dit in de Router naar 2 weken dan is het probleem opgelost.
Je wifi werkt dan prima.

Ze noemen dit de Leasetime

Hieronderkort hoe dat werkt.

Aan de DHCP-gegevens is een bepaalde leasetime of looptijd gekoppeld,variërend van enkele minuten tot enkele weken. In die tijd is hetIP-adres voor deze specifieke computer gereserveerd. Voordat deleasetijd verlopen is moet de computer opnieuw een aanvraag indienen,en krijgt dan eventueel een ander IP-adres (maar meestal hetzelfdeIP-adres). Als een computer, of netwerkverbinding, herstart tijdensde looptijd van een lease voorziet het protocol in een voortzettingvan het reeds verkregen IP-nummer zodat de eerste stap (initiëleaanvraag) overgeslagen wordt en een verlenging gebruikt wordt. Voorhet opnieuw uitgeven van IP-adressen gebruikt de DHCP server eengroep adressen ('pool'). Deze pool is bij thuisgebruik vaak 50adressen, bijvoorbeeld van 10.0.0.150 - 10.0.0.199.

Heb zelf de leasetime gewijzigd in 2 weken en heb sindsdien wifi zonderonderbreking,

Dus samenvattend.

Het is een FIRMWARE probleem. Bekend bij de meeste rombouwers
Het is een Router probleem
Het is op te lossen via de Router door de leasetime van FOREVER te halen
en niet elke update is een vooruitgang voor iedereen..
bij DGP luisteren we naar klachten van andere en proberen deze te verbeteren…

het is maar een tip

Bijgewerkt (18-11-2011 18:13)

#3 18-11-2011 21:34 uur

a.jongebloed
a.jongebloed
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hoi Hankey,

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik mettertijd ook wel over zal gaan naar een custom ROM, echter ik heb het toestel pas, ik ben nog aan het ontdekken. Door de vele problemen die ik al heb gehad heb ik nog nauwelijks tijd gevonden om al die richting op te kijken. Je zou toch mogen verwachten dat een volkomen standaard toestel probleemloos functioneert. Ik ben ook een Android beginneling, ook dit is een soort ontdekkingsreis. Ik vind het soms ook moeilijk om te achterhalen welk probleem bij welk onderdeel hoort. Met andere woorden: wordt het probleem veroorzaakt door Android, Samsung, T-Mobile, de winkel die mij het toestel heeft verkocht? Daarom zal ik ook blijven doorvragen, daar is dit forum een prima platform voor. Ik heb in korte tijd al veel geleerd en opgestoken, waarvoor mijn dank.

Groeten Allard

Bijgewerkt (18-11-2011 21:34)

#4 18-11-2011 22:57 uur

jwhoutepen
jwhoutepen
Uit: Slagharen
Ingeschreven: 18-07-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 5 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Leasetime van forever halen is onzin. Alle apparaten in mijn netwerk hebben vast ip adres, inclusief twee S2's en werkt perfect. Router is een experia, thomson 789

Sent from my GT-I9100

Bijgewerkt (18-11-2011 22:57)

#5 19-11-2011 10:12 uur

a.jongebloed
a.jongebloed
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Afgelopen morgen deed hetzelfde probleem zich opnieuw voor. Ik heb ook niet het idee dat het door de router komt, het is begonnen na upgrade naar 2.3.5. Overigens betreft het de Thomson Sitecom WL 582 van UPC.

Allard

Bijgewerkt (19-11-2011 10:12)

#6 19-11-2011 12:02 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Allard, in jouw geval heeft het ws geen zin om iets aan leasetime o.i.d. te veranderen (hoewel het geen kwaad kan). In sommige situaties is dit overigens GEEN onzin zoals jwhoutepen stelt.
Custom roms zijn leuk om mee te stoeien maar bieden ws ook in dit geval geen oplossing (denk er om dat je geen Custom roms van de SGS1 kunt gebruiken dus ook niet de door Hankey genoemde DGP).
Wat mij opgevallen is, is dat de WiFi ontvangst per Rom wel een klein beetje kan verschillen. Bij de ene rom is het wat beter of slechter dan bij een andere rom. Ik heb nu JVT en vind die iets slechter dan JVS wat betreft WiFi ontvangst.

Verder is uiteraard de zend kwaliteit van de router van belang. Persoonlijk vind ik de WL-582 nu niet zo heel erg goed. Het is een klein kastje met kleine antennes die, naar mijn mening, niet zo heel krachtig zijn. Je moet dus altijd in een goed bereik zijn.
Je kunt het soms iets verbeteren door de router net even in een andere positie op te hangen.

De kracht/ontvangst van het WiFi signaal kun je heel goed testen met de app WiFi Analyzer. Je kunt dan ook bekijken hoe stabiel dat signaal is/blijft op verschillende posities.
Bekijk dat eerst eens even. Misschien ontdek je wel dat je het signaal gewoon niet krachtig genoeg ontvangt.

Bijgewerkt (19-11-2011 12:02)

#7 19-11-2011 12:19 uur

esther1801
esther1801
Uit: Nederland
Ingeschreven: 08-09-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
jwhoutepen;239647
Leasetime van forever halen is onzin. Alle apparaten in mijn netwerk hebben vast ip adres, inclusief twee S2's en werkt perfect. Router is een experia, thomson 789

Sent from my GT-I9100

Het is ook niet gezegd dat elke Experia hier last van heeft!! Dat het bij jou goed werkt wil niet zeggen dat dit dan ook bij iedereen zo is. Het is maar een tip dat je hier eventueel naar zou kunnen kijken.
AW Forum Queen voor het leven

Bijgewerkt (19-11-2011 12:19)

#8 19-11-2011 13:32 uur

a.jongebloed
a.jongebloed
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Beste forumvrienden,

Bedankt voor jullie reacties,

@johan: Johan, twee zielen een gedachte. Ik heb gisteravond de door jou genoemde app Wi-Fi Analyser gedownload. Ik kan nu dus in ieder geval een en ander monitoren. Ik zie op de grafiek 3 routers, die van mijn beide buren en mijn eigen router. Als ik naar de Signal Strength kijk zie ik dat mijn router schommelt tussen -50 en -70, dat is hier in mijn huiskamer, 3 meter van de router. Zonet even naar boven gelopen, dan gaat de waarde naar -85 -90. Het jojo'd ik zie dat het signaal van mijn buurman af en toe sterker is dan mijn eigen signaal. Als ik de snelheidsmeter bekijk zie ik dat het groene gebied tussen de -40 en -60 dient te liggen, dat haal ik bij lange na niet! Ook interessant is de channel rating, de app signaleert “better channals”, ik weet alleen niet hoe ik dan naar dat betere kanaal kan overschakelen. Iemand een heldere uitleg over dit onderwerp? Andere router dan maar?
Overigens wordt het probleem van het wegvallen hiermee niet opgelost, nogmaals ik had er eerder geen last van, wel een minder signaal wat je aan het aantal streepjes op het Wi-Fi icoontje kunt zien, maar niet eerder geen verbinding of verbinding verbroken. Misschien is de update naar 2.3.5 wel net de druppel geweest die de emmer deed overlopen, een toch al niet al te beste router, zo begrijp ik, wellicht in combinatie met deze update? Ik hoor het graag van jullie!

Groeten Allard

Bijgewerkt (19-11-2011 13:32)

#9 19-11-2011 19:55 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Probeer het eerst eens op een ander kanaal. Ga in je router (192.168.0.1) naar Draadloze instellingen, tabblad Basis en wijzig daar het kanaal naar een kanaal zover mogelijk vanaf andere routers in je omgeving. Wellicht krijg je dan een betere/stabielere verbinding.
Uiteraard heb je hiermee nog steeds niet een eventueel probleem in je rom opgelost. Misschien eens een modem van een vorige versie flashen. Welke je voor de SGS Plus moet hebben kan ik je niet vertellen (ik heb de SGS1). Maak daarover eventueel een apart topic.

Bijgewerkt (19-11-2011 19:55)

#10 21-11-2011 10:27 uur

a.jongebloed
a.jongebloed
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Johan, bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag. Ik hou je (jullie) op de hoogte.

Groeten Allard

Ps. “oant sjen”

Bijgewerkt (21-11-2011 10:27)